als ik dan twee videokaarten heb (1 tnt2 en een voodoo 3) Wat voor een programma moet ik dan installeren om deze 2 te gebruiken.??of wat voor instellingen ofzo in windows??ik heb namelijk nog geen ervaring met dit !!
Eerst 1 kaart, booten en installeren.
pc uit. Kaart eruit en andere kaar erin. opstarten en installeren.
Dan pc weer uit en eerste kaart weer terug. Booten met beide kaarten.
Alle opties onder beeldschermeigenschappen.
Leg me even uit waar de 2e reactie op slaat?
Ik neem aan dat je dualmonitor wild gebruiken?
Gewoon beide kaarten inbouwen (1 moet pci zijn en de ander AGP) en windows (minimaal 98) instaleren.
Ik neem aan dat je dualmonitor wild gebruiken?
Gewoon beide kaarten inbouwen (1 moet pci zijn en de ander AGP) en windows (minimaal 98) instaleren.
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Zo adviseert Microsoft twee kaarten in te bouwen en zo lukt het me iedere keer. Uiteraard 1 pci en 1 agp anders kunnen ze er nooit tegelijk in.
Om alles goed te detecteren dus eerst 1 kaart, dan alleen de ander en die installeren, en daarna allebei. Piece of cake!
Om alles goed te detecteren dus eerst 1 kaart, dan alleen de ander en die installeren, en daarna allebei. Piece of cake!
Douw ze er gewoon allebei in.
In je bios kun je volgens mij wel aangeven waarvandaan ie moet booten. Kies dan volgens de manier van Jaspov eerst bijvoorbeeld agp en daarna pci...
In je bios kun je volgens mij wel aangeven waarvandaan ie moet booten. Kies dan volgens de manier van Jaspov eerst bijvoorbeeld agp en daarna pci...
Maar ik loop 11.1 op de 100...
bij heeft het tot nu altijd prima gewerkt met 2 kaarten.
Verwijderd
waar in de bios kun je dat aangevenOp woensdag 24 oktober 2001 10:17 schreef ViTEL het volgende:
Douw ze er gewoon allebei in.
Ja, ik werk al 2 jaar ofzo met 2 monitoren. Eerst had ik een Voodoo3 en een S3 Virge. Ging als een trein. Gewoon allebei erin, de kaarten worden vanzelf ontdekt of je installeert de drivers als erom gevraagd word en in je beeldschermopties je bureaublad uitbreiden naar je 2e beeldscherm. Een kind kan de was doen.
Ik heb nu een GeForce2 TwinView dus dan is t nog een stukkie makkelijker...
Let wel op, als je Win2000 gebruikt dan kan je problemen krijgen met de refreshrate. Die moeten voor beide kaarten hetzelfde zijn dan. Maar er zijn tweak-proggies om dat te omzeilen.
Veel plezier met je 2 monitoren. Ik heb er al tijden erg veel plezier aan...
Ik heb nu een GeForce2 TwinView dus dan is t nog een stukkie makkelijker...
Let wel op, als je Win2000 gebruikt dan kan je problemen krijgen met de refreshrate. Die moeten voor beide kaarten hetzelfde zijn dan. Maar er zijn tweak-proggies om dat te omzeilen.
Veel plezier met je 2 monitoren. Ik heb er al tijden erg veel plezier aan...
Hangt van je bios af.Op woensdag 24 oktober 2001 10:59 schreef Ralph2001 het volgende:
[..]
waar in de bios kun je dat aangeven
Zoek maar eens in je bios naar het woord AGP of PCI, dat is 'm waarschijnlijk.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
jesus, hoe beschrijft ms het installeren van windows? windows installeren van cd, dan bootdiskette maken, opstarten met bootdiskette, fdiske en formateren, setup.exe draaien, daarna weer uitzetten, overige hardware erin doen opnieuw opstarten, hardware installeren, herhaal dit tot alles geinstalleerd is....... etcOp woensdag 24 oktober 2001 10:06 schreef Jaspov het volgende:
Eerst 1 kaart, booten en installeren.
met andere woorden, als je het echt zo doet ben je ontzettend omslachtig bezig,
Luister,
Het makkkelijkst is inderdaad twee kaarten erin knallen en gaan. Goede kans dat het werkt. Aangezien deze topicstarter echter een vraag heeft vermoed ik dat het bij hem niet 1-2-3 werkt.........dan is deze methode dus een manier waarop het stapsgewijs gaat maar waarbij de kans aanwezig is dat het nu wel gaat werken.....
