Toon posts:

Blowhole / TEMP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo allen ,

Ik heb een 120x120 Fan gemonteerd op mijn kast (een blowhole) . Nu is mijn CPU temperatuur met 10 graden gedaald (stressed van 40 naar 30 ) , maar mijn CASE temperatuur blijft 61 graden aangeven .
De fan zuigt die kast volgensmij 1 x per minuut leeg van binnen en toch zakt die temperatuur niet .
Het is een gigabyte BXE mainboard en ik heb de sensoren onder MBM ingesteld zoals ze aangeven .
Het lijkt me echt sterk dat het in die kast 61 graden is , met een afzonderlijke temperatuur meter kom ik nergens in de kast hoger dan 32 graden .

Iemand een idee , is de afwijking van gigabyte zo groot ??

Verwijderd

Misschien licht die sensor precies in een warme luchtstroom ofzoiets. Anders klopt die sensor gewoon niet. Want je cpu temp is gedaalt en daar gaat het toch om.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

lijkt me erg sterk. Bij mij is het juist andersom. Me mainboard temp word 12 graden lager en de cpu word eerst 2 graden warmer en uiteindelijk 3 graden koeler. Heb je je sensors niet door elkaar gehaald? dat je cpu 60 graden is en je mainboard 30?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz ja dit lijkt er al meer op :

CPU = Winbond p2-diode of Winbond p3-diode

Dan kom ik uit op 51 graden

En de case temperatuur is Winbond 1

En die geeft aan 62 graden

Ik denk niet dat ik deze metingen erg serieus kan nemen . De CPU temperatuur springt van 51 graden naar 43 dan weer naar 37 dan weer 41 dan weer 35 . Lijkt me niet erg betrouwbaar .
ALs ik SETI uitzet duurt het ongeveer 10 seconden voordat de temperatuur van 51 naar 41 springt , in 1 keer . Dat koelt dan wel erg snel af

Vind ik nog erug veel met een 12 cm Fan .

Verwijderd

Hoe is je kast verder ingedeeld. Fans, hdd's. Als je maar 1 120mm fan zou dit noch kunnen kloppen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaar koeler op de CPU , wel een vrij groot koellichaam en verder alleen de voeding van de CPU die wat lucht aanzuigt .

Ik snap trouwens ook niet waarom de voeding de lucht die ie door de voeding zuigt uitblaast op de CPU . OF zou ik met mijn domme kop de voeding er ondersteboven geschroefd hebben ?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Standaard? Je bedoelt Intel boxed coolers :?

Maareuh, zelfs een P4 1.7 a 2.0 wordt normaal geen 60 d8 ik :)
Op woensdag 24 oktober 2001 11:19 schreef Derma het volgende:
Ik heb een standaar koeler op de CPU , wel een vrij groot koellichaam en verder alleen de voeding van de CPU die wat lucht aanzuigt .

Ik snap trouwens ook niet waarom de voeding de lucht die ie door de voeding zuigt uitblaast op de CPU . OF zou ik met mijn domme kop de voeding er ondersteboven geschroefd hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PII 333 Mhz (klamath) op 400 Mhz lopen . Wordt blijkbaar wel zo warm :(

zonder die 120mmx120mm fan is de temp 10 graden hoger dus het scheelte toch wel iets

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
Die temperaturen kunnen kloppen hoor. Mijn proc loopt geregeld op 40, dan met ECCp ineens 50 en dan door naar 60 graden. Bij quit zelfde (nou ja, omgekeerd dan)

Heb je eigenlijk al koelprut ertussen? Dat werd mij aangeraden (net besteld :))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb nog geen koelprut , maar 50 graden valt nog mee .Had effe opegzocht wat die CPU max mocht hebben , dit was 74 , dus ik heb nog 25 gr speling .

Verwijderd

Blowholes, blowholes ( " " ).. Weer zo'n uitvinding die absoluut nergens toe dient.

Je kunt beter zelf blazen, dan zou je de eerste biokoelings-autark zijn.

Verwijderd

Topicstarter
""

Veto Mormel moet verboden worden

""

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 23:30 schreef Derma het volgende:
""

Veto Mormel moet verboden worden

""
tja ik hb ff naar zijn vorige posts gekeken: ze slaan echt nergens op.. een nuteloze 'aanvulling' van GOT dus :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 23:35 schreef Leipo het volgende:

[..]

tja ik hb ff naar zijn vorige posts gekeken: ze slaan echt nergens op.. een nuteloze 'aanvulling' van GOT dus :(
Jij zou niet moeten zeuren :) Zeuren stemt mensen ontevreden .

Solliciteer je naar een MOD functie ?

De hele thread is vrij normaal behalve de twee laatste post , wat een vervuiling , greenpeace zou er vrede mee hebben

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 23:35 schreef Leipo het volgende:

[..]

...en je doet Woody Woodpecker na?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 23:40 schreef VETO-Mormel het volgende:

[..]

...en je doet Woody Woodpecker na?
BIS-VETo BIS-VETO

ja en "ook" Woody

Derma zet zijn weg voort naar boven ......................toedoe !

Verwijderd

Laten we niet "oververhit" raken...

De Tweakers-gemoederen sudderen reedsch onder een waxine-lichtje...

Ik denk dat we de "FAQ" moeten gaan lezen..

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me bewust was van een drempel dan had ik daar rekening mee kunnen houden
Pagina: 1