hd beschadigen door jumper?

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 07:24

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
is het mogelijk een hardeschrijf te beschadigen door de jumpers niet goed op je hd te zetten?
door bijvoorbeeld maar 1 jumper te gebruiken terwijl er 2 bijzitten?
of maakt dat zoals ik al vermoed geen hol uit?
ff een gemotiveerd antwoord graag niet zo'n opmerken van nee dat maakt niets uit.
ik wil graag weten waarom niet of wel.

...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het ligt er aan, vaak zit er 1 jumper dwars op als 'spare'. Als je die eraf haalt maakt het niet uit. Zoiezo maakt het meestal niet zo uit als je er een weglaat volgens mij, dan doet ie gewoon niks. Pas als je jumpers gaat plaatsen op pennen waarvan je niet weet wat ze doen word het gevaarlijk.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Het zit namelijk zo ik heb twee hd's die ik allebij op de primairy poort wil aansluiten.
Nu lukte het maar niet om hd1 als primary master te maken en de tweede als secundairy master.
ik had de jumpers goed gezet , hd1 op master dus 2 rechts geloof ik en de tweede via jumpers op slave... werkte niet.
tweede zonder jumpers werkte niet, 2 als master lol werkte ook niet toen heb ik van de twee jumpers er een uit gehaald en nu is hij wel secundairy master dus nu staat alles goed.
maar kan dit nu geen kwaad.?
vroeg het me af.
Persoonlijk Zou ik zeggen van niet maarja je weet nooit....

...

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:56 schreef earthforce het volgende:
Het zit namelijk zo ik heb twee hd's die ik allebij op de primairy poort wil aansluiten.
Nu lukte het maar niet om hd1 als primary master te maken en de tweede als secundairy master.
ik had de jumpers goed gezet , hd1 op master dus 2 rechts geloof ik en de tweede via jumpers op slave... werkte niet.
tweede zonder jumpers werkte niet, 2 als master lol werkte ook niet toen heb ik van de twee jumpers er een uit gehaald en nu is hij wel secundairy master dus nu staat alles goed.
maar kan dit nu geen kwaad.?
vroeg het me af.
Persoonlijk Zou ik zeggen van niet maarja je weet nooit....
Staat hij nu misschien op CS? Cable select dus. Dan is de schijf aan het einde Master en de middelste Slave.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Bij nieuwere schijven (<=2 jaar) kan je de jumpers zo krankzinnig zetten als je wil : NO PROBLEM, de disk zal niet werken maar kapot zeker niet.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:58 schreef victorvo het volgende:

[..]

Staat hij nu misschien op CS? Cable select dus. Dan is de schijf aan het einde Master en de middelste Slave.
Ik vaak zo dat hij zonder jumpers op CS staat ja.

Als dat niet zo is moet je meestal wel ergens jumpers zetten, ander doet hij niks.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 00:09

RgR

Als het nu werkt zal het wel goed zijn. Ik probeerde een tijdje geleden een oude harddisk aan de praat te krijgen door verschillende jumpersettings uit te proberen, en toen kwam er serieus rook uit! Beetje kortsluiting gemaakt dus...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:58 schreef victorvo het volgende:

[..]

het is een schrijf van ongeveer 2 jaar oud en volgens mij was cable select een helemaal rechts en 1 helemaal links.
hetblijft toch iets vreemds. als ik de jumpers op een "verkeerde manier" erinzette piepte de pc alleen maar en startte niet meer op.
dus zou deze setting geen kwaad kunnen zou je denken,.

...

Pagina: 1