Toon posts:

VNC doet het niet goed onder nt 4 workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een servertje draaien met nt 4 workstation.En daar op heb ik VNC draaien.

Als ik er op wil via mijn LAN dan doet hij dat perfect.
maar als ik er wil inloggen via het internet dan doet hij het niet.

Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ik heb geen firewall draaien dus kunnen er ook geen poorten dicht zitten.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
je draait geen firewall , maar wel een winroute-achtig pakketje ? in dat geval is de oplossing wellicht om een portmapping maken naar 127.0.0.1 voor poort 5900.

zo heb ik het hier in ieder geval en dan werkt het prima via internet

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:55 schreef gotcha het volgende:
je draait geen firewall , maar wel een winroute-achtig pakketje ? in dat geval is de oplossing wellicht om een portmapping maken naar 127.0.0.1 voor poort 5900.

zo heb ik het hier in ieder geval en dan werkt het prima via internet
Ik heb er alleen sygate opdraaien om internet te delen.
is dat zo'n winroute-achtig pakketje?

en hoe doe ik dat portmapping?

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
yep, sygate is zo'n winroute achtig pakketje. maar ik gebruik zelf winroute dus kan je daar verder niet mee helpen. maar 't lijkt me sterk dat de vraag hoe portmappings te maken met sygate niet al eens is beantwoord. succes ;)

Verwijderd

klopt 100% vnc maakt standaard gebruik van poort 5800+5900, dus daar ligt het antwoord op je probleem !!

RGZ

MASH
Op woensdag 24 oktober 2001 08:34 schreef gotcha het volgende:
yep, sygate is zo'n winroute achtig pakketje. maar ik gebruik zelf winroute dus kan je daar verder niet mee helpen. maar 't lijkt me sterk dat de vraag hoe portmappings te maken met sygate niet al eens is beantwoord. succes ;)