Toon posts:

Is een andere cooler beter??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
ik ben zonet de zooveelste fiere eigenaar geworden van een
Chieftec DA-01BD kast.

Heb m'n systeem nu overgebouwd uit m'n vorige Aopen HQ45 kast.
De optionele case coolers heb ik nog niet voor m'n chieftech
het enigste wat ik hier heb is m'n dragon orb III op m'n proc,
maar deze maakt zo'n pokkeherrie!!!
Stressed draait m'n tb 1200 hierdoor wel op 40° terwijl
ik met m'n chrome orb 57° haal.

Nu komt mijn vraag,
ik hoor hier iedereen praten over die silverado noise control, het geluid zou alvast veeeeeel minder zijn dan nu maar koelt ie even goed?? of misschien zelfs beter??
Post jullie resultaten he, silverado eigenaars....

Binnenkort komen er dus nog wel de 5 optionele 80mm fans ook bij.

Duss.... als jullie iets weten, laat van je horen.

THX

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
als je nu al klaagt over pokkeherrie
wil ik nog wel eens zien hoe hard je gaat huilen met 5 80mm fans erin..
als ik mijn 5 fans aanzet dan maakt ie pas een teringherrie
maarja herrie ownz :p

http://bionicle.xcl-clan.com/case/update

Verwijderd

Ik voel me aangesproken... als Silverado eigenaar :P

Mijn Silverado@6V houdt me CPU stressed op 50C en je hoort 'm op deze stand haast niet.

Maar ik heb al een vervanger voor mijn Silverado (zie signature). Deze Alpha is namelijk stiller en koelt beter :9~

Ik hoop dat je stille casefans hebt gekocht, want anders is je probleem straks niet je CPU cooler, maar de herrie van je casefans *D

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

meen je nou dat die Alpha stiller is? Ik hoor mijn Silverado niet boven de voeding uit. Hoe kan dat stiller? (alvast edit) omdat mijn voeding stiller is (/alvast edit)

Forza Mucca!

Verwijderd

Ja, ik meen het serieus dat de Alpha stiller kan zijn dan de Silverado (zelfs op 6V) :P

Als een onderdeel (in jouw geval je voeding) meer herrie maakt dan je CPU cooler, dan heeft het weinig zin natuurlijk om je cooler te gaan vervangen.

Voeding stiller maken? Gewoon stillere fans in douwen *D

Verwijderd

Topicstarter
m'n case fans die ik ga plaatsen komen uit psu's
die ik uit een heb sloop gekregen,
Je hoort ze totaal niet draaien, ofwel ben ik doof aan het worden, dat kan natuurlijk ook he, :?
Deze moeten dan wel nog op een fan bus komen. (waar ik trouwens ook nog over aan het twijfelen ben)

Die herrei die je van case fans hebt is wel heeeel anders dan dat van zo'n dragon orb op 7400rpm, da's geen lawaai da's een tering achtig gefluit. (maar hij doet het wel goed anders) :Z

Tja we zien wel, alle hulp en ideën zijn welkom hoor,
ik wil m'n case ook nog een beetje modden hierow, figuurtje, of raampje, ..... weet het eigenlijk niet |:(

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
altijd maar zeuren over het lawaai :Z

dan zet je het geluid toch wat harder of koop je een headset :?

vriend heeft ook zo'n kast
met zo'n dragon orb 3 en 4 casefans
idle 34 graden
stressed 36 graden

temp's zijn laag pleur die dragon orb op 7 volt en het geluid is ook weg

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb die drag.orb3 ook op 7volt met op dit moment 2 casefans (1x80 en 1x60mm) in dezelfde kast als jij maar dan zwart:)
Geloof mij maar dat dat 7 of 12v verschil maakt! Temp verschilt maar zo`n 4 a 5 graden. Mijn tb1400 is nu stressed max 54graden

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Als je je PC 24/7 aan wilt laten staan, moet je dan ook oordopjes kopen voor wanneer je wilt gaan slapen :? De temps liggen al laag genoeg, daar ben ik het wel met je eens 8-)

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
Hé, Nebuchadnezzar, heb je ook al een nieuwe eigenaar voor die Silverado?? Ik ben namelijk op zoek naar iets dergelijks, en as 't ff kan voor weinig natuurlijk ;)

M'n huidige Coolermaster is wel aardig, maar niet voor 't betere OC-werk, wat met m''n nieuwe MSI-bordje toch wel moet gaan lukken :P

Efficiency is intelligent laziness

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 09:46 schreef Malle_Pietje het volgende:
Hé, Nebuchadnezzar, heb je ook al een nieuwe eigenaar voor die Silverado?? Ik ben namelijk op zoek naar iets dergelijks, en as 't ff kan voor weinig natuurlijk ;)
Yep :7 , al een tijdje geleden een nieuwe eigenaar gevonden voor me Silverado, maar als het afketst ben je dan de eerstvolgende kandidaat, OK?

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
Op woensdag 24 oktober 2001 09:49 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Yep :7 , al een tijdje geleden een nieuwe eigenaar gevonden voor me Silverado, maar als het afketst ben je dan de eerstvolgende kandidaat, OK?
Hou me maar op de hoogte dan! :)

Efficiency is intelligent laziness

Verwijderd

Ik draai met me 1.4 Amd en de Silverado 12 V op 37 idle en 41 stressed. Wel met een Agp pci slot koler en twee 80mm case fans. Geluid valt reuze mee, zeker vergeleken met bv een Sk-6 met delta fan!
8-) 8-) 8-) 8-)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb ook een atlhon 1400 met een silverado(12V), en ik zit op 48 graden stressed... maar dan nog wel met 4 casefans...

die casefans kan ik gelukkig op 5V zetten, dan loopt ie stressed op tot 52 graden...

maar ik wil misschien van mn silverado af, want ik vind die halve kilo aan mn socket niet echt een prettig idee... vooral omdat ik mn compu nog wel eens wil verplaatsen (Lans enzow..)...

misschien iemand interesse??? :) (of mag ik dat hier niet posten... ;) )

ik wil misschien wel een Alpha PAL 6035 of 8045 kopen...

die koelen ook lekker....

Verwijderd

LOL :P

Zie ik een rage aankomen? Iedereen gaat z'n Silverado verkopen :? Voor het gewicht moet je het niet doen RonnieB82, de Alpha PAL8045T is zelfs zwaarder dan de Silverado, maar omdat hij met 4 schroeven aan de mobo word bevestigd is het gewicht geen probleem.

Mijn Silverado gaat ook de deur uit en de Alpha PAL8045T is zelfs al binnen, ben zeer benieuwd hoe die koelt :9~

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

jah... die 4 schroeven methode vind ik een stuk steviger als die plastic van die socket...

lijkt me nu niet zo leuk als ik mn PC ergens neer zet, en een harde klap hoor.... en dat dan mn silverado met socket en cpu op de bodem van mn kast ligt...

maar nu weet ik niet of ik 4 van die gaten in mn bord heb zitten... (wie heb er nog meer een KG7-RAID)? ik probeerde net te kijken, maar mn silverado is breder als de socket, dus kon ik daar niet onder kijken.......
als die gaten er zitten, dan ga ik zekers zo'n 8045 bestellen... die is echt coowl... 8-)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

In mijn tijd bracht een Silverado 2e hands nog 150 gulden op :)

Geen inspiratie

Pagina: 1