Microsoft heeft deze methode destijds aanbevolen toen het eerste os kwam wat dit ondersteunde (was dat 98? weet ik ff niet meer).
Ze gaven zelf ook aan dat het vaak misging als je gewoon twee kaarten ergens inknalt, ze hadden er zelf genoeg getest. Deze methode doet ze 1 voor en dan kom je er ook, alleen is de kans iets groter dat het dan wel werkt.
Het makkkelijkst is inderdaad twee kaarten erin knallen en gaan. Goede kans dat het werkt. Aangezien deze topicstarter echter een vraag heeft vermoed ik dat het bij hem niet 1-2-3 werkt.........dan is deze methode dus een manier waarop het stapsgewijs gaat maar waarbij de kans aanwezig is dat het nu wel gaat werken.....
Microsoft heeft deze methode destijds aanbevolen toen het eerste os kwam wat dit ondersteunde (was dat 98? weet ik ff niet meer).
Ze gaven zelf ook aan dat het vaak misging als je gewoon twee kaarten ergens inknalt, ze hadden er zelf genoeg getest. Deze methode doet ze 1 voor en dan kom je er ook, alleen is de kans iets groter dat het dan wel werkt.
Ik snap dat je het simpel wil houden, maar het alleen installeren van de 2e kaart is niet handig. Dan raakt Windows in de war met welk kaart primary moet zijn. Eerst de primary kaart installen en daarna de 2e erin. Dan detecteerd windows het ook goed.
Bij een nieuwe install trouwens maar met 1 kaart erin. Ik heb gemerkt dat installeren met dual monitor niet altijd lekker gaat (bij 2 videokaarten dan).
Misschien kan de topic starter zijn problemen wat toelichten?
Bij een nieuwe install trouwens maar met 1 kaart erin. Ik heb gemerkt dat installeren met dual monitor niet altijd lekker gaat (bij 2 videokaarten dan).
Misschien kan de topic starter zijn problemen wat toelichten?
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
ik heb er nooit problemen mee gehad, zowel in win2k als win98se,
AGP was gf/viper, pci was een s3tje geloof ik,
windows installeert gewoon de kaart, detecteerd dat er een monitor op zit en je krijgt in je beeld eigenschappen 2 monitors te zien waar van je van elk de reso kan instellen en aan welke kant de monitoren staan (dat is dus dat als je met je muis naar rechts ofzo gaat dat je muis dan op primare mon. afgaat naar de sec. mon die rechts staat
)
AGP was gf/viper, pci was een s3tje geloof ik,
windows installeert gewoon de kaart, detecteerd dat er een monitor op zit en je krijgt in je beeld eigenschappen 2 monitors te zien waar van je van elk de reso kan instellen en aan welke kant de monitoren staan (dat is dus dat als je met je muis naar rechts ofzo gaat dat je muis dan op primare mon. afgaat naar de sec. mon die rechts staat
Ik heb (ook) problemen met 2 videokaarten. Ik wou hiervoor een nieuw topic openen, maar in dit topic posten lijkt me een beter plan.
Het probleem is als volgt:
Ik heb 2 videokaarten, een S3 Virge PCI en een GeForce 2 MX AGP. Als OS draai ik Windows XP.
Als ik beide videokaarten tegelijkertijd installeer, met de AGP kaart als primary, dan onstaat er een conflict met de PCI kaart (code 10).
