move p => w&g
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ow heeft dit met W&G te maken?
Ook prima...
Ik bedoel inderdaad die include, maar nu wil ik in die include een andere includen.
Ook prima...
Ik bedoel inderdaad die include, maar nu wil ik in die include een andere includen.
Ik krijg het niet voor elkaar om nogeens die <SCRIPT SRC..... in een .js bestandje te verwerken.. hij doet het gewoon niet. Is er een commando voor zoiets?
Kan niet. Je kan alleen in de html zo'n script-tag zetten, niet in je externe javascript files (javascript ondersteund nou eenmaal geen html-tags!
)
Er is ook geen andere methode om in een externe js-file een andere js-file te includen. Je kan natuurlijk wel meerdere js-files includen in je html-file. Wellicht moet je die optie eens nader onderzoeken...
Er is ook geen andere methode om in een externe js-file een andere js-file te includen. Je kan natuurlijk wel meerdere js-files includen in je html-file. Wellicht moet je die optie eens nader onderzoeken...
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Ik weet inderdaad dat Javascript geen HTML ondersteund. Het is immers geen opmaaktaalOp dinsdag 23 oktober 2001 20:57 schreef Explore het volgende:
Kan niet. Je kan alleen in de html zo'n script-tag zetten, niet in je externe javascript files (javascript ondersteund nou eenmaal geen html-tags!)
<script language=javascript src=blaat.js>
document.write('<script language=javascript src=blaat.js>
');
</script>
document.write('<script language=javascript src=blaat.js>
');
</script>
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
De reden is dat het voor een soort bannerscriptje gebruikt word. De adverteerder kan zelf een aantal banners opgeven die in een *.js bestandje worden meegenomen. Er mag maar één *.js bestandje zijn die men moet linken om fraude tegen te gaan.
je kan met javascript gewoon doen:
let er enkel op dat je de afsluitende '</script>'-tag niet geheel neerzet, maar bv splitst, anders genereert javascript een script-einde.
code:
1
| document.write('<script language="Javascript" type="text/javascript" src="file.js"></scr'+'ipt>') |
let er enkel op dat je de afsluitende '</script>'-tag niet geheel neerzet, maar bv splitst, anders genereert javascript een script-einde.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Je zou zoiets kunnen proberen in je javascript file:
Dit zou volgens mij een nieuw script instantly toe moeten voegen.
P.S.IE only
code:
1
| document.scripts[document.scripts.length].src = "newjsfile.js"; |
Dit zou volgens mij een nieuw script instantly toe moeten voegen.
P.S.IE only
Verwijderd
Op dinsdag 23 oktober 2001 23:41 schreef GerwinPrins het volgende:
De adverteerder kan zelf een aantal banners opgeven die in een *.js bestandje worden meegenomen. Er mag maar één *.js bestandje zijn die men moet linken om fraude tegen te gaan.
Die fraude daar gaat het nu ff niet om. Maargoed toch een kleine toelichting: Ik draai een soort bannerscriptje die een *.js included van de adverteerder. Als hij daarin dingen op kan geven dan is het niet zo moeilijk om te frauderen...
Verder ieder alle anderen bedankt voor de suggesties!
Verder ieder alle anderen bedankt voor de suggesties!
Verwijderd
Heb ook een dergelijk probleem nu. Ik wil een js bestand met arrays later toevoegen via mijn js bestand. Genoemde oplossingen werken niet. Krijg telkens een nieuwe pagina (logisch ook met nieuwe document.write). De pagina wordt bijna geheel opgebouwd met een document.write. De document.close() aan het eind heb ik al weggehaald. Maar maakt niks uit. amphtml=opbouwpagina via document.write.
ampbasisa=javascripts. In ampbasisa wil ik dus doorverwijzen naar bijvoorbeeld rijen.js.
Dit staat o.a. in startpagina :
ampbasisa=javascripts. In ampbasisa wil ik dus doorverwijzen naar bijvoorbeeld rijen.js.
code:
1
2
| if (document.all)
document.write('<script language="javaScript" src="amphtml.js"></script><script language="javascript" src="ampbasisa.js"></script>'); |
...Op maandag 15 april 2002 18:47 schreef hans_knight het volgende:
De pagina wordt bijna geheel opgebouwd met een document.write.
code:
1 2 3if (document.all) document.write('<script language="javaScript" src="amphtml.js"></script> \ <script language="javascript" src="ampbasisa.js"></script>');
soms heb ik wel eens het idee, hé, deze vraag heb ik al weleens beantwoordOp woensdag 24 oktober 2001 08:56 schreef RM-rf het volgende:
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Had ik ook wel gelezen !
