Intel 20GHz processor

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet meer wanneer, en ik weet ook niet of ik het goed gehoord heb: Ik dacht namelijk gehoord te hebben op radio of tv dat ze bij Intel een technologie ontwikkeld hebben waarmee ze wel processoren kunnen maken van 20GHz. En ze schijnen over een niet al te lange tijd al uit te komen.

Ik heb vanavond ff de Intel site gecheckt.. maar 'k zie het nergens staan...

Weten jullie er wat meer over?

Greetz & MzzL,

Jan. (8>

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

echt bullshit, niets kan dit nog aan (geheugen, hdd enz)

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb het idd ook gelezen, zal ff kijken of ik het nog kan terug vinden.

Denk alleen niet dat spoedig de 20 Ghz kunnen verwachten, aangezien we nog maar bij 2 Ghz zitten.

Verwijderd

Techniek is er idd, maar ik zou ze niet binnen de 4 a 5 jaar verwachten.

Verwijderd

Intel heeft alleen gezegd dat het met de huidige processorontwerp en nieuw productieproces tot 20Ghz kunnen gaan. Niet dat ze deze volgende week uitbrengen. (+- eind 2003)

Verwijderd

ze zeggen in 5 jaar, reken daar dan de nodige vertraging bij van laten we zeggen 2 jaar. zou het binnen een jaar of 7 kunnen????????
maar dan zal alles mee moeten groeien, geheugen vooral.
ata 33 schijfje en een 20 ghz proc. :o

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tuurlijk kunnen ze een 20GHz proc maken.. iedereen koopt één keer zo'n ding en ze hoeven nooit meer een nieuwe.. das denk ik niet wat intel graag ziet :P

zelfde als met bijv. auto's.. die kunnen ze ook wel supersolide maken dat ze nooit verslijten maarja dan koopt over een tijdje niemand meer een nieuwe..

tis alleen maar marketing en je wordt voordurend voor de gek gehouden :)

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 00:47 schreef Larry4 het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/18779
Je bent een held! dat is hem idd, en volgens mij heb ik op webwereld ook iets gelezen.

Maar goed binnen 5 jaar staat er ook boven, dat duurt nog wel ff :+

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
'k Ben weer helemaal op de hoogte. Hmz... Dat wordt dus nog ff w8&.

Hoe snel zou de PC opgestart zijn met een 20ghz processor? Ik denk dat 'ie langer bezig is met het checken van het diskettestation (als je die optie aan hebt staan natuurlijk) dan het eigenlijke opstarten..

MzzL

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

Verwijderd

Maandag, 8 oktober 2001 - Door het toepassen van een nieuwe technologie heeft Intel naar eigen zeggen een doorbraak bereikt. Deze maakt over enkele jaren veel snellere chips mogelijk.

De chipfabrikant zal dit maandag officieel aankondigen. Het gaat om een nieuwe technologie genaamd Bumpless Build-Up Layer (BBUL). Deze zal worden toegepast voor 'verpakking' van de chip. Deze component zit tussen het silicium en de printplaat van de chip en draagt zorg voor de onderlinge communicatie tussen deze onderdelen.

Met de huidige technologie wordt de processor nog apart gemaakt en in een later stadium van de productie met de verpakking verbonden. Met BBUL wordt als het ware de verpakking om het silicium heen gegoten.

Het grote voordeel hierbij is volgens Intel dat er niet meer gesoldeerd hoeft te worden. Dit moet de efficiëntie van de chip vergroten. Hierdoor kunnen de chips die zullen gebruikmaken van BBUL zowel op hogere frequenties opereren als zuiniger zijn. Dit mede omdat er minder hitte wordt geproduceerd.

Ook wordt het mogelijk veel meer transistors op een chip te monteren. Een Pentium 4 heeft momenteel zo'n 42 miljoen transistors, terwijl met de nieuwe technologie 1 miljard transistors mogelijk zal zijn. Met de huidige grove soldeertechnieken is het erg lastig om de soldeerpuntjes dicht genoeg op elkaar te zetten zonder dat ze elkaar raken.

Volgens Intel zal het nog wel even duren voordat de technologie commercieel wordt toegepast. Naar schatting gebeurt dat pas over een jaar of vijf. De chipfabrikant noemt kloksnelheden van 20 GHz.

In juni kwam Intel al in het nieuws met een techniek waarbij het silicium wordt 'opgerekt'. Ook hiermee is het mogelijk om meer transistors op een chip te zetten.
Bron: Webwereld.nl

Intel: energieverbruik belangrijker dan MHz

De laatste URL is xtra voer voor de hongerige Tweaker :Y) :9
Op woensdag 24 oktober 2001 00:52 schreef Gitarist het volgende:

Hoe snel zou de PC opgestart zijn met een 20ghz processor? Ik denk dat 'ie langer bezig is met het checken van het diskettestation (als je die optie aan hebt staan natuurlijk) dan het eigenlijke opstarten..

