AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)
eh de JRE 
Ik zal het een beetje proberen duidelijk te maken, maar ik weet zeker dat mbravenboer of een van die andere javahova's het veel beter kan
Java draait op een zogenaamde VM (Virtual Machine). Deze machine wordt geëmuleerd door de Java Runtime. Deze runtime is dus de JRE. De JRE gedraagt zich als een complete processor (een of andere motorola geloof ik?). Zonder een processor om java te draaien lukt het dus gewoon niet... en daarnaast heb je btw ook bepaalde classen nodig. Alleen nu weet ik niet of bij het bakken van een class bestand deze dynamisch of statisch gelinkt worden (weet iemand het? vast wel
)
hth
Ik zal het een beetje proberen duidelijk te maken, maar ik weet zeker dat mbravenboer of een van die andere javahova's het veel beter kan
Java draait op een zogenaamde VM (Virtual Machine). Deze machine wordt geëmuleerd door de Java Runtime. Deze runtime is dus de JRE. De JRE gedraagt zich als een complete processor (een of andere motorola geloof ik?). Zonder een processor om java te draaien lukt het dus gewoon niet... en daarnaast heb je btw ook bepaalde classen nodig. Alleen nu weet ik niet of bij het bakken van een class bestand deze dynamisch of statisch gelinkt worden (weet iemand het? vast wel
hth
Volgens mij is dit meer een SA-vraag, maar goed:
Je zal sowieso een Java runtime environment nodig hebben.
Kijk op http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/install-linux.html voor meer info.
Je zal sowieso een Java runtime environment nodig hebben.
Kijk op http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/install-linux.html voor meer info.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Je kunt JRE pakken en alle documentatie eruit slopen..
over dat linken, ik weet niet precies wat je bedoeld.
Wel weet ik dat de imports dynamisch zijn (itt c++)
datr wil zeggen wordt er class die je import veranderd dan hoef jij niet opnieuw te compilen, de nieuwe class is automatsich beschikbaar
over dat linken, ik weet niet precies wat je bedoeld.
Wel weet ik dat de imports dynamisch zijn (itt c++)
datr wil zeggen wordt er class die je import veranderd dan hoef jij niet opnieuw te compilen, de nieuwe class is automatsich beschikbaar
Beetje late reactie van mij
, maar dit is wat ik eigenlijk bedoel:
Ik wil dus zeg maar die JRE uit elkaar slopen, zodat dit zo klein mogelijk is. Vervolgens die mappen naar een bepaalde locatie kopieeren en met de files uit die directory (dat is dan dus de kleinere JRE) een java .class file runnen. Als die klaar is met runnen, dan kan ik zo weer die directory weggooien en heeft het java programma zn werk gedaan.
Is zoiets mogelijk
Ik wil dus zeg maar die JRE uit elkaar slopen, zodat dit zo klein mogelijk is. Vervolgens die mappen naar een bepaalde locatie kopieeren en met de files uit die directory (dat is dan dus de kleinere JRE) een java .class file runnen. Als die klaar is met runnen, dan kan ik zo weer die directory weggooien en heeft het java programma zn werk gedaan.
Is zoiets mogelijk
AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)
Je kunt wel een groot aantal onderdelen verwijderen, maar dit wordt erg lastig. Als je afhankelijkheden verbreekt ben je de pineut. Het is in ieder geval een vrijwel onmogelijk taak als je de JRE substantieel wilt verkleinen.Black_Hole: Ik wil dus zeg maar die JRE uit elkaar slopen, zodat dit zo klein mogelijk is.
Waarom zou je dit willenVervolgens die mappen naar een bepaalde locatie kopieeren en met de files uit die directory (dat is dan dus de kleinere JRE) een java .class file runnen. Als die klaar is met runnen, dan kan ik zo weer die directory weggooien en heeft het java programma zn werk gedaan.
Accepteer Java gewoon zoals het is. Installeer de VM en je applicaties draaien als een zonnetje.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ik wil het omdat dit programma ook moet kunnen starten op computers waarop nog geen JRE aanwezig is. Bedenk me net dat ik ook wel eerst java kan installeren maar is het dan mogelijk om dit te doen vanaf een .bat / .sh scriptjeOp woensdag 24 oktober 2001 16:27 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Waarom zou je dit willen![]()
Accepteer Java gewoon zoals het is. Installeer de VM en je applicaties draaien als een zonnetje.
Goh, dat lijk mij inderdaad ook wel een goede optieBlack_Hole: Bedenk me net dat ik ook wel eerst java kan installeren
Je mag de JRE meeleveren met je applicatie.maar is het dan mogelijk om dit te doen vanaf een .bat / .sh scriptje
Je kunt dan verschillende dingen doen:
- de gebruiker eerst de JRE laten installeren (user-input is sowieso noodzakelijk) uiteraard kan je install eventueel starten van .bat/.sh
- of je kan gebruik maken van een speciale installer met ingebouwde JRE installatie. Nadeel is dan dat als mensen die JRE al hebben ze hem toch moeten downloaden. Bovendien zijn die installers dan uiteraard ook niet platform-onafhankelijk.
Omdat de JRE heel gemakkelijk is te installeren is het natuurlijk de snelste en makkelijkste oplossing om het gewoon aan de gebruiker over te laten. Het hangt nogal van je doelgroep af. Als het ontwikkelaars of computer kenners zijn kan je het het beste aan henzelf overlaten. Ze worden dan niets opgedrongen en kunnen zelf beslissen wat en waar ze iets installeren.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Op woensdag 24 oktober 2001 16:41 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Goh, dat lijk mij inderdaad ook wel een goede optie.
[..]
De installatie is iid niet echt moeilijk te noemen, dus mogen de gebruikers zelf een JRE installeren. Bedankt !
Pagina: 1