the good old ABIT BX6 2.0 MOBO !!

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hello,

Ik zit hier met een good old BX mobo. Een van beste mobo's ooit gemaakt imo. Anyway, mijn celeron 566Mhz is werkelijk op. Heb hem altijd op 850 laten draaien en nu wil hij nie meer, en loopt zonder enige inspanning tot 42c.

Nu was mijn vraag. Welke celeron kan ik er nog opzetten? Een 900Mhz(100fsb) moet toch lukken zeker? En een 1000(100fsb)?

En op abit dateert de laatste bios van 05/2000. Is er ergens anders een update verkrijgbaard die multiplier hoger gooit? Ik denk dat ik 9 en 9.5 heb nu, dus een 900Mhz moet kunnen! Of zit ik fout???

Thanxxxxxxxxxx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

De gelockte Intel cpu zorgt vanzelf voor de juiste multiplier. :P

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 04:02 schreef Niwreh het volgende:
De gelockte Intel cpu zorgt vanzelf voor de juiste multiplier. :P
oftewel: elke celeron die erin gaat doet het automatisch op de goude snleheid :)

Verwijderd

voltage kan prob zijn maar dat is niet iets wat een goede converter verhelpt

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep mijn celly 566 @ 900 vervangen voor een celly 800 en deze draaid nu op mijn abit be6-2 plankje op 1120 (140fsb)

Misschien een leuk plan voor jou :?

Ik vind t een beetje vreemd dat je celly 566 slechter is geworden. Is de koeler niet erg vies ofzo ? Maakt ie nog wel goed contact met de cpu ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Nah, de intel zorgt inderdaad zelf voor z'n multiplier, dus daar hoef je je niet druk over te maken..

Elke PIII coppermine/celeron zal dus werken. Inderdaad effe rekening houden met het voltage, al zal dat waarschijnlijk ook geen probleem zijn.. (geloof dat abit tot 1.3V kon ondersteunen).

Dus die 900 en 1000 gaan zeker lukken.. Ik geloof dat de celly1100 ook nog gewoon gebaseerd is op de coppermine core, dus die kan ook nog.

Wat wel een probleem kan zijn met die oudere bios is dat hij het type proc wat jij erop wilt zetten niet herkend.. Hij kent dan wel de coppermine core, maar vervolgens niet die snelheid ofzo.. Dan krijg je dus met het opstarten niet de goede snelheid, maar voor de rest zal het wel goed werken.

Verwijderd

Als het goed is kan je in het BIOS de Multiplier op ... zetten (al zorgt de CPU daarzelf voor, het helpt wrs wel om het goede aantal MHz-en te zien), en de FSB etc zelf instellen, werkt daarna als een zonnetje :)

en je hebt gelijk het is een dijk van een plank ;) (niet in de minste plaats dat ik er zelf ook een heb, hehe)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
je moet alleen wel zeker weten dat je bios het soort processor wat je erinsteekt "kent", want stel: je mobo denkt dat het een celeron 1 is, terwijl het een celeron 2 is (stukken lagere vCore), dan gaat je mobo de processor voeden met 2Volt ipv 1.6 Volt. Hoeft niet fataal te zijn, maar leuk is anders....
Lees dus ff goed alle biosupdates enzo door en kijk of je er iets van nodig hebt...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Daar hoeftie niet bang voor te zijn, ik heb er laatst een PII-850 in gedaan en 1.65 of 1.70V wordt gewoon naar het proc-je geleidt, zoniet kun je het zelf bijstellen... ik neem aan dat dat voor een Celly niet veel anders zal zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een BE6 mobo, ook zo'n goed ding.
even in de bios gekeken.
de FSB kan op 150MHz en de multiplier op 12. Dus dat zou in theorie een 1800 mhz aan kunnen.

ik zit er aan te denken mijn PIII 450 eraf te halen en een celeron 1000 erop te plaatsen (kan daar voor 135,- aankomen) :)

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Op woensdag 24 oktober 2001 10:16 schreef willblack het volgende:
Daar hoeftie niet bang voor te zijn, ik heb er laatst een PII-850 in gedaan en 1.65 of 1.70V wordt gewoon naar het proc-je geleidt, zoniet kun je het zelf bijstellen... ik neem aan dat dat voor een Celly niet veel anders zal zijn.
Volgens mij heb je het over een PIII 850 ;)
PII 850Mhz gestaan namelijk niet!

http://specs.tweak.to/7903

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op woensdag 24 oktober 2001 10:23 schreef TeazNutz het volgende:
Volgens mij heb je het over een PIII 850 ;)
PII 850Mhz gestaan namelijk niet!
Of je moet wel ERRUG lomp overklocken :P

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Klopt, keyboard hier op het werk zuigt :Y) maar goed dat er mensen zijn die wakkerder zijn dan ik

Verwijderd

Ik hep ook een Abit be6-2 MOBO
En een celeron 800 @ 1000

dit heb ik gedaan door alleen mijn FSB op 125 te zetten
dus de vcore nog op 1.5 en multiplier op 8

maaruh WHO THE FUCK krijg ik dit hoger????

Ik kan hem wel nog op 1040 zetten door de vcore op 1.6 te zetten....

als ik hoger ga dan 1040 (1120 ofzo) krijg ik een BLUE SCREEN in win2k (soms al onder het booten :-( )

WHO THE FUCK krijg ik dit hoger??????

Greetzzzz HeLLFiRe

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:55 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Ik hep ook een Abit be6-2 MOBO
En een celeron 800 @ 1000

dit heb ik gedaan door alleen mijn FSB op 125 te zetten
dus de vcore nog op 1.5 en multiplier op 8

maaruh WHO THE FUCK krijg ik dit hoger????

Ik kan hem wel nog op 1040 zetten door de vcore op 1.6 te zetten....

als ik hoger ga dan 1040 (1120 ofzo) krijg ik een BLUE SCREEN in win2k (soms al onder het booten :-( )

WHO THE FUCK krijg ik dit hoger??????

Greetzzzz HeLLFiRe
Mmm. ik heb een BX6.0 r2 .. en door de laatste bios update heb ik multiplier 9.

Maar multipliers zijn locked bij intel hé. alleen FSB is mogelijk te veranderen :))

cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1