Lite-On 16/10/40 + Nero

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 20:52
Heb vandaag deze brander gekocht omdat ik helemaal naar werd van die &$@%$!@ philips brander. Maar nu heb ik een vraagje. bij nero (werd standaard met de brander geleverd) schommeld het buffer niveau heel erg op en neer in dat balkje rechtsonder naast de het groene lampje zegmaar. HIs dat normaal? Lijkt me niet echt eigenlijk. En waardoor komt dat? De cd brand hij verder wel goed. ik heb verder nog geen andere programma's geprobeerd. Misschien dat iemand mij kan helpen :?

ps. search al gebruikt... werd niet wijzer...

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 23:37

Reda

HA DO KEN

draai je XP,Me of 2k?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
heb ik ook bij xp, maar had ik niet bij me

• PhuSioN
Op woensdag 24 oktober 2001 00:22 schreef Reda het volgende:
draai je XP,Me of 2k?
XP :7

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Mmh, je hebt de search al gebruikt zeg je, maar toevallig zag ik deze vraag (of iets van die strekking) gisteren ook al langskomen. Heb je deze draad al bekeken?

De enige echte :-)

• PhuSioN
Op woensdag 24 oktober 2001 00:37 schreef mars het volgende:
Mmh, je hebt de search al gebruikt zeg je, maar toevallig zag ik deze vraag (of iets van die strekking) gisteren ook al langskomen. Heb je deze draad al bekeken?
dat is iets anders... bij mij gaat het branden wel goed alleen bij nero schommelt dat local buffer de hele tijd.

Verwijderd

Mjah, ik heb exact dezelfde brander toevallig vandaag gekocht en bij mij schommelt de buffer maximaal slechts tussen de 96% en 99%... Ik gebruik trouwes wel win2k. Echt helpen kan ik je helaas niet echt, misschien moet je win2k weer eens proberen. WinXP wou toch al voor geen meter bij mij...

• PhuSioN
update:

zonder burn proof bijna gelijk al buffer underrun
argh! dit kan toch niet! wat te doen?!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 23:37

Reda

HA DO KEN

Op woensdag 24 oktober 2001 01:32 schreef patryk het volgende:
update:

zonder burn proof bijna gelijk al buffer underrun
argh! dit kan toch niet! wat te doen?!
misschien een beetje betere brander kopen.
dit probleem had ik ook met zo'n zgn BURN-PROOF brander die met de uitgeschakelde optie meteen onderuit ging.(onder W98)

• PhuSioN
aan win98 begin ik al niet aan: heb daar de brander mee getest met fireburner, resultaat: 4 cd's verneukt...

zo maar ff dan win2k proberen

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 20:52
Ik heb ook de Lite-On 16/10/40 maar ik heb onder 98SE/2000/XP geen problemen met de buffer: hij schommelt tussen de 96% en 99%. Ik heb wel een harde schijf buffer ingesteld van 20mb (ondanks ik burn-proof heb).
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om over te burnen. Ik heb alle instellingen gedaan (enable burn-proof en DAO), maar hij spuugt een 80min cd meteen weer uit als ik er bv 80min05 op wil branden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

patryk wat jij hebt is dus buffer underrun (nee echt? (8>)

Dit kun je oplossen door die fikker van je op DMA te zetten of er juist vanaf te halen (schijnt ook nog wel eens te moeten bij sommige branders), bij mijn plextor 16x moet het iig aan staan wil ik zonder buffer underruns fikken *D

dit draadje werd ook al genoemd door mars, het gegeven probleem heeft weinig met de jouwe te maken, maar er staat wel in hoe je hem op DMA zet en wat je moet doen om die buffer underruns op andere wijzen te verwijderen :Y)

succes m8

edit:

en als het niet lukt... wees blij dat je burn proof hebt |:(

Hoi

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 01:41 schreef universal creations het volgende:
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om over te burnen. Ik heb alle instellingen gedaan (enable burn-proof en DAO), maar hij spuugt een 80min cd meteen weer uit als ik er bv 80min05 op wil branden.
Ook een vinkje gezet voor: file, preferences, tabblad expert features, enable overburn 'disc at once' burning? Het zal vast wel, maar ik vraag het voor de zekerheid maar ff omdat je het niet vermeldde :)

• PhuSioN
heb net win2k eropgezet
zo ff kijken of hij het doet
en gelijk ff checken of dma aan staat of niet

• PhuSioN
argh... hoe zie je dat onder win2k? in xp weet ik het wel maar hier is het anders?

