XP probleem please help!

Pagina: 1
Acties:

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
ik heb een sony 52x cd-rom en een philips 8*4*32 CD-Rewriter
nu heb ik XP geinstalleerd maar hij ziet GEEN van beide!
in de bios ziet hij alleen maar de Sony. :?
iemand enig idee???

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

hoe heb je ze aangesloten? primary/secondary master/slave?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Fire_Bird
HD 40Gb 5400 rpm Maxtor --> Primary Master
HD 20Gb 5400 rpm Seagate --> Primary Slave
Sony 52x CD-Rom --> Secondary Master
Philips 8*4*32 --> Secondary Slave

Heb nix aan mn kabels gekloot, winxp lag een beetje in de soep, dus ff format gedaan en toen opnieuw erop, alles heeft het eerst wel gedaan, maar het rare is nu dat hij de brander ook niet eens in het bios ziet.. :?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> o&ic

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 23:37

Reda

HA DO KEN

Wist je dat je met Win_XP heel makkelijk hulp kunt krijgen.

Gewoon ff in je WinUpdate kijken en daar ergens vind je zo'n adres om te mailen, tenzij je serial met FCKGW begon.

Ik raad je aan om snel een Winupdate te draaien.
Toen ik XP installeerde waren er voor mijn hardware al erg veel FIXES op de Winupdate site.

Suc6

• Fire_Bird
ja ok, maar ik heb eerder ook xp gedraait en ik vind t nogal vaag dat hij het eerst wel deed en nu niet meer?!
en mn serial begint daarmee jah

• Fire_Bird
niemand meer met een oplossing?

Verwijderd

als ie je cd-rom niet ziet, hoe heb je dan windows xp geinstalleerd??? :?

• Fire_Bird
Op woensdag 24 oktober 2001 00:39 schreef pjot het volgende:
als ie je cd-rom niet ziet, hoe heb je dan windows xp geinstalleerd??? :?
tsjah, goeie vraag hé, in t BIOS ziet hij de CD-Rom wel maar de writer NIET, en onder windows ziet ie beide niet
hmmzz, ff de writer eraf en hij doet t, writer naar de klote?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
is de controller wel geinstalleerd waaraan de cd-spelers hangen? Als die namelijk niet geinstalleerd is dan werken je cd-roms ook niet. Waarschijnlijk moet je kijken of je een secondaire ide controller hebt.

• Fire_Bird
Op woensdag 24 oktober 2001 00:44 schreef cool_zero het volgende:
is de controller wel geinstalleerd waaraan de cd-spelers hangen? Als die namelijk niet geinstalleerd is dan werken je cd-roms ook niet. Waarschijnlijk moet je kijken of je een secondaire ide controller hebt.
yupz, geinstalled, cd rom doet t, maar writer nog niet, pakt ie ook niet in t bios, zal dus wel kaputskie zijn

Verwijderd

Kijk even nog een keer naar de jumpers op de schijven. Moet haast wel een slave/master conflict zijn wanneer de ene schijf het gewoon doet totdat je de andere op dezelfde controller zet.

• Fire_Bird
Op woensdag 24 oktober 2001 00:54 schreef GAWD het volgende:
Kijk even nog een keer naar de jumpers op de schijven. Moet haast wel een slave/master conflict zijn wanneer de ene schijf het gewoon doet totdat je de andere op dezelfde controller zet.
ff buiten het xp probleem om, dat doet het nu, heb nu alleen de cd-rom erop, maar zodra ik de cdrom erbij zet, maakt niet uit of ik ze omwissel ofzo, pakt xp nix..
nu t bios probleem, de brander pakt ie op geen enkele mogelijkheid, primary/secondary master of slave, maakt niet uit, doet t niet...dus die zal wel kappot zijn lijkt mij?

Verwijderd

Misschien helpt het om de Aspi-driver/ForceAspi te installeren.

• Fire_Bird
Op woensdag 24 oktober 2001 01:03 schreef QuaSi het volgende:
Misschien helpt het om de Aspi-driver/ForceAspi te installeren.
als hij hem al niet pakt in het BIOS, :?
CD-rom DOET het nu WEL, cd-WRITER NIET --> OOK NIET IN HET BIOS :)

Verwijderd

Volgens de geleerden moet je het zo doen: Opstartschijf waar Windows op staat als Primary master. CDROM drive als slave. CD Brander als Master op de Secondary en je tweede harde schijf (waar vaak uitsluitend data op staat) als Slave. Ik ben geen geleerde, maar bij mij loopt het bloedsnel met XP op deze manier. Succes...

• Fire_Bird
Op woensdag 24 oktober 2001 01:13 schreef tiethoff het volgende:
Volgens de geleerden moet je het zo doen: Opstartschijf waar Windows op staat als Primary master. CDROM drive als slave. CD Brander als Master op de Secondary en je tweede harde schijf (waar vaak uitsluitend data op staat) als Slave. Ik ben geen geleerde, maar bij mij loopt het bloedsnel met XP op deze manier. Succes...
zoals ik t nu heb liep het eerst ook als een trein >:)
maar brander is gewoon naar de **** heb m vandaag ff op t werk in andere pc's gehad en deed t ook niet :) (werk in compu-shop dus is wel makkelijk :) )
Pagina: 1