Zit ik in de trein rustig m'n krantje (ok, toegegeven, de SPITS) te lezen, valt mijn oog op een interessant artikeltje op de voorpagina. "Universiteit RUG lokt vrouwen met premie". Omdat er zo weinig vrouwlijke wetenschappers zijn op de RUG, proberen ze die te lokken met een premie van 50.000 (!!) gulden. Alleen omdat ze vrouw zijn.
Is dit niet gewoon puur discriminatie?? Was dat niet verboden in Nederland?
Ik vind het hele concept van stimulatie van emancipatie sowieso grote onzin. Waarom zien we vrouwen graag als minderwaardig? Mijns inziens probeert de maatschappij op deze manier van alle vrouwen een vent te maken. Beperken we de vrouwen zo niet in hun eigen ontwikkeling door ze te pushen in allerlei richtingen?
Ik zou mezelf potverdorie bijna om laten bouwen zodat ik 50k kan vangen
Dit topic in in A&N maar in W&L omdat de actualiteit in deze niet echt belangrijk is. Het gaat meer om de filosofische achtergrond.
Is dit niet gewoon puur discriminatie?? Was dat niet verboden in Nederland?
Ik vind het hele concept van stimulatie van emancipatie sowieso grote onzin. Waarom zien we vrouwen graag als minderwaardig? Mijns inziens probeert de maatschappij op deze manier van alle vrouwen een vent te maken. Beperken we de vrouwen zo niet in hun eigen ontwikkeling door ze te pushen in allerlei richtingen?
Ik zou mezelf potverdorie bijna om laten bouwen zodat ik 50k kan vangen
Dit topic in in A&N maar in W&L omdat de actualiteit in deze niet echt belangrijk is. Het gaat meer om de filosofische achtergrond.