MzzL
Lees dit maar eens: Intel kondigt dood van de floppydrive aan"

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Iemand hoort iets, leest iets...gaat erover praten...en via via denkt straks iemand 'hey, over 2 jaar zijn er 20GHz CPU's'....en juist...zo krijg je BULLSHIT zoals dit in de wereld.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Micros
  • Laatst online: 24-07 21:01

Micros

M'n nummerbord in de USA

Het lijkt me veel waarschijnlijker dat hij eerder uitkomt dan de verwachting, dan later. In die paar jaar ontdekken ze namelijk wel weer een nieuwe techniek of een trucje, waardoor ze op een onverwachte manier toch sneller bij de 20 ghz zijn. Dat soort dingen gebeuren zo vaak.
Men had namelijk al jarenlang voorspeld dat op een bepaald punt we niet verder zouden kunnen met de huidige processortechniek. Dat punt zijn we inmiddels allng voorbij. Waar het lag weet ik niet meer. (Iets van 500 ofzo? Weet iemand dat? Het had ondermeer ermee te maken dat de doormeettijd daarna exponentieel steeg in verhouding tot de ontwikkeltijd.)

"Zie mij een toffe computer hebben!"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 00:57 schreef DynaMikeY het volgende:
Iemand hoort iets, leest iets...gaat erover praten...en via via denkt straks iemand 'hey, over 2 jaar zijn er 20GHz CPU's'....en juist...zo krijg je BULLSHIT zoals dit in de wereld.
jeetje belachelijk zeg! :P

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 00:57 schreef DynaMikeY het volgende:
Wat een onzin, 2 jaar is misschien te kort maar daar wordt ook niet over gesproken.
Ze noemen 5 jaar en daarna wordt de 20 Ghz CPU verwacht, en waarom zou dat niet kunnen de techniek is er immers al.

Ik denk dat het zelfs binnen deze 5 jaar al de eerste 20 Ghz CPU kunnen verwachten.

Techniek ontwikkeld door: Rambus voert doorvoersnelheid op

Laat maar: ik heb verkeerd gelezen |:(

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
idd 5 is een goeie schatting. Dit jaar 2Ghz volgend jaar op de 4. Jaar daarna zitten we op de 8GHz vervolgens 16Ghz en dan na een half jaartje: ole 20Ghz. Maar of deze proc efficient als de Motorola procs zijn is maar de vraag. Zo ja (wat ik eigenlijk wel verwacht) dan is het enorm smullen. Hoef je voorlopig geen nieuwsysteem :D

De wet van Moore gaat nog redelijk op :)
Ik denk dan dat je wel werkt met 3GIO sloten, 8x (16x?) AGP en ver over de 1Gig werkgeheugen (RDRAM, DDR of nog iets anders?). En hardeschijven gaan er compleet anders uit zien (optische kubusjes?) aangezien de maximale density niet eeuwig oprekbaar is. Videokaarten zullen wel tegen die tijd RT RL images kunnen genereren ala Final Fantasy the movie. (GForce 6/7 :P) en heel waarschijnlijk geintegreerd op een mobochip samen met geluid/netwerk etc (NForce id).
En 21" flatscreens voor iedereen :)

Maar goe das pas over vijf jaar :)
En om het leuk te maken: Al deze technologien zijn nu in volle ontwikkeling. Her en der duikt er op tweakers.net wel eens er een artikel over op.

• earthforce
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

wet van moore heeft het over verdubbeling aantal transistoren per anderhalf jaar dus ruwweg een verdubbeling van processorsnelheid elke anderhalf jaar.
Op woensdag 24 oktober 2001 01:20 schreef Sir_Floppy het volgende:
idd 5 is een goeie schatting. Dit jaar 2Ghz volgend jaar op de 4. Jaar daarna zitten we op de 8GHz vervolgens 16Ghz en dan na een half jaartje: ole 20Ghz. Maar of deze proc efficient als de Motorola procs zijn is maar de vraag. Zo ja (wat ik eigenlijk wel verwacht) dan is het enorm smullen. Hoef je voorlopig geen nieuwsysteem :D

De wet van Moore gaat nog op :)
Ik denk dan dat je wel werkt met 3GIO sloten, 8x (16x?) AGP en ver over de 1Gig werkgeheugen (RDRAM, DDR of nog iets anders?). En hardeschijven gaan er compleet anders uit zien (optische kubusjes?) aangezien de maximale density niet eeuwig oprekbaar is. Videokaarten zullen wel tegen die tijd RT RL images kunnen genereren ala Final Fantasy the movie. (GForce 6/7 :P) en heel waarschijnlijk geintegreerd op een mobochip samen met geluid/netwerk etc (NForce id).
En 21" flatscreens voor iedereen :)

Maar goe das pas over vijf jaar :)
En om het leuk te maken: Al deze technologien zijn nu in volle ontwikkeling. Her en der duikt er op tweakers.net wel eens er een artikel over op.

