tja, als je het via een telefoonlijnkabel wilt doen, dat kan wel met 2 modems, maar dan is je maximale connectie dus ook de snelheid van de modems.... dus maximaal 56k6. Of bedoel je een ISDN-Kabel? dan zou het misschien kunnen, ligt eraan hoeveel draden erin zitten en hoe die geconnect zijn.
Helaas is dat niet zo. Een modem heeft namelijk een bepaalde Transmit header, die bij 56k modems nooit meer is dan 33k6. Daardoor haal je met 2 clientmodems dus nooit meer dan 33k6 beide kanten op. Je hebt een speciaal servermodem nodig, dat juist andersom werkt om een 56k-verbinding één kant op te halen. De andere kant op blijft dan overigens nog 33k6.Op dinsdag 23 oktober 2001 22:47 schreef Poiter het volgende:
...maar dan is je maximale connectie dus ook de snelheid van de modems.... dus maximaal 56k6. Of bedoel je een ISDN-Kabel?
Overigens zijn er netwerkkaartjes te krijgen waarmee je over 2 koperaders zo'n 2Mbit kunt halen. Ik ben de details daarover een beetje vergeten, maar het merk 'Microtech' meen ik me nog te herinneren. Bij die netwerken blijft het dus nog gewoon mogelijk om de kabels tegelijkertijd voor normale (analoge) telefonie te gebruiken.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Dat waren vast DSL modems.Op woensdag 24 oktober 2001 00:18 schreef bramvrzt het volgende:
[..]
Helaas is dat niet zo. Een modem heeft namelijk een bepaalde Transmit header, die bij 56k modems nooit meer is dan 33k6. Daardoor haal je met 2 clientmodems dus nooit meer dan 33k6 beide kanten op. Je hebt een speciaal servermodem nodig, dat juist andersom werkt om een 56k-verbinding één kant op te halen. De andere kant op blijft dan overigens nog 33k6.
Overigens zijn er netwerkkaartjes te krijgen waarmee je over 2 koperaders zo'n 2Mbit kunt halen. Ik ben de details daarover een beetje vergeten, maar het merk 'Microtech' meen ik me nog te herinneren. Bij die netwerken blijft het dus nog gewoon mogelijk om de kabels tegelijkertijd voor normale (analoge) telefonie te gebruiken.
Als er 2 draads koper ligt, kan je inderdaad tenminste 2Mbit halen met een set DSL modems. (Denk mxStream et al) Wie weet vind je d'r op ebay ofzo ?
Succes.
Running Unix with a reason : it runs and keeps running.
Uiteraard was het een techniek die met *dsl te vergelijken is, maar het waren geen dure externe modems, maar slechts kaartjes die nauwelijks groter zijn dan de Realtek's die je overal koopt. De prijs was overigens wel pittig (vergeleken met UTP-kaartjes), circa fl. 250,- voor een setje van 2 stuks.Op woensdag 24 oktober 2001 00:32 schreef weirdje het volgende:
Dat waren vast DSL modems.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Kleine update
Ik ben even op zoek gegaan naar die netwerkkaartjes, maar ik kon het merk dat ik vroeger ben tegengekomen niet meer vinden. Wel kwam ik op de site van Linksys hun Homelink kaartjes tegen. Daarmee is het mogelijk om 10Mbit over de normale telefoonkabels te halen.
Hier een plaatje:

En hier vind je specificaties. Alleen ik denk dat je de prijzen van die dingen niet wilt weten.
Ik ben even op zoek gegaan naar die netwerkkaartjes, maar ik kon het merk dat ik vroeger ben tegengekomen niet meer vinden. Wel kwam ik op de site van Linksys hun Homelink kaartjes tegen. Daarmee is het mogelijk om 10Mbit over de normale telefoonkabels te halen.
Hier een plaatje:

En hier vind je specificaties. Alleen ik denk dat je de prijzen van die dingen niet wilt weten.
- Pastor Richards @ VCPR
Ik denk dat voor jou een wireless lan dan wel een goeie oplossing is. T is wel wat prijzig, maar je hoeft geen kabels te trekken....... Ik weet niet of je gevoelige informatie over je netwerk verstuurt, maar je kunt wel afgeluisterd worden. (eigenlijk hetzelfde als die draadloze telefoons die geen DECT zijn). Meestal is dit voor een particulier geen probleem. Wat zal nu de meest schokkende informatie zijn die je over je lan verstuurt. Daar hebben maar weinig mensen intresse naar toch??
