pc piept korte piepjes (ononderbroken)

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Het volgende doet zich voor..
Na een tijdje aangestaan te hebben geef je bijvoorbeeld een herstart. Het moederbord begint vervolgens een serie korte hoge piepjes te geven, welke pas ophoudt als de pc wordt uitgezet.
Het betreft een MSI K7T Pro-R (msi-6330) met een Hercules GF2 MX, 1 Ghz Athlon op 133Mhz en 1 x 512 MB 133Mhz SDRAM. Het geheugen is als eens vervangen door een nieuwe lat.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? De search is al gebruikt en de MSI & Hercules sites zijn ook al geraadpleegd, alsmede natuurlijk alle bijgeleverde manuals.

Alvast bedankt.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

Greyfox

MSX rulez

Het is dus niet een beperkt (te tellen) aantal piepjes?
Dus als je 'm aan laat staan blijft ie piepen?

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Ik heb hier ook last van, precies hetzelfde probleem. Ik heb een MSI K7T Turbo en ook psies dezelfde 1Ghz Athlon. Wat ik me dus afvraag of het aan m'n voeding ligt. Hoeveel watt is die van jouw?

Verwijderd

Greyfox: klopt, het houdt niet op

• AppleMooz
Ik heb een 300 Watt voeding in mijn kast zitten. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Zou het niet kunnen liggen aan bijvoorbeeld de temp van de grafische kaart?

Verwijderd

Hmmm, ik heb hier een 250Watt voeding erin...Ik dacht eerst dat ie te zwak zou zijn, maar dat is dus bij deze uitgesloten. Misschien dat het een nVidea probleem is? Ik heb hier maar een simpele (niet lachen) Asus V3400, oftewel een TNT kaartje erin hangen. Iemand dezelfde ervaringen?

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

Greyfox

MSX rulez

Kun je dan je pc helemaal niet meer opstarten of kan dat wel als ie eenmaal een tijdje uitgestaan heeft?

MSX 2 rulez more

• AppleMooz
het is dus zonder meer een hardwarematige oorzaak toe te schrijven. Ik heb al eens de grafische kaart, de harde schijf, het geheugen en de netwerkkaart vervangen. Dit heeft geen soelaas geboden. Ook een bios update van het mainbord hielp niet. Het is zo vreemd dat hier geen documentatie te vinden is......

• AKF
  • Laatst online: 19-08 17:02

AKF

Life is hilariously cruel

Start-ie verder wel gewoon op? Ik weet zo niet welke bios je hebt,maar bij de AWARD biossen betekent een loop van "High frequency beeps when system is working" dat "CPU is overheated, System running at lower frequency." Als je het inderdaad hebt wanneer je pc een tijdje aan heeft gestaan ligt het misschien aan je CPU temp.

A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say. "That's dynamite, baby."

Verwijderd

je moet je pc ongeveer 2 minuten uitzetten, dan doet ie het bij mij weer

• AppleMooz
je kunt de pc na een tijdje weer gewoon opstarten zonder problemen.. ik dacht dus dat het een temp probleem was.. de kast schommelt op zon 34C en de proc op 54C, dus daar kon ik het niet aan toeschrijven....

Verwijderd

Volgens het BIOS & MBM geeft ie 45 graden aan, niet teveel lijkt me dan? (Zit dan ook maar een simpel Coolermaster koelertje op)

• AppleMooz
ik heb nu wel het core voltage verlaagd, maar dit zou dus eigenlijk een tandje opgeschroefd moeten worden??

• AppleMooz
http://www.easyhome.in.th/technical/bios_sound.html
het zou dus wel de power supply kunnen zijn, onafhankelijk van het wattage dat geproduceerd wordt

Verwijderd

Wat zou er dan zoal mis kunnen zijn met die PSU?
Dat gepiep is bij mij een aantal maanden geleden begonnen, daarvoor heb ik nergens last van gehad...Ik zit er verder niet zo heel erg mee, want ik boot hooguit 1x per dag. Maar het gaat om het principe...Zou het nog iets uit kunnen maken hoeveel apparaten je op het lichtnet heb zitten op dezelfde contactdoos?

• AppleMooz
http://support.iwill.net/beep.htm
geloof ik nooit..
tenzij je magnetron, wasmachine, wasdroger en afwasmachine ook tegelijk aanstaan... ;-)
ik ga eens een nieuw kastje kopen iig.

Verwijderd

Hmm, mijn Aopen kast met dito voeding is nog maar een half jaar oud :( Garantie gevalletje?

• AppleMooz
Tja,,
als je het kunt aantonen wel..
maar, bewijs maar dat het defect ligt aan de power supply. Dat gelooft zo'n puisterig 15 jarig zaterdaghulpje nooit.
ze hangen er een config aan en draaien....

Verwijderd

Zelfde probleem gehad....'t is de temparatuur.

Installeer even 'Vcool' en verlaag inderdaad het voltage.

Als je kijkt gaat de temperatuur van je processor na een aantal hevige spelletjes (te zien via MBM) naar rond de 70 graden, en dan reboot hij niet meer.

Zorg voor goede kastcirculatie, en probeer eventueel ook zwaardere fan.

Maar: Vcool zou de truuk kunnen doen !

Verwijderd

ook niet bij CompTechWorld? :)

Verwijderd

WhoMe: ook na een aantal uurtjes downloaden? Dat lijkt me sterk, maar Vcool valt te proberen, tnx
Pagina: 1