heel vage dhcp dinges

Pagina: 1
Acties:

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
tijdje terug was ik bezig met wingate.. dhcp stond toen blijkbaar fout ingesteld, op me internet adres dus. ik heb toen stuk of 10 ip's uitgedeeld aan mensen van zeelandnet.. dus die mensen kregen van mij een ip ipv zeelandnet...echt sooo vaag. hoe kan dit?? normaal mag zoiets niet kunnen toch?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
ROFLMAO!!!! geweldig zeg...dat zeelandnet....... dat zien we graag.
Maar als je een dhcp-server draait, denk ik niet dat je kabelbedrijf daar om kan lachen (bij de meeste kabelbedrijven mag je om dit soort redenen dan ook geen server draaien. dus ik betwijfel of zeelandnet het wel goed vind) maar ze hebben t zooitje dus gewoon niet goed afgeschermd....lol!!

iRacing Profiel

Verwijderd

rotfl .. iedereen in je buurt een IP-conflict bezorgen :+

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 24 oktober 2001 12:07 schreef HlpDsK het volgende:
rotfl .. iedereen in je buurt een IP-conflict bezorgen :+
hehe idd >:)

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
Ik heb het ook maar gelijk uitgezet. Want om nou problemen te krijgen en daardoor gekicked te worden als user zie ik niet zitten. :-)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
lachuh joh..... allemaal gereserveerde IP-adressen aan mensen gaan lopen geven.... Ik zie mogelijkheden

iRacing Profiel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Als je een FreeSCO router installeert moet je bij de setup toch ook aangeven of de dhcpserver alleen 'secure', dus op het interne netwerk moet serven of ook naar buiten toe? Dat komt op hetzelfde neer denk ik. Ik ga het maar niet testen :) Ikke blijft lekker secure.
Pagina: 1