Vaag ADSL + netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik voor de server van ons bedrijf ADSL aangevraagt, dat heb ik gekregen, maar....het werkt niet echt samen met het huidige netwerk.

Als ik het ADSL aan de praat heb dan doet het netwerk het niet meer, en heb ik het netwerk aan de praat dan kan ik soms wel inbellen, maar dan kan ik gewoon niks ophalen (geen goede verbinding -> kan niks downloaden)!

Als ik het programmaatje van KPN gebruik (vanaf de MXstream cd-rom), dan zegt ie dat hij niet kan connecten met 10.0.0.138 :(, omdat mijn pc misschien ook dat ip adres heeft(dacht ik)?!
Ook is het netwerk groepjes gaan vormen :? 1t/m6 zien elkaar en 7t/m12 zien elkaar, lijkt wel een soort Vlan! Terwijl dat op de switch duidelijk is uitgeschakkeld, nou ja alles zit in Vlan1 !!! (rest staat uit)

Heeft iemand dit eerder gehad?!
Wie weet een oplossing..helluuup ;)!!!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Heb je wat meer info?
Wat voor OS gebruik je op de server, hoe deel je de verbinding (hardwarematige router, omgebouwde modem, softwarematige router, en zo ja, met wat voor software)

Probeer ook een te zoeken op Internet Delen oid, je bent niet de eerste met ADSL, en ook niet de eerste die daar problemen mee heeft.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Oke sorry os is Windows 2000 Proff.
En ik verdeel op dit moment alleen nog maar bestanden,
internet delen komt straks pas, eerst die twee op een pc zien te krijgen (ADSL + goed lopend netwerk). Het is geen omgebouwde modem, hij is nog standaard en dat wou ik effe zo houden!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Je zal toch echt een programma als winroute of sygate moeten installeren, anders kan je server het verschil tussen binnen en buiten het netwerk niet meer maken, daarvoor moet je NAT gebruiken.

Zie verder de search

[edit]
toch nog wat meer uitleg:

Zodra je inbeld, zit je op het netwerk van MxStream, en ook (nog) op je eigen netwerk. Je PC kan dat onderscheid niet maken. NAT staat voor Network Adress Translation, en daarmee kan je je PC zeggen dat verkeer op Netwerkkaart 1 extern is (met de provider, en de rest van het internet), en het verkeer op kaart 2 intern (op je eigen netwerk). Winroute en sygate (en waarschijnlijk nog een aantal andere programma's) ondersteunen dit.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Kijk even of:
- de netwerkkaart wel 10.0.0.150 als ip-adres heeft
- WINS-socket ofzo is uitgeschakeld
- er bij de verbinding wel 10.0.0.138 pc1 staat
- je 10.0.0.138 kunt pingen
- je 10.0.0.150 kunt pingen
- je in de browser de pagina 10.0.0.138 kunt openen

Is dit het geval, probeer dan de netwerkkaart met de drivers die erbij geleverd worden te herïnstalleren.

En als je dit werkend hebt, en geen verbinding kan krijgen, probeer dan bij host-name ofzo dat _pc1 weg te laten. Zo heb ik een keer perongeluk een probleem opgelost. De underscore is uiteraard een spatie.

Succes