Toon posts:

kabeltje magnetisch afschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik een dun monitor kabeltje van videokaart naar mpegkaart goed kan afschermen want ik krijg nu steeds raar flikkerend beeld (net alsof er een gsm onder je beeld licht)

bvd

Verwijderd

Heb je van die ferriet ringetjes voor.
Is een ringetje wat je om de kabel kunt doen. Kun je bij de lokale computerboer halen...

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 07:47
Als het kabeltje lang genoeg is: sloop een oude radio uit elkaar, haal de ferriet-staaf er uit en wind het draadje er een aantal keren omheen. helpt erg goed hf-straling te filteren.(evenals reply hierboven, maar dan goedkoper :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik zaldan ff zon dingetje gaan halen maar zou het dan daar aan liggen dat het beeld zo slecht is

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 12:59

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Op woensdag 24 oktober 2001 12:03 schreef tazmanian_devil het volgende:
ik zaldan ff zon dingetje gaan halen maar zou het dan daar aan liggen dat het beeld zo slecht is
Ja :9

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb er als probeersel aluminium folie omheen gedaan
ent is weg
dus dit werkt ook
bvd

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die ringetjes zullen dezelfde functie hebben?

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar zijn die dingen dus voor!

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05-2025

spifff

Minus one f

Ongeveer wel, maar niet helemaal.

Die ferrietringen houden de hoogfrequent(HF)storing tegen zoals gsm's, radiozenders etc, maar werken veel slechter tegen laagfrequent(LF)storing zoals lampen, boormachines, het lichtnet etc.

Afschermen met metaal werkt tegen beide soorten storing goed, omdat het metaal niet onafhankelijk werkt van de frequentie.

Gebruik daarom zo veel mogelijk afgeschermde kabel en probeer een ferrietring uit als je last van storing hebt. Plaats die dan aan de in- of uitgang van de kabel; niet in het midden.

-yup-

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05-2025

spifff

Minus one f

omdat het metaal niet onafhankelijk werkt van de frequentie.
Hmmz typo. Moet zijn: "omdat het metaal onafhankelijk werkt van de frequentie".

-yup-

• frederick684
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11-2022
Hey, kan ik die aluminiumfolie ook gebruiken om m'n coaxkabel van de tv magnetisch af te schermen ? wat die kabel loopt samen met kabels van internet, die door de router gaan. Staat de router aan, dan springen er schuine strepen op onze tv. Bizar, maar tkan enkel met het magnetisme te maken hebben. Zou ik best alle kabeltjes apart in aluminiumfolie steken?

Verwijderd

Coaxkabel is al afgeschermd MITS goed aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.telbon.com/Products/Infrastructure/Coax.jpg

Storing op mijn tv beeld, wat nu?
[search=computer stoort tv]

Verder is het niet erg handig om topics van 3 jaar oud te kicken met je eigen problemen en hoort dit onderwerp eigenlijk thuis in AV (storing van TV) of IT/NT (oplossen van internet/netwerk problemen). Zorg er in ieder geval voor dat je in een nieuw los topic wat meer duidelijkheid creeert omtrend de volgende vragen:
- gebruikte TV bekabeling en pluggen (metalen connectoren vs plastic)
- soort router (UTP/STP of wireless)
- aarding PC en of er al een scheidingsfilter aanwezig is.
Op die manier is het nl. een stuk makkelijker op te lossen en krijg je veel adequatere tips voor jouw toepassing :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 21:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.