AC3 signaal valt soms weg

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 22:24

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb net de nieuwe versie van windvd geinstalleerd 2.3 ,
maar als ik nu een dvd kijk dan valt af en toe het geluid een fractie van een seconde weg. Ook gaat dan het Dolby-digital lampje even uit. Ik gebruik een DTT2500, voorheen had ik hier nooit last van. Aansluiting via AC3 ( sb audigy )

Systeem,
win XP
1000 Mhz
ata100 30 gb schijf
524 mb sdram pc133

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 21:37

Remco2001

Ehm, ok...

Je moet een dvd speler met mpeg kaart hebben (bijv. van creative). Hier zit een coax-aansluiting op die je kan aansluiten op je dtt2500. Tenminste, ik geloof dat ie erop zat (bij de dtt3500 wel tenminste).

GRTZ! :)

Remco ;)

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 23:20 schreef Remco2001 het volgende:
Je moet een dvd speler met mpeg kaart hebben (bijv. van creative). Hier zit een coax-aansluiting op die je kan aansluiten op je dtt2500. Tenminste, ik geloof dat ie erop zat (bij de dtt3500 wel tenminste).

GRTZ! :)

Remco ;)
dit is echt totale bullshit!!! werkt prima via souncard, maar check ff of je dma aanstaat. Die haperingen in het geluid komen omdat het systeem te druk bezig is(zet dma aan en achtergrond proggies uit) of door krassen op de dvd zelf. Maar het werkt perfect via een soundcard met spdif hoor.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik heb het soms ook gewoon als ik 'm via de SPDIF ingang gebruik maar dan via Winamp ofzo. Het geluid valt even weg en is er eigenlijk ook meteen weer. Ik gebruik ook een DTT2500 en een Live! Iemand enig idee???

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 22:24

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik ben er misschien achter. Ik heb meerdere usb apparaten aangesloten. Ik had tijdens de film mijn printer aanstaan. Ik dacht, ik doe hem ff uit, tijdens uitgaan stopte de ac3 signaal voor een sec. of 5. Hierop heb ik de usb stekker er even uit gehaald. Hierna geen enkele hapering of storing meer gehad. Bijkbaar beinvloed de usb dat dus.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Dat is het bij mij niet, want ik heb niet eens iets via USB aangesloten, sterker nog, de USB poort staat bij mij zelfs uitgeschakeld.
Het blijft een vreemd zaakje...

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
het heeft te maken met je proc

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
dwz. als die hard bezig is kan het zijn dat je geluid soms weg valt.
bij nero showtime kun je bijv instellen hoe hoog de video kwaliteit moet zijn.
als ik die op hoog zet dan valt ac3 soms weg. op automatisch of wat lager heb ik geen problemen.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat de TS 4,5 jaar na dato dit probleem al niet meer heeft omdat ie inmiddels al wel 1 of 2 PC's verder is :Z

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51
Dat lijkt mij ook :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.