[Kenwood] Cd-wisselaar (auto) welke cdr's gebruike

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hee,

heb een auto met daarin een Kenwood cdwisselaar (type KDC C603) met autoradio.
Nu is dat weer een kreng wat niet alle cds wil lezen.
zelf gebruik ik CDpro's en die leest ie niet.
ik heb een of ander wazig merk liggen (cdeetje gekregen uit Engeland) en deze pakt ie meestal wel, maar hapert vaak in het begin van de cd (waar natuurlijk het beste nummer staat :( ).

Nu wil ik weten of iemand ervaring heeft met dit apparaat en welke cdrs er het beste voor gebruikt kunnen worden.

Verwijderd

Ik heb een sony Cd wisselaar en deze vertoond ook vaak problemen.
Ik heb gehoord dat er verschillende soorten lasers zijn, blauwe en rode de sony schijnt een rode te hebben.
Die rode reflecteerd blijkbaar slecht in diverse cd's.
De cd waar ik nog geen problemen mee heb gehad is MITSHUI.
Probeer deze eens!!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

kheb ook een kenwood wisselaar maar ik weet zo niet wat voor een type.. probeer een kadak gold of philips...werken bij mij altijd. traxdata voor als je het wat goedkoiper wilt doen .. maar bijvoorbeel platinums wil i liever niet(maar leest ie meestal wel )

raar eigenlijk ik vind dat ie zo ondeveer overal wel mee om kan gaan ..

mollie

• skyflight
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 20:21
Bij kenwood,ligt over het algemeen de laser een tikje scheef,dit om te voorkomen dat er copyŽs gedraaid kunnen worden,echter is dit te verhelpen door de speler open te schroeven en de laser in rechte stand te plaatsen.

CdŽs die door de Kenwood bijna altijd goed gelezen worden,zijn D/vision en Acer Gold,als ook de Mmore,let op,deze moeten wel allen een dichte bovenlaag,en een lichtgroene onderzijde hebben.
Kenwood heeft een gruwelijke hekel aan blauwe cdŽs.

AMD Thunderbird 1100 - 512 MB - Asus A7V KT133 - Acer 20x10x40 - 32xA-open - Geforce II MX 64MB - SB Live 1024 - Realtek 8139c - 30GB maxtor 7200 - 20 GB Samsung 5400 - 19`Sun.

Verwijderd

vaag we hebben hier 2 cd-wisselaars in de auto's en die doen het allebei prima

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 25 oktober 2001 20:56 schreef skyflight het volgende:
Bij kenwood,ligt over het algemeen de laser een tikje scheef,dit om te voorkomen dat er copyŽs gedraaid kunnen worden,[...]

Kenwood heeft een gruwelijke hekel aan blauwe cdŽs.
Toch gek dat die copy ut prima doet in m'n nieuwe MP6090R, evenals die blauwe CDs met mp3 :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Voor audio cd's neem ik alleen nog maar Philips. Ik heb wel wat andere geprobeerd maar met Philips heeft mijn Kenwood wisselaar nooit problemen. Die doen het overal in. Nashua doet het over het algemeen ook wel, maar om op safe te spelen kun je het beste Philipsjes pakken.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Op vrijdag 26 oktober 2001 00:24 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Toch gek dat die copy ut prima doet in m'n nieuwe MP6090R, evenals die blauwe CDs met mp3 :)
Ik heb ook nog een kenwood cd-wisselaar, en die leest met name de blauwe cdr's (Verbatim/Philips/Yamaha) weer het beste van wat ik geprobeerd heb.

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Op donderdag 25 oktober 2001 20:56 schreef skyflight het volgende:
Bij kenwood,ligt over het algemeen de laser een tikje scheef,dit om te voorkomen dat er copyŽs gedraaid kunnen worden,echter is dit te verhelpen door de speler open te schroeven en de laser in rechte stand te plaatsen.
Dat is dus echt flinke }:O

Je mag wanneer je een cd koopt deze branne MITS het voor eigen gebruik is.
Dus bijv. Origineel in de woonkamer en kopietje in de auto of boot e.d.

Wanneer je een kopie gaat verkopen of aan iemand anders geeft dan geldt het albekende verhaal van dag mag niet

Kenwood ontneemt je door deze manier van fabriceren het recht om je eigen kopie te draaien,
en wanneer je die laser goed zou willen zeggen heb je ook nog kans dat wanneer er iets kapot gaat de fabrikant zegt; Ja, maar die is al eens open geweest, Daar zit geen garantie meer op

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat al eerder ook gezegd is. Voor audio gebruik ik ook altijd en alleen maar Philips. Dan wel degene met een compleet dichte toplaag.
Wat me de laatste tijd ook erg goed bevalt zijn de ThatŽs Write op spindel, ook deze met een compleet dekkende toplaag (dus niet dat je lekker tegen de reflectielaag aan zit te kijken.

de betaler vervuilt

Pagina: 1