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 24 oktober 2001 02:46 schreef patryk het volgende:
argh... hoe zie je dat onder win2k? in xp weet ik het wel maar hier is het anders?
dat staat dus in die link die ik in de vorige post gaf en die mars ook al had gegeven..

maar vooruit blijkbaar ben je niet echt in staat om net even die extra klik te doen met je muis dus hierbij:

Rechtermuisknop op 'Deze computer' >> eigenschappen >> tabje Hardware >> Apparaatbeheer >> IDE ATA/ATAPI-controllers >> rechtermuisklik op de controller waaraan het betreffende apparaat zit (dat behoor je zelf te weten) >> eigenschappen >> Geavanceerde instellingen...

Daarna zie je het vanzelf }:O

Hoi

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 20:52
Op woensdag 24 oktober 2001 01:44 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Ook een vinkje gezet voor: file, preferences, tabblad expert features, enable overburn 'disc at once' burning? Het zal vast wel, maar ik vraag het voor de zekerheid maar ff omdat je het niet vermeldde :)
Yep, (had ik al) gedaan , maar helaas!!!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• PhuSioN
Op woensdag 24 oktober 2001 02:51 schreef nobody122 het volgende:

[..]

dat staat dus in die link die ik in de vorige post gaf en die mars ook al had gegeven..

maar vooruit blijkbaar ben je niet echt in staat om net even die extra klik te doen met je muis dus hierbij:

Rechtermuisknop op 'Deze computer' >> eigenschappen >> tabje Hardware >> Apparaatbeheer >> IDE ATA/ATAPI-controllers >> rechtermuisklik op de controller waaraan het betreffende apparaat zit (dat behoor je zelf te weten) >> eigenschappen >> Geavanceerde instellingen...

Daarna zie je het vanzelf }:O
argh... stom stom stom... zat bij de cd-rom drives tekijken bij device manager.... tis al laat... :Z

• PhuSioN
yeah! buffer = oke!! schommeld tussen 95% en de 99% :)
ik wist wel dat win2k nog steeds RULED! :7

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Op woensdag 24 oktober 2001 02:56 schreef patryk het volgende:
argh... stom stom stom... zat bij de cd-rom drives tekijken bij device manager.... tis al laat... :Z
je bent niet de eerste die deze fout maakt en net windows 9x achter de rug hebt O-)

Dat windows 2000 ruled is geen nieuws...
doe in de search maar eens 'windows XP' en dan kijken hoeveel mensen daar wel geen problemen mee hebben... tja.. windows XP is 'nieuw' en, waar ook vele mensen op kicken; 'nog niet officieel uit'...

Voor mij geld: lekker extreme uptijden blijven halen met windows 2000 >:)

Hoi

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Wat ik wel heb met de liteon 24102b is dat mijn READ buffer van 0% tot 100% gaat tijdens het branden, maar totnutoe nog geen problemen mee gehad. :?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ok, zit ff dit draadje door te lezen....bij jou loopt ie op zich dus wel ok?? Ik zelf heb totaal geen problemen met de buffer, totdat ie op ongeveer 50% is, dan kapt ie er steeds mee als ik op 16 speed brand, terwijl het op 8 speed wel goed gaat...echt heel vaag.

Ik heb de DMA al uitgezet, buffer naar 40 MB gegooid, helpt allemaal niks, ik weet t nu ook niet meer, heb het onder Win98SE en Windows XP Prof. geprobeerd, en niks werkt....