Ik heb de toen zoals Jaspov zei eerst de AGP kaart geinstalleerd met hierop de monitor. Dit werkt perfect. Vervolgens alleen de PCI kaart geinstalleerd met hierop de monitor. Dit werkt ook perfect. Als ik echter beide kaarten installeer, met de AGP als primary, krijg ik weer de foutmelding zoals hierboven beschreven is.
Erg vreemd dus...
Nu bedacht ik om de PCI kaart als primary te zetten en hierop de monitor aan te sluiten. Tot mijn grote verbazing werkt dit!
Windows heeft nu geen problemen!
Echter, ik wil graag de AGP kaart als primary, want deze kan hogere resoluties aan. En bij spellen wordt vaak de primary videokaart als eerste gekozen.
Wie weet hier een oplossing voor?
Alvast bedankt
Het probleem is als volgt:
Ik heb 2 videokaarten, een S3 Virge PCI en een GeForce 2 MX AGP. Als OS draai ik Windows XP.
Als ik beide videokaarten tegelijkertijd installeer, met de AGP kaart als primary, dan onstaat er een conflict met de PCI kaart (code 10).
Ik heb de toen zoals Jaspov zei eerst de AGP kaart geinstalleerd met hierop de monitor. Dit werkt perfect. Vervolgens alleen de PCI kaart geinstalleerd met hierop de monitor. Dit werkt ook perfect. Als ik echter beide kaarten installeer, met de AGP als primary, krijg ik weer de foutmelding zoals hierboven beschreven is.
Erg vreemd dus...
Nu bedacht ik om de PCI kaart als primary te zetten en hierop de monitor aan te sluiten. Tot mijn grote verbazing werkt dit!
Windows heeft nu geen problemen!
Echter, ik wil graag de AGP kaart als primary, want deze kan hogere resoluties aan. En bij spellen wordt vaak de primary videokaart als eerste gekozen.
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb ook geprobeerd om 2 video kaartenb in een systeem aan de praat te krijgen, een Geforce 2 MX en een S3Virge kaart. Net zoals bovenstaande poster krijg ik ook die code 10 foutmelding. Na wat gespit te hebben in de HCL van microsoft blijkt dat de S3Virge niet wordt onderstuend voor dual monitor setup, de geforce 2mx ook niet trouwens.....
Dus als iemand dit wel aan de praat heeft gekregen dan hoor ik graag hoe je dit aan de praat hebt gekregen
ohja... ik draai w2k bij de weg
Dus als iemand dit wel aan de praat heeft gekregen dan hoor ik graag hoe je dit aan de praat hebt gekregen
ohja... ik draai w2k bij de weg
Volgens Microsoft moet 2x PCI ook werken toch?
Waarom zou dat niet kunnen?
Waarom zou dat niet kunnen?
Niet elke twee videokaarten kunnen samen in een pc. Ik heb geen idee hoe je daar achter kan komen maar zoek eens of iemand met dezelfde twee kaarten (chips) het werkend heeft.
Wellicht kan een nieuwere bios op de videokaart helpen.
Wellicht kan een nieuwere bios op de videokaart helpen.
Ken het probleem en ben er ook ooit na lang zoeken achter gekomen.. moet wel zeggen dat het mij niet echt boeit.. geef in Windows aan welke monitor ie als primary moet gebruiken en bij de meeste spellen kun je via config o.i.d. wel instellen welke kaart ie moet pakken. Gewoon handmatig de kaart configureren. Nu zijn er wat spellen die toch lopen te narren.. maar dan gooi ik ze of van HD of disabel ik ff de tweede monitor.. is maar een druk op de knop.Op woensdag 24 oktober 2001 11:48 schreef Frenkie567 het volgende:
Alvast bedankt
Succes
Verwijderd
ik heb inmiddels ff geprobeerd om de s3 kaart (pci) als primary te zetten in de bios, en dit werkt inderdaad 
ik is weer blij
ik is weer blij
Pagina: 1