...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

vorig jaar was de snelste intel 1Ghz geloof ik, dit jaar 2, dus als je ff linear doorrekend:
1999: 500Mhz? ik geloof het wel :)
2000: 1ghz
2001: 2ghz
2002: 4ghz
2003: 8ghz
2004: 16ghz
2005: 32ghz

er van uitgaande dat je elk jaar dus een processor kan kopen die 2x sneller is dan die van vorig jaar kun je die 20ghz over een jaar of 4-5 verwachten, precies wat Intel dus zei :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

tot hoever zul je kunnen met een P4 mobo dat je nu koopt? :D

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

toch wel zeker 2Ghz :+

MechWarrior || Monsters Game

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb zo`n 20Ghz pentium.....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik denk eerder dat het een processor met een effectiviteid van 20Ghz die werkelijk op 5 Ghz ofzo werkt.
want intel kan waarschijnlijk eind dit jaar een dual pumped alu maaken die op 3-4 Ghz zou lopen.
dus die proc. heeft op 4Ghz een effective snelheid van 8Ghz.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op woensdag 24 oktober 2001 11:34 schreef DETONATORX het volgende:
ik denk eerder dat het een processor met een effectiviteid van 20Ghz die werkelijk op 5 Ghz ofzo werkt.
want intel kan waarschijnlijk eind dit jaar een dual pumped alu maaken die op 3-4 Ghz zou lopen.
dus die proc. heeft op 4Ghz een effective snelheid van 8Ghz.
Yay, dan gaat Intel tegen die tijd vast ook PR ratings invoeren...

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik denk dat die pr ratings niet opgaaan voor intel want PR betekend "Pentium Rating" maar misschien wil intel tegen die tijd wel een amd rating hebben maar dat lijkt mijn niet. :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
1 nummer :

2006

dikzak

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 00:51 schreef Devil_2000 het volgende:
Maar goed binnen 5 jaar staat er ook boven, dat duurt nog wel ff :+
Dan kunnen ze 9999999x beter ervoor zorgen dat ze een raket maken die automatisch alle kutlijers van de Taliban killen zonder een zandkorrel mis te raken!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

GambitRS schreef op 24 October 2001 @ 01:34:
vorig jaar was de snelste intel 1Ghz geloof ik, dit jaar 2, dus als je ff linear doorrekend:

er van uitgaande dat je elk jaar dus een processor kan kopen die 2x sneller is dan die van vorig jaar kun je die 20ghz over een jaar of 4-5 verwachten, precies wat Intel dus zei :)
Nou, inmiddels is het dus 2003, en ik moet de 8GHz CPU's nog zien komen hoor... sterker nog, de 4GHz'en moeten nog aan de beurt komen.

En Intel sprak over een verdubbeling van het aantal transistoren elke 18 maanden, niet over een jaarlijkse verdubbeling van de kloksnelheid.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

PR was geloof ik 'pate rating'

Verwijderd

GambitRS schreef op 24 oktober 2001 @ 01:34:

Nou? ze lopen wel erg achter. 2002- 4Ghz, 'Wij' in de jaar 2003 komen amper in tot de 4 GHz, nét begonnen met de nieuwe 3Ghz proc's. Tevens produceren ze 800 FSB proc. Je hebt wel gelijk enzo, maar ik denk niet dat Intel binnen 5 jaar met de 20 Ghz procs komt. :)

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

In 1997 was de PentiumII 300Mhz top of the bill.
We zitten nu 6 jaar later en op maximum 3200Mhz.
Dus over een jaar of 6 weer ongeveer 10 x zo snel lijkt mij geen verkeerde inschatting.

32Ghz hmm :)
Ben benieuwd over wat voor FSB we het dan hebben :)

Verwijderd

sjuk schreef op 05 augustus 2003 @ 17:00:
In 1997 was de PentiumII 300Mhz top of the bill.
We zitten nu 6 jaar later en op maximum 3200Mhz.
Dus over een jaar of 6 weer ongeveer 10 x zo snel lijkt mij geen verkeerde inschatting.

32Ghz hmm :)
Ben benieuwd over wat voor FSB we het dan hebben :)
Je kan het ook zo zien: in 6 jaar tijd 3GHZ erbij , dus over 6 jaar de 6 GHZ..... :)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
maar het systeem ging toch met transistoren die verdubelden?

I’m not like the OTTERS

• Twynn
  • Laatst online: 13:29
DynaMikeY schreef op 05 August 2003 @ 16:47:
[...]

Nou, inmiddels is het dus 2003, en ik moet de 8GHz CPU's nog zien komen hoor... sterker nog, de 4GHz'en moeten nog aan de beurt komen.

En Intel sprak over een verdubbeling van het aantal transistoren elke 18 maanden, niet over een jaarlijkse verdubbeling van de kloksnelheid.
Was het nu echt nodig dit topic hiervoor omhoog te trappen?

Ik denk dat elke tweaker wel weet wat voor processoren er nu op de markt zijn..
En de wet van moore gaat inderdaad over het aantal transistoren, niet over de clocksnelheid...

Maargoed, in dit geval kun je beter een nieuw topic starten met deze discussie (en waarschijnlijk beter in SG) dan dit bejaard topic omhoog te trappen.

edit:
verkeerde gequote ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Twynn op 05-08-2003 17:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.