Dat zijn de kaartjes die in het plaatje eronder worden weergegeven? of is dit een heel andere techniek, en werkt dit met ISDN?Op woensdag 24 oktober 2001 00:34 schreef bramvrzt het volgende:
[..]
Uiteraard was het een techniek die met *dsl te vergelijken is, maar het waren geen dure externe modems, maar slechts kaartjes die nauwelijks groter zijn dan de Realtek's die je overal koopt. De prijs was overigens wel pittig (vergeleken met UTP-kaartjes), circa fl. 250,- voor een setje van 2 stuks.
kan iemand me even verder helpen?
Hoeveel verder wil je dan geholpen worden..???
Moeten we t nog voor je komen aanleggen ofzo
Maak gewoon je keus over hoeveel je wilt uitgeven en wat je precies wilt....over telefoonlijn of wireless..... (zijn de enige 2 enigzins uitvoerbare mogelijkheden)
T heeft alle 2 voor en nadelen..........
Moeten we t nog voor je komen aanleggen ofzo
Maak gewoon je keus over hoeveel je wilt uitgeven en wat je precies wilt....over telefoonlijn of wireless..... (zijn de enige 2 enigzins uitvoerbare mogelijkheden)
T heeft alle 2 voor en nadelen..........
Een goed ingericht wireless netwerk verstuurd z'n data versleuteld, dus de beveiliging mag geen probleem zijn.Op woensdag 24 oktober 2001 11:44 schreef kroegtijger het volgende:
Ik denk dat voor jou een wireless lan dan wel een goeie oplossing is. T is wel wat prijzig, maar je hoeft geen kabels te trekken....... Ik weet niet of je gevoelige informatie over je netwerk verstuurt, maar je kunt wel afgeluisterd worden. (eigenlijk hetzelfde als die draadloze telefoons die geen DECT zijn). Meestal is dit voor een particulier geen probleem. Wat zal nu de meest schokkende informatie zijn die je over je lan verstuurt. Daar hebben maar weinig mensen intresse naar toch??
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Standaard is de data niet versleuteld...maar je kan dat natuurlijk wel gaan doen ja....... Maar is die moeite het waard voor je beveiliging???? voor thuis betwijfel ik t. Wat is nu helemaal de meest gevoelige informatie die je verstuurd..... Je QuakeIII-data??? zal de meeste hackers niet veel boeien....
De info die ik wil is van mensen die zelf netwerken via de telefoonlijn, wireless is geen optie
Als je geen belang heb bij telefonie kan je proberen om de 4 aders te gebruiken voor LAN. Gewoon een walloutlet monteren en een crosslinkkabel gebruiken (blijft je verbindig intern straight) en mocht het lukken kan je ook de kabel van de telefoon proberen te vervangen voor een cat5 4pair Kabel, kan je de telefoon wel weer meenemen. Dit lijkt mij verreweg de goedkoopste oplossing.
Meh ...
Ik heb dus wel belang bij telefonie. Ik heb trouwens mooie kaartjes van Diamond gezien waarmee je kunt netwerken over de telefoonlijn, alleen kan ik geen aanbieder in Nederland vinden.
Daarom heb ik in Amerika gekeken en daar heeft het bedrijf compugeeks:
http://www.compgeeks.com/products.asp?cat=NET
een HomeFree 10Mbps PCI Home Networking Phoneline Kit w/2 Cards setje voor 14 dollar. Da's dus 2 kaartjes van fl. 17,50 per stuk. Iemand die met me mee wil doen en zo de verzendkosten te delen?
Daarom heb ik in Amerika gekeken en daar heeft het bedrijf compugeeks:
http://www.compgeeks.com/products.asp?cat=NET
een HomeFree 10Mbps PCI Home Networking Phoneline Kit w/2 Cards setje voor 14 dollar. Da's dus 2 kaartjes van fl. 17,50 per stuk. Iemand die met me mee wil doen en zo de verzendkosten te delen?
Pagina: 1