AMD en toekomst??

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hello,

IK wil een nieuw RENDER-ENGINE bouwen. En ik twijfel hard tussen AMD of P4 systeem. Ik koop wel alleen een DDR-p4 systeem zodra de mobo's leverbaar zijn. Dus geen Rambus voor mij. of die lame 845 chipset.

The shit is, dat ik bij AMD niet weet wat hun toekomst plannen zijn. Die 266a mobo's: tot hoeveel kunnen die XP's aan? En als AMD nu naar 0.13 micron gaat?
En waarom spreken ze bij AMD nooit over PC2700? Gaat heel de XP familie op PC2100 draaien?

En het machien is bedoeld voor 24/24 rendering. 100% cpu dag in dag uit. En hier betrouw ik die heet lopende Amd's niet. Stabiliteit is bij P4 bijna 99% zeker.

Weet iemand hier meer over te vertellen .. plz do :))

thanx in advance :)

ps: als ik toch een AMD systeem neem ik dan een Epox of MSI? of wacht ik liever effe nog op Asus, Abit?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:31
Abit, Asus, MSI of Epox, het maakt nix uit wat je neemt, zolang het maar een goed bord is zoals een van bovenstaanden. Ga niet aan de haal met Jetway of PC CHips, daar krijg je een kubus niet eens mee stabiel.

Het is overigens niet AMD die bepaalt welk geheugen er onder je CPU komt te liggen. Dat is aan de mobodfabrikant en de chipsetbakker (SiS heeft al een mooie 645 voor de P4 met DDR333 support)

AMD en Intel maakt qua stabiliteit nix uit, en vooral niet met de XP, die is een heel erg groot stuk minder warm dan de oude athlon. Het is het mobo en de chipset daarop die het systeem maken, niet de processor

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Thanx for reply!

Maar ik zit dan nog met de mega vraag: HOE zit het met de toekomst van XP's? What is hun roadmap? Tot hoeveel GHZ gaan ze gaan met die core? en tot hoeveel kunnen de nieuwe 266a mobo's aan eventueel?

thanxxxx

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Kijk effe op tweakers, een paar daagjes geleden is de roadmap van AMD nog voorbij gekomen. Effe zoeken en gij zult vinden.

BTW, zo ver kunnen ze met de XP niet gaan, iig lang niet zover als Intel met de P4 zal kunnen gaan (komt door opbouw vd cpu, stond ergens in een review).

.... Ik weet het ook niet

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Dus het is beter effe wachten op die VIA chipset voor p4 (als die er ooit officieel komt) of een mobo met de nieuwe SIS chipset die DDR ondersteunt. Ik wil heel graag een P4 systeem maar dan wel met DDR. Rambus is dood en te duur.

Maar wanneer komen die mObO's uit? ECS is niet echt iets wat ik wil. Wil liever Asus of Abit.

Thanx

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:55 schreef multipasser het volgende:
Dus het is beter effe wachten op die VIA chipset voor p4 (als die er ooit officieel komt) of een mobo met de nieuwe SIS chipset die DDR ondersteunt. Ik wil heel graag een P4 systeem maar dan wel met DDR. Rambus is dood en te duur.

Maar wanneer komen die mObO's uit? ECS is niet echt iets wat ik wil. Wil liever Asus of Abit.

Thanx
Die mobo's komen, wel, nog maar 2-4 weken denk ik.

Verwijderd

Hallo,

Ik zou zeggen ga voor een AMD bord met een SiS 735 chipset, want volgens de volgende bron ondersteund deze in de toekomst ook 333 Mhz FSB

Bron:
http://www.theinquirer.net/29080109.htm

DARKviper

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:21 schreef darkviper het volgende:
Hallo,

Ik zou zeggen ga voor een AMD bord met een SiS 735 chipset, want volgens de volgende bron ondersteund deze in de toekomst ook 333 Mhz FSB

Bron:
http://www.theinquirer.net/29080109.htm

DARKviper
Yeah Amd is beste voor SPEED/PRICE verhouding. Maar ik wil het nog 1 keer proberen in de UPGRADABILITY. Dus een pentium 4 mobo met 478 chipset en DDR is zeker tot pentium 4 3Ghz en zelfs tot 4Ghz naar het schijnt.
Dat is wel een leuke upgrade voor later.. :)

Cya

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Volgend jaar komt er al weer een opvolger voor de XP, gefabriceerd in 13 micron, die kan weer sneller en is nog steeds socketA. Later wordt er ook een nieuw productieproces gebruikt (SOI, Sillicon on Insulator) en dan kunnen ze weer sneller.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:24 schreef multipasser het volgende:
En het machien is bedoeld voor 24/24 rendering. 100% cpu dag in dag uit. En hier betrouw ik die heet lopende Amd's niet. Stabiliteit is bij P4 bijna 99% zeker.
Ik wil niets zeggen hoor, maar een P4 gaat trager lopen als ie te heet wordt, lijkt me een vervelende eigenschap voor een renderbak :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
hier staat de roadmap van amd op.
1e helft 2002 komt de nieuwe amd dus.
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/styleone/roadmap_processcore2.gif

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 24 oktober 2001 09:32 schreef Tampie2000 het volgende:
Ik wil niets zeggen hoor, maar een P4 gaat trager lopen als ie te heet wordt, lijkt me een vervelende eigenschap voor een renderbak :)
Als jouw CPU te heet wordt bij 100% belasting, dan klopt er iets niet met je koeling.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op woensdag 24 oktober 2001 09:32 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Maar dat is lang niet zo vervelend als een bak die op z'n bek gaat. Bovendien kom je met goede koeling een heel eind en heb je daar dus geen last van.

Meh ...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zegt iemand het zelf.. goede koeling

hij wordt standaard wat warmer (wat nog best mee valt bij de xp).. jij beschrijft de Amd als een ding dat gaat koken en roken op het moment dat hij een opdracht krijgt.

met een goede koeling kan je een amd 24/7 op 100% hebben staan hoor.. geen vuiltje aan de lucht... daar zijn ze voor
Pagina: 1