Waar heb jij jouw brander ei'k vandaan? Ik heb hem bij Funprice gehaald....Ik denk dat ik er straks maar ff heen loop, kijken of zij me nog wat wijzer kunnen maken, want hier word ik echt gek van......

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• golfdiesel
  • Laatst online: 20-04 21:01
Geen enkel probleem met mijn gisteren geinstalleerde 16/10/40 van liteon. welke versie heb je? Er zijn 2 versies de 101 en de 102. Ik heb de 102 met de meest recente firmware er in.
Geen enkel probleem, buffer komt niet onder de 95%.
Ik draai win2k sp2.
heb een 20mb HD buffer in Nero ingesteld, dat wel.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb ook de 102, geprobeerd onder 98 en XP dus....

zat net weer ff te experimenteren: burnproof uit en ipv disc at once head ik hem op track at once staan....als ik simuleer gaat t goed, denk ik, nou dan moeten we het maar weer es proberen, en jawel, hij klapt hem er op 47% weer uit... :( :( :(

• PhuSioN
Op woensdag 24 oktober 2001 11:20 schreef kamstra het volgende:
ok, zit ff dit draadje door te lezen....bij jou loopt ie op zich dus wel ok?? Ik zelf heb totaal geen problemen met de buffer, totdat ie op ongeveer 50% is, dan kapt ie er steeds mee als ik op 16 speed brand, terwijl het op 8 speed wel goed gaat...echt heel vaag.

Ik heb de DMA al uitgezet, buffer naar 40 MB gegooid, helpt allemaal niks, ik weet t nu ook niet meer, heb het onder Win98SE en Windows XP Prof. geprobeerd, en niks werkt....

Waar heb jij jouw brander ei'k vandaan? Ik heb hem bij Funprice gehaald....Ik denk dat ik er straks maar ff heen loop, kijken of zij me nog wat wijzer kunnen maken, want hier word ik echt gek van......
ik brand ook gewoon met 16 speed en gebruik nu dus win2k. zero problemo. heb hem ook bij funprice vandaan gehaald. zat eerst te twijfelen tussen een sony en deze maar verkoper zei dat sony brak was dus heb ik maar een lit-on gehaald. eerste indruk was een beetje slecht maar later kwam alles toch nog goed! tot nu toe zeer tevreden! en nero vind ik een lekker progje omdat je daar echt alles mee kan fikken ;)

Verwijderd

Ik heb ook een liteon (16/10/40) en ik heb totaal geen problemen onder win98. De buffer schommelt tussen de 95% en de 98%. Alleen bij fireburner krijg ik soms een "loss of streaming" error.
Maar onder nero heb ik totaal geen problemen.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb zojuist weer unlimited zitten testen:

Als ik alleen simulate doe, met track at once, doet ie het perfect op 16 speed, maar zodra ik dan echt wil gaan branden kapt ie er steeds mee, burn-proof aan/uit, helpt niet, en ook op 12 speed gaat t niet goed, pas op 8 speed doet ie het normaal.

Ik heb het nu echt gehad met dat ding, ik ga eerst maar ff langs funproce kijken wat zij zeggen, en anders krijgen ze hem gewoon terug, klote ding :(

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 03:10 schreef patryk het volgende:
yeah! buffer = oke!! schommeld tussen 95% en de 99% :)
ik wist wel dat win2k nog steeds RULED! :7
En ik kan weer een reden toevoegen aan het lijstje waarom win2k beter is als winxp :P
Op woensdag 24 oktober 2001 11:35 schreef golfdiesel het volgende:
Geen enkel probleem met mijn gisteren geinstalleerde 16/10/40 van liteon. welke versie heb je? Er zijn 2 versies de 101 en de 102. Ik heb de 102 met de meest recente firmware er in.
Had jij voordat je die nieuwste firmware derop geknald had ook dat als de cd-rom drive op lage toeren draaide (een soort van standby om sneller in actie te komen) en dat hij daarbij een heel vaag geluid ging maken? Net alsof er een cd zwaar in onbalans was en dat hele ding zowat uit elkaar trilde! Ik heb verschillende cd's geprobeerd, maar zodra hij op dat toerental ging draaien had je telkes weer dat geluid terwijl hij in de hogere toeren nerges problemen mee had.