Maar bedoelde eigenlijk dat ik die nieuwe *.js file met een functie wil aanroepen als dat nodig is. Dus op het moment dat de array gebruikt gaat worden. En dat werkt niet op die manier. de document.write die ik opgaf staat in de startpagina. Die verwijst naar twee *.js bestanden. Binnen die ene (ampbasisa.js) bestand wil ik met functie een nieuwe js file oproepen. Gewoon toevoegen als document.write
lukt wel binnen de js file.
Will zoiets binnen file ampbasisa.js:
Maar bedoelde eigenlijk dat ik die nieuwe *.js file met een functie wil aanroepen als dat nodig is. Dus op het moment dat de array gebruikt gaat worden. En dat werkt niet op die manier. de document.write die ik opgaf staat in de startpagina. Die verwijst naar twee *.js bestanden. Binnen die ene (ampbasisa.js) bestand wil ik met functie een nieuwe js file oproepen. Gewoon toevoegen als document.write
lukt wel binnen de js file.
Will zoiets binnen file ampbasisa.js:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function helpen(hu,hv,uu,vv)
{
document.write('<script language="Javascript" type="text/javascript" src="amp7.js"></scr'+'ipt>');
document.write('<script language="Javascript" type="text/javascript" src="amp6a.js"></scr'+'ipt>');
scrollTop=35;
clipBottom =160;
clipTop=0;
.......
...... |
Verwijderd
Heb wel wat gelezen over mogelijkheid. Moet dan een frame of Iframe maken. En daar een pagina laden met de nieuw te gebruiken *.js source.
document.body.innerHTML += ....script src (escapen).....
Volgens mij waren we er in een andere topic achter dat dat niet werkt. De scripts worden om onduidelijke redenen niet meer geinterpreteerd.Op dinsdag 16 april 2002 23:16 schreef r0bert het volgende:
document.body.innerHTML += ....script src (escapen).....
Op woensdag 17 april 2002 10:07 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Volgens mij waren we er in een andere topic achter dat dat niet werkt. De scripts worden om onduidelijke redenen niet meer geinterpreteerd.
//werkt inderdaad niet..
Vreemd.. die methode heb ik destijds ook geprobeerd, maar kreeg ik niet aan de praat in IE. Wederom werden de toegevoegde scripts niet geinterpreteerd.. maar ik kijk er nog ff naar...Op woensdag 17 april 2002 09:58 schreef paragon het volgende:
HIer staat een erg goede:
http://forums.13thparallel.net/message.php?id=2324&board=17
Hij schrijft bij mij wel gewoon, maar leest 't bestandje niet in... 
edit:
gewoon
werkt wel weer gewoon
edit:
gewoon
code:
1
| document.body.innerHTML += 'tekst'; |
werkt wel weer gewoon
klopt.. hij interpreteerd het niet meer.. om een vage reden.
Wat wel werkt (net ff geprobeerd) is een externe file invoegen op de manier uit een van de vorige posts.
Wat wel werkt (net ff geprobeerd) is een externe file invoegen op de manier uit een van de vorige posts.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <html>
<head>
<title>include test</title>
<script type="text/javascript">
function addScript(src){
if(document.getElementsByTagName && document.createElement){
var newScript = document.createElement("script");
newScript.type = "text/javascript";
newScript.src = src;
document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(newScript);
}
}
</script>
</head>
<body onload="addScript('test.js')">
</body>
</html> |
Oud!
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <html>
<head>
<title>include test</title>
<script type="text/javascript">
function addScript(src){
if(document.getElementsByTagName && document.createElement){
var newScript = document.createElement("script");
newScript.innerHTML = "alert('test')";
}
}
</script>
</head>
<body onload="addScript()">
</body>
</html> |
Geeft in IE echter "Unknown runtime error"
code:
1
2
3
4
5
6
7
| function addScript(src){
[...]
newScript.type = "text/javascript";
newScript.text = 'alert(\'blaat\');';
}
} |
held!Op woensdag 17 april 2002 10:30 schreef r0bert het volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 7function addScript(src){ [...] newScript.type = "text/javascript"; newScript.text = 'alert(\'blaat\');'; document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(newScript); } }
* r0bert wou dat leren op school ook zo leuk was
Wie nietOp woensdag 17 april 2002 10:34 schreef r0bert het volgende:
* r0bert wou dat leren op school ook zo leuk was
Maar mozilla wil toch niet zo lekker:
Error: setting a property that has only a getter
Source File: http://paragonxls.xs4all.nl/PHP/test.js
Line: 10
Pagina: 1