Eigenwijze venster (poging 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 23:33
De andere topic schijnt nogal brak te zijn. Het zal toch niet aan mijn taalgebruik liggen he? :+

--
Dat vroeg ik me zomaar ineens af, want ik heb er nooit echt bij stil gestaan.
Maar wat soms behoorlijk irritant kan zijn in windows is dat programma's zichzelf, zonder dat jij het wil, on top gooien.
Ik heb het best vaak als ik een prog start en dan verder ga in een ander prog. Soms springt het opstartende prog er dan wel 4 keer voor, voordat het klaar is met starten.

Is dit eigenwijze gedrag eigenlijk uit te schakelen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ja je hebt het bijvoorbeeld met MSIE als je die start, en dan naar een ander programma switcht, en dattie pas daarna z'n startpagina d'rvoor tovert dan gaat'ie weer on-top. Ook bij mij heeft OE hier ook last van, die komt inderdaad tot wel 4 keer on-top tijdens het laden ...

volgens mij is dit by design, dat een nieuw of geupdate venster de focus (zo heet dat toch?) krijgt ... je kunt in TweakUI wel "Prevent Apps From Stealing Focus" aanzetten maar dit heeft bij mij nog nooit zichtbaar resultaat opgeleverd...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Brakke getrashed.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 23:33
Oke dan, weet je toevallig ook een antwoord op mijn vraag? :)

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

volgens mij is dat niet uit te schakelen, maar is dat de manier waarop bepaalde programma's zijn geprogd? is het enige nuttige wat ik kan bedenken, want bij het ene programma is het wel het geval, en bij het andere niet...? :?

Chriet Titulaer is de man

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 10:55
W2K is een oplossing... Die doet het nauwelijks/niet

Verwijderd

Hmmmmm... met Windows XP ook weinig last hier... :P

Alleen ICQ venstertjes die wel 's achterblijven ofzo.
Zit je tegen de verkeerde aan te bleppen |:(

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 09:18 schreef Rene59 het volgende:
Oke dan, weet je toevallig ook een antwoord op mijn vraag? :)
Je app waarin je bezig bent keihard topmost maken met een tooltje. Er zijn zat tooltjes waarmee je vanuit je tray een venster keihard op de voor- of achtergrond kunt forceren.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 09:24 schreef uzer het volgende:
volgens mij is dat niet uit te schakelen, maar is dat de manier waarop bepaalde programma's zijn geprogd? is het enige nuttige wat ik kan bedenken, want bij het ene programma is het wel het geval, en bij het andere niet...? :?
Klopt. Sommige programma's zijn gewoon zo geschreven. Heb er voor m'n werk ook ooit eens zo een geschreven, die mocht niet twee keer gestart worden op dezelfde machine. Dus als je het 2e exemplaar wilde opstarten, popte in plaats daarvan de 1e omhoog. En dat kun je (volgens mij) als gebruiker niet verhinderen...

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:18

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Heeft iemand een voorbeeld van zo'n tooltje?
Ik erger me namelijk dood aan dit verschijnsel.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Pagina: 1