Toon posts:

lichtsterkte en steadyshot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb gemerkt dat bij de JVC DVL150 videocamera het beeld donkerder kan worden als je de image stabilizer aan zet. Weet iemand hoe dat komt? De resolutie lijkt niet af te nemen.

Verwijderd

sony dv camera kopen.
heb geen flauw idee bij mijn sony is dat niet zo..........
jvc maken goede camera's.
ik film al 12 jaar maar ik weet et niet.
zou je nie trug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt???¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿?????

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik vind het niet echt een probleem, aangezien de resolutie hetzelfde lijkt te blijven bij gebruik van de steadyshot. Maar er zit een electronische stabilizer op en geen optische zoals bij sommige sony-camcorders. Optisch heeft vrijwel geen invloed op de beeldkwaliteit, maar electronisch heeft een deel van de ccd nodig om het beeld te stabiliseren waardoor het beeld uitvergroot wordt en dat kan beter als er meer pixels op de ccd zijn.

Maar niettemin vraag ik me af waarom de lichtsterkte lijkt af te nemen...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb het juist andersom, mijn Sony Digital 8 gaat met steadyshot aan, en weinig licht veel meer ruisen dan met steady shot uit. Ik weet ook wel hoe dat komt, steady shot gebruikt gewoon een kleiner deel van je CCD, waardoor schudden van de camera minder lijkt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©