FREESCO en zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Hallo allemaal,

ik draai nu al een hele tijd FreeSCO als router op een 486/25 met 64MB RAM, en het beviel altijd prima.
De laatste tijd vond ik mijn internet verbinding toch een beetje traagjes, en probeerde het eens zonder router.
Mijn snelheid met router was 65KB/sec, en zonder router 350KB/sec. Duidelijk een geval van een trage router dus.

Nu vraag ik me af of het zin heeft om een nieuwe moederbord + snellere processor in mijn machine te plaatsen. Met een P100 overdrive processor is de verbinding namelijk niets sneller dan met mijn 486/25.
Mijn netwerkkaarten zijn een 3com en een DLINK, beide ISA.

Heeft iemand dit probleem zelf ook eens gehad, of heeft iemand tips om FreeSCO sneller te maken, dan hoor ik het graag.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• koffercomputer
Niemand ? Er moeten toch meer mensen zijn die een FreeSCO router gebruiken, en daar snelheids problemen mee hebben gehad.

Verwijderd

draai ook freesco en geen snelheid problemen...
draait btw op een P1 100 MHZ met 24 MB RAM en Realtek 8029 en 8139 NIC's

dus het zal wel idd aan je router liggen d.w.z. je CPU is waarschijnlijk een bottleneck probeer het met die 100 MHZ

• koffercomputer
Op die 100MHz is het net zo traag, ik denk eerder dat mijn moederbord de bottleneck is (Trage FSB)

Verwijderd

nee hoor, da's ut niet..... eerder hub/switch ofzo.
Ik draai freesco op een p75 met 32MB ram........ maar het moet nog goed draaien op een 486... maar wat ik niet snap, ALS het altijd goed heeft gedraait, en nou niet meer, betekent niet dat je moet upgraden, maar dat er een probleempje is, de bitjes/bytjes zijn niet anders geworden, als ie ut eerst wel goed deed, ligt ut niet aan de hardware...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

adsl ging bij mij ook niet op een 486, en dat is maar 60kb/s, dus je cpu moet wel de bottleneck zijn. neem een p200 ofzo, dan moet het gaan

iStockphoto

• koffercomputer
Als ik mijn werkmachine aan het kabelmodem hang via mijn HUB, dan is de snelheid wel goed, mijn hub is dus niet de bottleneck. En waarom het nu ineens zoveel trager is geworden, geen idee. Ik draai al eeuwen met mijn freeSCO diskette's , en heb recent nog een nieuwe gemaakt.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 17:16 schreef koffercomputer het volgende:
Als ik mijn werkmachine aan het kabelmodem hang via mijn HUB, dan is de snelheid wel goed, mijn hub is dus niet de bottleneck. En waarom het nu ineens zoveel trager is geworden, geen idee. Ik draai al eeuwen met mijn freeSCO diskette's , en heb recent nog een nieuwe gemaakt.
En daar zit het hem niet in...?

• koffercomputer
Nee, daar zat het niet in, want het was daarvoor ook al traag. Nu heb ik een nieuwe router opgezet met een AMD K6-2 266 @ 188 (75 FSB). Een ISA netwerkkaart en een PCI erin.
Nu haal ik weer de 450K/sec.. Lag dus gewoon aan de trage 486

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik haal gewoon >500 kb/s met m'n Siemens 486 FreeSCO router hoor ...

Toen ik FreeSCO vanaf diskette draaide ging het langzaam , moest steeds ff op gang komen als je pagina wilde hebben e.d. , maar qua doorvoersnelheid geen problemen hoor ...

Nu draait FreeSCO van hd met 32mb ram en alles loopt als een zonnetje.

Kan het niet zo zijn dat de hoeveelheid RAM gewoon de bottleneck was? (met <16 mb ram bleef freesco swappen, dat ging ook niet zo lekker met nogal veel services aan)

• koffercomputer
Ik had er 64MB EDO in zitten, leek me best wel voldoende.
Wel draai ik inderdaad van diskette, maar ik heb 'm nog nooit horen draaien als ik niet in het configuratie scherm zat. Bij mij was het de CPU, of het moederbord.
Maar nu draait alles weer lekker, maar is wel wat lawaaieriger.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dan zou ik het zo houden als het goed werkt :)

Ik vind het wel vreemd hoor, misschien dat je eens op het forum freesco.com kunt posten (als ze daar een oplossing weten scheelt het stroom en herrie :) )

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Heb hier een Cyrix 200+ gehad
ging perfect. Nu wegens omstandigheden
een P2 550 128MB CAS2
2x 3COM
met freesco
gaat allemaal even snel hoor...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

misschien een netwerk kaart welke op fullduplex staat en een hub/switch welke dit niet aankan?

of defecte bekabeling?

FreeSCO is geen bottleneck en een FSB al helemaal niet

Alleen:           DE GROETJES

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op maandag 29 oktober 2001 13:33 schreef GreeTz het volgende:
....
FreeSCO is geen bottleneck en een FSB al helemaal niet
En een 386 zonder hd?! Nu haal ik met chello max. 180 hoeveel kan ik straks rekenen?!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:59 schreef koffercomputer het volgende:
Nee, daar zat het niet in, want het was daarvoor ook al traag. Nu heb ik een nieuwe router opgezet met een AMD K6-2 266 @ 188 (75 FSB). Een ISA netwerkkaart en een PCI erin.
Nu haal ik weer de 450K/sec.. Lag dus gewoon aan de trage 486
ik draai hier met een 486/16MB op 150-160 KByte/sec. Als ik een P133/24 MB neem, dan is de snelheid hetzelfde. Deze experimenten heb ik gedaan met dezelfde netwerkkaarten.
Als ik de P133/24 MB als volwaardige Linux Red Hat server laat draaien, wordt de snelheid iets later (145-155), waarschijnlijk omdat het systeem meer belast wordt (samba, httpd, appletalk, etc, terwijl Freesco vrij kaal draait).

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
hoe check je die snelheden??
Pagina: 1