http://www.xbmcfreak.nl/
code:
1
| dmesg |
eventueel met en begelijdende more erbij :-)
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
En bovendien staat die hele log ook in /var/log/messages (althans meestal, kan een aparte logfile voor zijn)
dmesg laat naar mijn weten alleen kernelspecifieke dingen zien, dus alles vanaf het laden van de init scripts niet meer.
ik zag een keer iemand een commando inrammen waarbij je precies dat gene te zien kreeg wat je ook tijdens de boot te zien krijgt.. Zelfs [Failed] in rood zag je er tussen staan !
http://www.xbmcfreak.nl/
Dat bestand is zeker niet op alle distributies aanwezig, Debian bijvoorbeeld heeft het niet. Ik meen dat het ook niet in de RH6.2 zit, maar dat weet ik niet zeker.Op vrijdag 26 oktober 2001 22:35 schreef RemcoX het volgende:
- cat /var/log/boot.log
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ik heb het hier even nagekeken, het staat hier op Red Hat 6.0, 7.1 en 7.2.Op vrijdag 26 oktober 2001 23:08 schreef odysseus het volgende:
[..]
Dat bestand is zeker niet op alle distributies aanwezig, Debian bijvoorbeeld heeft het niet. Ik meen dat het ook niet in de RH6.2 zit, maar dat weet ik niet zeker.
Grote kans dat het Red Hat specifiek is, maar ik neem dus aan dat RH 6.2 'm ook heeft.
Denk dat de server eventjes bokte, 3 (dezelfde) messages ff getrashed.
Gewoon ff ter info
Gewoon ff ter info
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Je kunt de kernel hacken en console naar een tty laten gaan, dan log je alles vanaf lilo. Lilo support tty 
Ik heb zelf een zgn. backuplijntje met tty-over-cat5
Altijd handig als je nic er mee kapt ofiets
Ik heb zelf een zgn. backuplijntje met tty-over-cat5
Klopt, heb het net even gecontroleerd en hij staat er inderdaad.Op vrijdag 26 oktober 2001 23:20 schreef RemcoX het volgende:
Grote kans dat het Red Hat specifiek is, maar ik neem dus aan dat RH 6.2 'm ook heeft.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1