Toon posts:

hoe kan een .nl site gelinked worden naar .com/nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige POST zag ik niet verschijnen, dan maar nog een keertje

we hebben hier de www.acnielsen.nl domeinnaam geregistreerd bij XS4ALL, nu willen we dat deze site doorgesluisd wordt naar www.acnielsen.com/nl site. Let wel, het is puur een domeinregistratie, dus er hangt geen webserver aan ofzow..

Ik heb XS4ALL gevraagd of dit mogelijk was, maar ze zeiden dat het alleen mogelijk was om te rerouten naar www.acnielsen.com.

De .com site draait ergens in de USA en ze hebben hier ook 2 DNS servers staan, te weten :
ACNDNS1.acnielsen.com 206.102.161.19
ACNDNS2.acnielsen.com 206.102.161.22

Als ik die DNS servers nu gebruik om www.acnielsen.nl te resolven, krijg ik netjes het IP adres van de .com site, en wordt ik ook gereroute naar de .com/nl site. Gebruik makend van de XS4ALL servers kan de naar dus niet geresolved worden (waarschijnlijk omdat er gewoon geen IP adres aan hangt.)

Mijn vraag is dus : hoe reroute ik www.acnielsen.nl naar www.acnielsen.com/nl, zodat iedereen die naar de .nl site gaat automatisch naar de .com/nl site wordt gegooid ??

- Moet dit bij XS4ALL geregeld worden en kan dit wel, in tegenstelling wat zij zeiden dat het niet kan. ?
- Betekent dit dat we de domein registratie misschien ergens anders moeten regelen ?

Alvast onwijs bedankt !

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat XS4all wel gelijk heeft, je kunt alleen doorlinken naar een IP adres.

Maar misschien is het anders op te lossen: als ik bijvoorbeeld naar www.google.com ga krijg ik automatisch een Nederlandse site te zien. Dus misschien dat er op de .com site een soort scriptje geplaatst kan worden die controleert of de bezoeker uit Nederland komt, en die bezoeker automatisch doorverwijst?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon even een provider zoeken die voor jou dat domein host en het door laat verwijzen naar die andere url. De meeste kleine hostingproviders doen dat wel.
Je hoeft namelijk alleen een klein PHP-scriptje er neer te zetten dat even de browser doorstuurt. Voor de mail kun je misschien de MX laten wijzen naar je andere server, dan word de mail gewoon centraal afgehandeld.

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat het voor een dergelijk bedrijf een probleem is om een paar tientjes per maand meer te betalen. Dan krijg je een beetje webspace en daarop zet je de redirect-pagina.