A7M266 & 256mb Corsair PC2100 + 256mb PC2400 probs

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Sinds geruime tijd draai ik al op dit bordje (2e inmiddels!!) met 256mb PC2100 van Corsair en nu heb ik er laatst een 2e reep PC2400 (Cas2) van het zelfde merk naast geprikt en dat werkte tot op heden probleemloos, tot ik vandaag constant last heb van gepiep dat aanduid dat er geen geheugen inzit (soms doet het bord het wel maar dan herkend hij mij 256mb en vaak doet de 2e dimmbank het ook niet!!) ook met het switchen van het geheugen blijf ik het zelfde probleem hebben (terwijl beide dimms het doen in bank 1, maar zodra ik er een 2e bij prik heeft ie kuren!!!)
Iemand met dezelfde problemen en een oplossing?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Is er echt niemand die mij kan helpen? :'(

Verwijderd

zou hem maar omruilen woor eentje van 2100

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:07
Vaag het zou moeten werken.

| I've got permission to color outside the lines |

• xpander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik was ook van plan PC2400, ook van Corsair, erby te prikken naast PC2100 (Corsair) dus ik hou dit ff in de gaten.

Heb zelf een post gedaan of dit mogelijk was en het was geen probleem, maar dit bewijst weer het tegendeel :?
zie: ECC geheugen wel/niet genaaid?

Sterkte

• xpander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024
ff uit nieuwsgierigheid, waarom inmiddels de 2e?

Verwijderd

wrong flash ???

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Inmiddels doet mijn PC het wel weer, na het batterijtje van de bios eruit gehaald te hebben (1e keer!!) en de CMOS contactpunten (2e keer) verbonden te hebben om mijn bios te resetten, mijn hele bios was intern F*cked Up (bij datum/tijd stond 71:71:7171 en mijn temperatuur sprong op en neer en bios liep vast!!). Bleek dat er een jumper van mijn voltage pinnetjes was afgevallen, maar dit deed ie dus nog nadat ik er weer een nieuwe jumper had opgezet (waarschijnlijk bios overbelast ofzo!!). Pas na 2x resetten en de 2e dimm HARD aanduwen met contact op de goede pinnetjes deed hij het weer goed.... :)
Dit is trouwens mijn 2e A7M266 aangezien ik de eerste niet lekker stabiel kreeg en er geen dimm in de 2e dimmbank PASTE (slot was niet goed!!) :r. Sindsdien heb ik geen echte probs met dit bord, behalve dat ik een Asus V8200 Deluxe niet aan de praat kreeg op dit bord!!!(heb nu een ELSA Gladiac 920). En dan na te gaan dat dit allemaal begon doordat ik er gewoon een Realtek RTL8139 netwerkkaart bij prikte... :'(
Kon toen zelfs niet een normaal formateren of een backup terugzetten aangezien ik allemaal rare tekens op het scherm kreeg. :(
En dit is ECHT niet mijn eerste systeem met een Asus moederbord, maar wel de eerste met ZOVEEL problemen!!!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:07
Op woensdag 24 oktober 2001 21:18 schreef MaxPayne het volgende:
Inmiddels doet mijn PC het wel weer, na het batterijtje van de bios eruit gehaald te hebben (1e keer!!) en de CMOS contactpunten (2e keer) verbonden te hebben om mijn bios te resetten, mijn hele bios was intern F*cked Up (bij datum/tijd stond 71:71:7171 en mijn temperatuur sprong op en neer en bios liep vast!!). Bleek dat er een jumper van mijn voltage pinnetjes was afgevallen, maar dit deed ie dus nog nadat ik er weer een nieuwe jumper had opgezet (waarschijnlijk bios overbelast ofzo!!). Pas na 2x resetten en de 2e dimm HARD aanduwen met contact op de goede pinnetjes deed hij het weer goed.... :)
Dit is trouwens mijn 2e A7M266 aangezien ik de eerste niet lekker stabiel kreeg en er geen dimm in de 2e dimmbank PASTE (slot was niet goed!!) :r. Sindsdien heb ik geen echte probs met dit bord, behalve dat ik een Asus V8200 Deluxe niet aan de praat kreeg op dit bord!!!(heb nu een ELSA Gladiac 920). En dan na te gaan dat dit allemaal begon doordat ik er gewoon een Realtek RTL8139 netwerkkaart bij prikte... :'(
Kon toen zelfs niet een normaal formateren of een backup terugzetten aangezien ik allemaal rare tekens op het scherm kreeg. :(
En dit is ECHT niet mijn eerste systeem met een Asus moederbord, maar wel de eerste met ZOVEEL problemen!!!
Vage shit allemaal, die problemen heb ik dus niet met me A7M.

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1