Ik dacht nog ff: had ik nu toch maar een plextor gekocht. Maar ik nog ff die nieuwe firmware derop zetten en het probleem is over! Ben ik wel blij mee, want dan heb ik voor 237 piek toch een mooi spelertje wat prima fikt :7
Op woensdag 24 oktober 2001 11:08 schreef Copyman het volgende:
Wat ik wel heb met de liteon 24102b is dat mijn READ buffer van 0% tot 100% gaat tijdens het branden, maar totnutoe nog geen problemen mee gehad. :?
Mjah, maar volges mij zou het ook zowiezo geen probleem moeten zijn als de buffer leegraakt, want dan gaat hij gewoon weer verder waar hij gebleven was als hij weer wat data krijgt dankzij burn-proof, of smart burn die ze bij jouw fikker alweer gebruiken.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ok, update maar weer: ik heb dus inmiddels een andere brander, ff gezeurd bij de funprice ;) . beetje jameer alleen is dat ik wel zeker weet dat t niet aan de brander ligt, want bij hun deed ie t wel gewoon onder win98....

De brander die ik hier nu heb liggen is nog erger dan de oude, deze heeft onmiddelijk een bufferunderrun en dan kapt ie ermee.....ik zal maar weer verder gaan zoeken naar t probleem. :(

Heb trouwens wel weer wat nieuws ontdekt: als ik XP opstart zegt ie meteen dat ie de cd recording software disabled, omdat t systeem daar instabiel van zou kunnen worden oid. Als ik dan via de device manager naar de drivers voor mijn recorder kijk staan er in totaal 6 drivers, waarvan er idd twee disabled zijn....geen idee hoe ik dat op moet lossen....iemand een idee daarvoor?

Verwijderd

Ik heb dit dus al een hele tijd, met mijn 12x10x32 liteon... In het begin kapte mijn brander er altijd mee na een blauw scherm, de ene keer op 90, dan weer op 16 procent. Toen heb ik de dma uitgezet en brandde hij alle cd's perfect. Alleen schommelde de buffer heel erg, wat er in dit draadje wordt uitgelegd. Hierdoor brandt ie heel erg langzaam, 13 minuten 12x 700 mb... Is ene bios upgrade voor mijn kt7A de oplossing.

Ow ja, ik draai onder XP, maar hij deed het hetzelfde onder win98... dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af: zou het misschien helpen als je een betere ASPI layer zou installeren dan de standaard layer van win98 of winxp? Zo kun je bijvoorbeeld de ASPI layer version 4.60 (1021) van Adaptec eens proberen te installeren met Force ASPI. Ikzelf heb win2k zonder ook maar een ASPI layer en kan prima cd'tjes fikken, maar NERO is er dan ook voor gemaakt om zonder layer te kunnen functioneren sinds versie 4.8nogwat.

Het is in elk geval wel het proberen waard lijkt me omdat de standaard layers van win98 en XP echt schijnen te zuigen.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm ff updateje, ben weer aan t klooien ;) ..
heb inmiddels de nieuwste firmware eroverheen geklapt, maar als ik naar de drivers van mijn brander kijk zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
This device is working properly.

Windows did not start a related device driver. To learn more, click the Driver tab and then click Driver Details.

If you are having problems with this device, click Troubleshoot to start the troubleshooter.

het gaat om de volgende drivers:
Cdr4_2K.sys (versie 2.5(0.87) van adaptec)
Cdralw2K.sys (versie 1.00(0028) ook adaptec)

Dit zijn dus niet de enige drivers, er staan er nog 4, maar ik heb geen idee hoe ik die disablede 2 of aan de praat krijg of kan verwijderen...

Wat verder opvallend kan worden genoemd, als ik naar m'n gewone cdrom kijk, staan daar dezelfde 6 drivers, met dezelfde disablede drivers.....

Ik snap het echt niet meer hoor, iemand nog een idee? :'(

Pagina: 1