Toon posts:

krassen op monitor. Oplossing mogelijk???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het vervoer van mijn Samsung Syncmaster 700 IFT naar een lanparty is mijn beeldscherm licht beschadigd door een auto-ongeluk :'( .
Er zitten 3 kleine krasjes op de beeldbuis.
Weet iemand of er een methode is om ze weg te werken of minder zichtbaar te maken??

dat spul wat je op de schermpjes van een mobieltje kan smeren werkt niet, dat is alleen voor kunststof.

Alvast bedankt

Marco

Verwijderd

Probeer eens bij car-glas ;) Dit zou toch ook voor monitoren kunnen werken..

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

zoek eens in de search moet je eens kijken hoeveel resultaten je krijgt.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik d8 dat je bij www.conrad.com een tube met (weet ik veel hoe het heet) kunt kopen waarmee je dat soort krasjes zou moetten kunnen verminderen...

Staat geloof ik ergens bij de mobieltjes ofzo.
Ik heb verder geen idee of het echt werkt noch hoe het heet dus je zult ff moetten zoekken...

Suc6...

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tel-sel

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Neej Dat is GS27 daar heeft hij niks aan. Je zou ook langs een echte tv-zaak kunnen gaan dus zo'n tv boer die weet er misschien wel wat op ik weet niet in welke stad je woont maar hier in dordt heb je best wel een goeie zitten.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al diverse zaken afgeweest maar nergens hebben ze eigenlijk een oplossing.

en voor Martnl :r , ja ik heb de search natuurlijk al eerst doorgezocht, als je niets anders kunt zeggen dan ' eerst searchen' zeg dan gewoon niets!!!

maar goed, alles wat ik in de search vond waren goed bedoelde adviezen, maar geen ervaringen van mensen die echt een kras hebben weggewerkt ofzo.

en nogmaals, die polish voor mobieltjes werkt niet, alles wat je moet schuren is funest voor je monitor.

ik zoek echt iets dat de kras opvult of zo iets.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, net Car-glas opgebelt,
aan krassen is gewoon NIETS te doen. :'( :-(

bij een autoruit kunnen ze krassen ook niet opvullen, alleen weglaseren op zo iets.

jammer!!

iemand misschien nog een andere suggestie/ervaring???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op woensdag 24 oktober 2001 17:03 schreef Athlon-Rules het volgende:
Oke, net Car-glas opgebelt,
aan krassen is gewoon NIETS te doen. :'( :-(

bij een autoruit kunnen ze krassen ook niet opvullen, alleen weglaseren op zo iets.

jammer!!

iemand misschien nog een andere suggestie/ervaring???
is het niet mogelijk om een nieuwe ruit in je monitor te zetten? (is misschien een beetje prijzig maar ja) en zie je het dan zo erg?

The devil is in the details.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
er zit op je monitor een laagje beschermings shit...ik heb vernomen dat er maar weinig spul is dat dat NIET aantast...maar je ken het gewoon vragen in een comp winkeltje..ofzo

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Op woensdag 24 oktober 2001 16:58 schreef Athlon-Rules het volgende:
Ik ben al diverse zaken afgeweest maar nergens hebben ze eigenlijk een oplossing.

en voor Martnl :r , ja ik heb de search natuurlijk al eerst doorgezocht, als je niets anders kunt zeggen dan ' eerst searchen' zeg dan gewoon niets!!!
Natuurlijk is er geen oplossing dat had je ook in de search kunnen opzoeken. ;)

Verwijderd

haha volgens mij is er ok geen oplossing voor enige wat kan is een nieuwe beeldbuis erin maar jah das wel een beetje duur >:)

Verwijderd

enige oplossing is nieuw beeldbuis.

Verwijderd

Probeer eerst eens op een stukje vensterglas een kras weg te werken.

Thuis hadden we een ruit (thermopane)met een barst erin omdat ik te lang met een verfbrander aan het verhitten was. Ik heb toen Polyesther aangemaakt en hiermee de scheur behandeld. Die scheur verdwijnt voor het oog. Dus dat zal waarschijnlijk ook met krassen gebeuren.
Krassen zie je omdat er zo'n ongelijk oppervlak ontstaat en er dus een verschillende lichtbreking ontstaat. Als je het met epoxy probeert is het nog helderder, en bovendien is er hele dunne epoxy dit goed in de kras gaat zitten.
Maar probeer het eerst eens op een oud stukje vensterglas.

Post het eventuele resultaat even.

Succes

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een vriend heeft ook een kras op zijn scherm. Hij heeft het opgelost door een filter er voor te plaatsen. Als ik nu naar zijn monitor kijk dan moet ik goed zoeken om de kras te vinden. Het is misschien niet de oplossing die je wilt maar het help wel.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
Iets heel simpel..........werkte bij prima...........
BRASSO KOPERPOETS *D

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Verwijderd

Topicstarter
Door Chevy454 - woensdag 24 oktober 2001 21:02

--------------------------------------------------------------------------------
Een vriend heeft ook een kras op zijn scherm. Hij heeft het opgelost door een filter er voor te plaatsen. Als ik nu naar zijn monitor kijk dan moet ik goed zoeken om de kras te vinden. Het is misschien niet de oplossing die je wilt maar het help wel.

over dat filter wil ik graag meer weten, is dat zo'n zwart gaasjes achtig schermpje dat je ervoor hangt??

Verwijderd

beetje autocommandant <<mits geen TFT ofzo >> alleen glas..

eigen risico ..zo heb ik mijn TV mooi bijgewerkt...
Pagina: 1