Toon posts:

VideoKaart overclocking, wanneer te ver?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HOe weet je nou precies wanneer je echt te ver gaat met overclocken van je videokaart?

Ik heb de mijne wel is op 250/470 gedraait ipv de standaard 200/400 en zie geen artifatcs... maar wat merk je wanneer de GPU te ver geclocked is en wat wanneer het geheugen te ver geclocked is?

Tis natuurlijk tof om ze ver mogelijk te gaan, maar heb geen zin om al die meiers te verspillen door domme dingen te doen.

Verwijderd

Af en toe een stabiliteits test uitvoeren! :)

En natuurlijk er voor zorgen dat alles goed gekoelt wordt.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

werk met kleine stapjes (bv 5mhz) en draai daarna 1x 3dmark 2001, op een gegeven moment doet ie het niet meer, dan moet je 1 stapje terug doen :) Ik raad aan eerst het geheugen te doen, daarna de proc voor de beste resultaten.

MechWarrior || Monsters Game

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Meestal volgt er een crash of raar beeld (rare kleuren ed), dan weet je dat je kaart aan de max zit

Verwijderd

of wanneer je een scroeilucht ruikt.... :P

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 01:55 schreef GambitRS het volgende:
werk met kleine stapjes (bv 5mhz) en draai daarna 1x 3dmark 2001, op een gegeven moment doet ie het niet meer, dan moet je 1 stapje terug doen :) Ik raad aan eerst het geheugen te doen, daarna de proc voor de beste resultaten.
As in: eerst het geheugen to the max, daarna de core? En daarna eventueel geheugen weer?

Of: Geheugen 5 MHz up, Core 5 MHz, up enz?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok ben wel bekend met de stapjes... maar gaat mij erom wanneer merk je dat je je kaart aan het slopen bent?

Als die niet crashed en geen glitches vertoond, zou t dan ook mogelijk zijn dat de kloksnelheden toch te hoog zijn waardoor je hem toch sloopt binnen 1 jaar?

Verwijderd

ja, de levens duur van de kaart gaat zeker harder achteruit, maar het is onmogenlijk hier een voorspelling op te doen, that's the kick of tweaking.

RGZ

MASH
Op woensdag 24 oktober 2001 03:12 schreef -KOD- het volgende:
Ja ok ben wel bekend met de stapjes... maar gaat mij erom wanneer merk je dat je je kaart aan het slopen bent?

Als die niet crashed en geen glitches vertoond, zou t dan ook mogelijk zijn dat de kloksnelheden toch te hoog zijn waardoor je hem toch sloopt binnen 1 jaar?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op woensdag 24 oktober 2001 08:58 schreef MASH_MAN het volgende:
ja, de levens duur van de kaart gaat zeker harder achteruit, maar het is onmogenlijk hier een voorspelling op te doen, that's the kick of tweaking.

RGZ

MASH
[..]
ik snap het niet, hoe kan de levensduur acheruit gaat van een chip? aangezien er geen slijtage vertoont word? als je hem goed koel houd, gewoon de temperatuur behouden die die standaart heeft, kan ie toch ook niet eerder stuk zijn? de levensduur word meestal bepaalt door slijtage toch?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
De technische levensduur van zo'n kaart staat toch in geen enkele verhouding tot de economische levensduur van zo'n kaart dus je kunt rustig oc'en.

Technische levensduur: rond de 10 jaar :? (dus 3 of 4 jaar minder door oc'en boeit niet)

economische levenduur: 1 hooguit 2 jaar (dus 3 of 4 jaar minder door oc'en boeit niet)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op woensdag 24 oktober 2001 02:14 schreef TweakerBoy het volgende:
wanneer je een schroeilucht ruikt.... :P
of iets ziet roken ! *D

dikzak

Verwijderd

Als je het geheugen te ver hebt overgeklokt zie je vage witte puntjes. Dan moet je dus 1 a 2 stapjes terug.

Als je de core te ver hebt overgeklokt loopt of je pc "gewoon" vast of er zijn fouten met polygonen alignen (zag ik toen tenminste wel in Quake III Arena). Dan dus ook weer wat terug en opnieuw benchen tot het weer goed is.

Als je zo te werk gaat zal je niet zo snel te ver gaan, zo ver dat het stuk gaat.

Als je denkt op het toppunt te zitten kwa kloksnelheden doe dan eens een bench van een paar uur, of ga gewoon een paar uur achterelkaar gamen. Zie je aan het einde nog niks dan issie echt stabiel.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
GPU gaat meestal prima op 250 mhz... het geheugen moet je wat mee omklooien, elke keer een aantal mhztjes erbij.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op woensdag 24 oktober 2001 12:59 schreef [TLT]Lynx het volgende:
De technische levensduur van zo'n kaart staat toch in geen enkele verhouding tot de economische levensduur van zo'n kaart dus je kunt rustig oc'en.

Technische levensduur: rond de 10 jaar :? (dus 3 of 4 jaar minder door oc'en boeit niet)

economische levenduur: 1 hooguit 2 jaar (dus 3 of 4 jaar minder door oc'en boeit niet)
mee eens
Pagina: 1