Uit de oude doos: Via VT82C486A

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb hier een oude highscreen 486 staan die iemand mij heeft geddoneert. (ik dacht hij kan altijd nog als mp3 speler dienst doen)

het ding heeft een moederbord. (DUH (8> ) er zit een a VT82C486A chip op (die andere paar kon ik niet zo goed lezen) en een aantal winbond chips. ik ben op zoek naar wat dit ding kan (like kan ik er een 486 dx2 66 op gooien?)

het mobo bezit de volgende attributen:
• Via chipset
• 2 VL Local Bus connectoren
• 5 isa sloten (inclusief sie 2 die dus naast de vl bus zitten)
• socket 3
• 2 72 pins sloten
• 4 30 pins sloten
• 9 lege sram slots (LvL2 cache?)
• award bios chip

ik heb het ding nog niet kunnen booten. ik heb nl. geen din connector verloopstuk voor die keyboardconnector en geen seriële muis (er schijnt windows 3.1 op te zitten)

wie weet wat ik dus met dit ding kan? en dan bedoel ik dus hoofdzakelijk het mobo (ik wou er een mp3 speler o.i.d. van maken)

[off topic]
er zit nu een 486 dx 40 op met 12 mb ram (ben nog op zoek naar 32 mb fast page of iets anders dat in die 72 pins sloten gaat dat 30 pins ram wil ik eigenlijk dumpen)
een 540 mb HDD en een 3.5" FDD in.

welke kernel van linux wil hier nog op draaien?
valt hier nog met enig fatsoen een mp3 mee af te spelen?
[off topic]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
mp3 player heb je minimaal een 80MHz voor nodig (met een dos player

voor windhoos nog meer

Repareren doe je zo.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik weet niet of hij wel gaat starten, en wel hierom:

9 lege sram slots (LvL2 cache?)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:12 schreef gcb het volgende:
Ik weet niet of hij wel gaat starten, en wel hierom:

9 lege sram slots (LvL2 cache?)
Maakt geen ruk uit ...
behalve dat ie een beetje trager is

Repareren doe je zo.

Verwijderd

ik heb hier een
amd 486 100mhz liggen
intressen email me

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Killjoy

Klingon lawn products

Hmm, Highscreen zeg je.... waarschijnlijk FIC bord. Weet het echter niet zeker.

Ff aan het neuzen geweest in een 486 lijstje wat ik nog had staa. Helaas :( Jouw bord staat er niet tussen. Ik loop vast op die chipset en het feit dat er 5 ISA's op zitten. Kom alleen 6 stuks tegen.

Gooi dat ding ff aan en schrijf de bios ID string op. Daar kunnen we wat meer mee.

Update
Dat er een 40 MHz op zit is leuk, erg leuk. Dat betekent namelijk een clock generator i.p.v. een kristal opzit.

Voor booten en bios id string opschrijven heb je alleen een beetje 220 volt, een monitor, een pen (potlood mag ook) en een stukkie papier nodig >:) Boot nou, ik wacht in spanning af

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
het is denk ik een FiC 486-GIO-VT (stond daar ergens genoemd)

BIOS ID: 07/21/94-vt82c486a-2cl2000-00

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

als je een socket 3 heb kan je er iig een 66 mhz proc op zetten. en ik heb evt. nog wel een reepje 8mb 72 pins ram leggen voor je

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
verkeerde knopje :D

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
suijkerbuijk: mail me ff. er kunnen schijnbaar ook DX4 procs in dus zal die 100 mhz wel gaan denk ik.

ik wil er eigenlijk zo veel mogelijk ram in prikken, maar mijn monitor heft voorrang. (daar is tijdens het switchen een pin van kapot gegaan vermoedt ik. ik heb nu nl. een wat groenig beeld.)

© ocf81 1981-infinity

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb nog 2 losse AMD 5x86 133MHz liggen, 486 pin compatibel......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
kunnen die dan ook op dit mobo of is deze chipset niet compatible?
en hoe zit dat met volteges e.d.?

© ocf81 1981-infinity

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op woensdag 24 oktober 2001 19:46 schreef ocf81 het volgende:
kunnen die dan ook op dit mobo of is deze chipset niet compatible?
en hoe zit dat met volteges e.d.?
Je moet 3.3 volt aankunnen en een laatste bios update om de processor te herkennen en het systeem er naar te optimaliseren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
voltages worden bij dit mobo niet genoemd. weet iemand ook hoe dat is geregeld bij dit bord?

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1