HD erin, pc start niet..... :?

Pagina: 1
Acties:

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:16
Hoi,

Ik heb hier weer is een pc'eetje staan van iemand :), die helemaal niets meer deed. Ten eerste was de voeding al kapot.... :( Andere voeding erin, en hij bootte weer. :)

HD aansluiten op voeding, proberen te booten --> computer geeft geen kick... :(

Dus zodra ik de HD erin zet, wil de voeding geen stroom meer geven... Ik heb het ook al in een ander systeem geprobeerd. Zodra ik de harde schijf er daar inzette wilde de pc ook niet meer booten....
Ik bedoel dus echt dat de PC helemaal nix doet. Ook zonder de IDE kabel aangesloten. Alleen de voeding moet aangesloten zijn.

Mag ik nu aannemen dat de HD stuk is? (Denk ut wel :'( )
En is deze HD nu gesloopt door die voeding die kapot was, of is het logischer dat de kapotte HD de voeding heeft gesloopt? (In verband met garantie....)

Verwijderd

je maakt niet de oude IDE kabel verkeerd om fout neem ik aan

dus ja, kapot lijkt mij vrij logische conclusie

/edit scheel gekeken.. IDE kabel zat niet eens vast hehehehe.. hmmz.. maakt de hd misschien kortsluiting op de molex?/

Verwijderd

ja hd kapot het zal waarschijnlijk kortsluiting maken ergens

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:16
Tja, de connector van de HD is heel, maar verder valt er weinig aan te doen. De printplaat ga ik er niet afslopen want er zit nog garantie op. De vraag is alleen: accepteren ze hem dan bij WD, of beginnen ze te zeuren dat het door andere componenten (De voeding >:) ) komt, dat ie stuk is gegaan....

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Nee hoor die accepteren ze wel, is toch niet jouw schuld? Misschien zorgde de HD zelf wel dat alles loos ging! Je weet het niet he? >:)