Is dit mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
De bedoeling is als volgt.
Ik heb hier 1 PC met 2 netwerk kaarten, en een laptop met 1 netwerk kaart.
Ze draaien beiden onder XP prof.
Nu heb ik tussen beide een netwerk aangelegd, en dat werkt. De laptop kan op internet via de Desktop.
Maar nu wil ik niet altijd de desktop aan moeten zetten als ik met de laptop op internet wil.
Dus nu zou ik het graag zo instellen dat de laptop zowel via de desktop als direct via de kabel op internet kan.

Is dit mogelijk ?

En zo ja, hoe stel ik dit in ? Ik ben een absolute newbie op gebied van netwerken....

Geen inspiratie

Verwijderd

nee

• Gardocki
  • Niet online
Misschien met een router? :)

They made me do it.

Verwijderd

router of netwerkservertje

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ja, er is een kabelrouter te koop , sitecom heeft er een, us robitics heeft er ook een.
Kost fl 899,-

Verwijderd

Tuurlijk kan dit niet gezien je netwerk. Je laptop krijgt via je desktop inet. Als die uitstaat gaat dat dus niet lukken. Als je een hubje of router koopt dan kan het weer wel.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Verwijderd

Of misschien 2e IP aanvragen en dan met een hub/switch de desktop/laptop en kabelmodem verbinden

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik ben niet helemaal goed begrepen geloof ik.
Ik snap dat de laptop geen internet via de desktop krijgt wanneer deze uitstaat.
Maar wat ik bedoel is dat ik de netwerktkabel van het netwerkje tussen de 2 uit de laptop trek. De kabel waarover internet binnenkomt uit de desktop trek, en deze in de laptop duuw. Zodat de laptop niet via de desktop op internet komt. maar direct zelf.
En dit dat zonder dat ik steeds de netwerk instelling moet veranderen als ik wil switchen van kabel. maar dat dat gewoon naast elkaar gaat.
Dat de laptop dus als de desktop aanstaan via de desktop op internet gaat. En staat deze niet aan, direct met de kabel van internet word verbonden en dus direct op het internet kan.

Hoop dat het zo duidelijker is. En dat het kan natuurlijk :+

Geen inspiratie

Verwijderd

Hangt van je modem af.
Bij de meeste mensen (o.a. bij chello) werkt het wel.
Bij mij (Sonera, Alkmaar) werkt dat echter niet zo makkelijk. Dan moet ik eerst de modem uitzetten, netwerkkabel ompluggen, pc aanzetten en daarna pas weer de modem aanzetten.
Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Je kan er verder weinig mee slopen.

Grtz.

Verwijderd

Ligt eraan of je laptop een statisch ip heeft ingesteld voor je LOKALE netwerk, dan moet je wat omzetten. Als je je laptop instelt op DHCP, en je desktop GEEFT de laptop een IP adres etc. dan kun je hem gewoon op de kabel prikken en dan krijgt ie DHCP van je kabel provider, (ps. zo werkt het met @home..).
Anders moet je gaan stoeien met hardware profielen.
ps. hier stond een domme vraag

Verwijderd

je bedoelt dus 2 netwerkprofielen op 1 netwerkkaart?

kan in windows xp niet, maar een programma dat het voor jou kan fixen: multi network manager www.globesoft.com

Verwijderd

kabelrouter werkt niet met Com21 cable modems

als het iemand wel gelukt is.. please let me know!!!
Pagina: 1