Bewegende flashbutton

Pagina: 1
Acties:

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Moggûh freakzzz,

Ben op www.groovylouis.com bezig met 'n flash saaitje. Nou heb flash de nare gewoontes om van buttons simpele rollovers standaard te maken. Hoe kan ik in een button motion tween toepassen. Als je op de site kijkt: bijvoorbeeld de 'draaitafel' button (staat op de site). Hij gaat de naald via motion tween op de plaat.

Mocht ik onduidelijk zijn dan lees ik het wel.

:9~

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Verwijderd

je moet gewoon een movie maken en die in je knop gebruiken...:?..of bedoel je dat niet

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Kan best, ben nog niet zo'n enorme held met movies. Is m'n movie dan bijvoorbeeld 'over' in de button?

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je wilt een animatie in je button??
Zoja, dan zul je met MovieClips (MC) moeten werken. Zie eerst de F1 bij Flash.
Daar wordt het duidelijk uitgelegd.

[edit]
Open bijvoorbeeld (in Flash5): "Advanced Buttons" (Help => Samples)
Daarin zie je ook een bewegingkje in die "checkbox".
Kijk maar Žs goed hoe ze dat hebben gedaan, kom je een heel eind. :)

Succes!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Druk F8 in en kies MovieClip. Maak daarin je animatie.

Vervolgens maak je een button (wel weer in je gewone scene en niet in je MC...). Bij de status OVER pleur je de MovieClip erin (vanuit je Library > ctrl + L)

En /me zegt: succes!