8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Volgens mij is het mogelijk, maar wel link als het om een belangrijke server gaat...
Verwijderd
een een backup dat geen garantie ?Op woensdag 24 oktober 2001 10:49 schreef The Spider het volgende:
Volgens mij is het mogelijk, maar wel link als het om een belangrijke server gaat...
kan je niet helemaal volgen?Op woensdag 24 oktober 2001 10:54 schreef pret het volgende:
[..]
een een backup dat geen garantie ?
ja kep wel backups maar alleen van belangrijke documenten niet van alles. das veel te veel en ook weet nie zo belangrijk maar toch jammer als het weg is
daarom liever upgraden
8<------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
Ik bedoel dat je kunt proberen omeen conversie te doen van ext2 -> ext3, maar indien wat mis mocht gaan (in het ergste geval) je altijd kunt terugvallen op je backup.... zo duidelijker ?Op woensdag 24 oktober 2001 12:16 schreef Super_ik het volgende:
[..]
kan je niet helemaal volgen?
ja kep wel backups maar alleen van belangrijke documenten niet van alles. das veel te veel en ook weet nie zo belangrijk maar toch jammer als het weg is
daarom liever upgraden
Je kunt met een simpel commando van ext2 naar ext3 gaan, geen enkel probleem. In theorie althans, heb het in de praktijk nog nooit geprobeerd. Kijk eens in de manpage van tune2fs, en dan vooral naar de -j switch. Uit die manpage: " Add an ext3 journal to the filesystem. If the -J option is not specified, the default journal parameters will be used to create an appropriately sized journal (given the size of the filesystem) stored within the filesystem. Note that you must be using a kernel which has ext3 support in order to actually make use of the journal."
* odysseus zou overigens voor hij met dit soort dingen op een server ging spelen eerst eens kijken of het op een testmachine lukt...
* odysseus zou overigens voor hij met dit soort dingen op een server ging spelen eerst eens kijken of het op een testmachine lukt...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
da wask ook wel van planOp woensdag 24 oktober 2001 13:03 schreef odysseus het volgende:
maar mischien had iemand het al geprobeerd
Verwijderd
heel simpel
met tune2fs -j
let wel dat je de nieuwste ext2/3 tools gebruikt! En je moet een kernel hebben die het ondersteunt, en in single user mode, zonder dat de partitie gemount is
daarna in je fstab het file system type op "auto" zetten dan detecteerd de kernel zelf of het ext2 of ext3 is. Je kunt ook van ext3 terug naar ext2. Meer info --> google.
Bij mij is het converteren van ext2 naar ext3 prima gegaan. (merk er alleen niet zo veel van)
met tune2fs -j
let wel dat je de nieuwste ext2/3 tools gebruikt! En je moet een kernel hebben die het ondersteunt, en in single user mode, zonder dat de partitie gemount is
daarna in je fstab het file system type op "auto" zetten dan detecteerd de kernel zelf of het ext2 of ext3 is. Je kunt ook van ext3 terug naar ext2. Meer info --> google.
Bij mij is het converteren van ext2 naar ext3 prima gegaan. (merk er alleen niet zo veel van)
Gewoon een keer op de resetknop drukken, dan merk je het welBij mij is het converteren van ext2 naar ext3 prima gegaan. (merk er alleen niet zo veel van)
ext3 is ext2 met journalizing, en je kan rustig ext3 mounten als ext2.
* jep gister rh7.2 geinstalleerd, ging in 1 x goed! en ext2 > ext3 convert ook!
Maareh, als ik nou mijn / partitie wil converteren naar ext3? Dan kan dat niet? Kan dat dan wel naar JFS of XFS?
Je kunt / wel converteren naar ext3. Werkte perfect bij mij.Op donderdag 25 oktober 2001 09:07 schreef wzzrd het volgende:
Maareh, als ik nou mijn / partitie wil converteren naar ext3? Dan kan dat niet? Kan dat dan wel naar JFS of XFS?
HahahaOp donderdag 25 oktober 2001 07:48 schreef Jotti het volgende:
j3p aan de Red Hat... brings up ol' timez![]()
Baas kwam met een poweredge aanzetten, wou RedHat
Zit trouwens de hele dag aan de redhat met die servertjes hier, het is alleen geen redhat meer.......
snapje?
* jep geeft jotti een pilsje en gaat weer ontopic
Pagina: 1