[CM] Isolatieschuim

Pagina: 1
Acties:

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
Ik zie af en toe dat somminge mensen geluidswerend isolatieschuim in hun pc kast hebben zitten terwijl ze soms
5 of meer casefans hebben ofzo.

heeft dat geluidswerend schuim dan nog wel effect, als er toch al zo veel ronde fan gaten in de case zitten< want dan komt daar toch het geluid uit?

Of word het toch een hoorbare vermindering van het geluid?

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

het schijnt ook resonantie ofzo tegen te gaan.
Dus dat schuimrubber isoleert als het ware de trillingen die de fans produceren en doorgeven aan de kast.

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
Aha, maar het zoemende geluid van de fans zal warschijnlijk even hard blijven.

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

jah, best wel.
het is ietsie stiller.
Veel scheelt het echt niet, ik heb het ook gedaan, merkte er niet veel van.

Verwijderd

Ik heb ook mn hele kast ermee bewerkt, helpt geen ene kloot, en hij wordt natuurlijk ook nog eens warmer omdat de lucht minder goed door de kast kan.

Verwijderd

Ik sta op het punt mijn kast ermee vol te stoppen, toch maar niet doen dan?

Verwijderd

Zoals je hier kunt zien heb ik ook zoiets gedaan, ik hoor haast niks meer, eigenlijk alleen nog maar het geluid van de outtake ventilator. Het werkt goed, heb helaas nog geen tijd gehad om de temperatuur te meten, ik weet dus niet of die nadelig wordt beinvloed.

Verwijderd

Moet/kan je dat schuim ook op het panel aan de kant van je mobo plakken? Isoleer je zo niet de achterkant van je mobo te veel?

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 20:57 schreef gve het volgende:
Moet/kan je dat schuim ook op het panel aan de kant van je mobo plakken? Isoleer je zo niet de achterkant van je mobo te veel?
De achterkant van het moederbord heb ik niet geisoleerd, daar is simpelweg de ruimte niet voor aangezien het schuim 3cm dik is.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:14 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

De achterkant van het moederbord heb ik niet geisoleerd, daar is simpelweg de ruimte niet voor aangezien het schuim 3cm dik is.
Ik kan het er bij mijn kast wel tussen krijgen, maar het schuim zal wel een beetje indrukken. (punten)
Zou dit slecht zijn voor mijn mobo??

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:19 schreef gve het volgende:

[..]

Ik kan het er bij mijn kast wel tussen krijgen, maar het schuim zal wel een beetje indrukken. (punten)
Zou dit slecht zijn voor mijn mobo??
Ik weet niet hoe goed jij het ingedrukt krijgt, maar ik kreeg het niet eens tot 1 cm ingedrukt....

waarom zou het slecht zijn? het geleid niet, dus ik denk van niet....

ik hou me overigens niet aansprakelijk voor mijn uitspraken hier op got :D

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:30 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed jij het ingedrukt krijgt, maar ik kreeg het niet eens tot 1 cm ingedrukt....

waarom zou het slecht zijn? het geleid niet, dus ik denk van niet....

ik hou me overigens niet aansprakelijk voor mijn uitspraken hier op got :D
Ik druk het makkelijk tot 0,5 cm in, waar heb jij je schuim vandaan? Ik van de praxis, maar is hetzelfde als van de gamma.

Slecht ivm warmte achterkant mobo.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:32 schreef gve het volgende:

[..]

Ik druk het makkelijk tot 0,5 cm in, waar heb jij je schuim vandaan? Ik van de praxis, maar is hetzelfde als van de gamma.

Slecht ivm warmte achterkant mobo.
druk je het ook zo in als het geen kant op kan? dat is namelijk mijn probleem... zo los druk je het makkelijk in ja

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:33 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

druk je het ook zo in als het geen kant op kan? dat is namelijk mijn probleem... zo los druk je het makkelijk in ja
Hmmmm daar zit wat in ja, ik heb ongeveer 1 cm ruimte daar. Kan het iig proberen

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:39 schreef gve het volgende:

[..]

Hmmmm daar zit wat in ja, ik heb ongeveer 1 cm ruimte daar. Kan het iig proberen
dat is waar....

leg het spul maar eens op je bureau en druk het dan eens in... gaat opeens een stuk moeielijker.... als je het dus over de gehele oppervlakte indrukt

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:43 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

dat is waar....

leg het spul maar eens op je bureau en druk het dan eens in... gaat opeens een stuk moeielijker.... als je het dus over de gehele oppervlakte indrukt
Ik heb het het zo getest ja, maar toch bedankt voor de tip.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:47 schreef gve het volgende:

[..]

Ik heb het het zo getest ja, maar toch bedankt voor de tip.
geen dank
Pagina: 1