.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Volgens mij geen invoerbelasting binnen de EG (lijkt me ook logisch), maar je betaalt dus wel daar BTW ipv hier.
Ooit gehoord van het "bestemmingsprincipe" ? 
Dwz zeggen dat de BTW in het land van bestemming afgehandeld wordt. (Enkel voor EU leden).
Pech gehad dus.
Dit geldt niet als je het in Engeland GAAT kopen. Maar in Engeland gelden voor hardware ongeveer dezelfde tarieven als hier.
Dwz zeggen dat de BTW in het land van bestemming afgehandeld wordt. (Enkel voor EU leden).
Pech gehad dus.
Dit geldt niet als je het in Engeland GAAT kopen. Maar in Engeland gelden voor hardware ongeveer dezelfde tarieven als hier.
Je betaalt wel BTW? Ik stopte namelijk het mobo in mijn cart, ging naar de check-out, koos voor shipping naar the Netherlands, en toen ik dat deed werd de BTW eraf getrokken... Het lijkt dus alsof ik hem niet hoef te betalen?
Verwijderd
Aan de douana tellen ze dat er gewoon weer bij op...
Als het spul 'ingeklaart' wordt gaan ze kijken of er invoerrechten, btw over betaald moet worden, en of er anthraxpoeder of een bom in zit...
Als het spul 'ingeklaart' wordt gaan ze kijken of er invoerrechten, btw over betaald moet worden, en of er anthraxpoeder of een bom in zit...
Naja ok, duidelijk zat. Lijkt me toch vaag, je betaalt het bedrag met je credit card voordat ze het opsturen, dus hoe gaat de douane dat btw bedrag nog vangen dan? Ik zal het wel niet snappen hoor, misschien toch maar een ander vak als Bedrijfskunde moeten studeren...
Douane kijkt naar postadres - douane stelt btw-acceptgiro op - douane attacheert deze giro aan het pakketje - indien: gebruiker betaalt niet dan: deurwaarder
Zo handig weergegeven in een processchema?
Zo handig weergegeven in een processchema?
binnen eu geen invoerrechten, er zitten ook geen invoerrechten op computerhardware (uit bv. de VS)
(zie http://www.belastingsdienst.nl/)
verwacht wel omzetbelasting. 19%
(zie http://www.belastingsdienst.nl/)
verwacht wel omzetbelasting. 19%
je betaalt daar inderdaad echt de belasting. Ik bestel regelmatig cd's uit Engeland en je hoeft geen invoerrechten of extra taxes te betalen, wat dus wel het geval is met spul uit de V.S.
Pagina: 1