nu een computer kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
... of liever nog een maandje (of 2?) wachten.

De casus: Ik mag allang een nieuwe pc prive bestellen, maar tot op heden kon ik het nog prima af met m'n PIII 733. Die heb ik nu net verkocht en het snelste wat ik nu heb ik een celeron 400. Dus heb ik nog steeds niet écht haast, want die celeron doet het ook aardig.

De vraag: als ik nu een nieuwe PC koop, waarvoor ik een budget heb van 7500,- en een 17/18 inch TFT op de verlanglijst heb staan, doe ik daar dan verstandig aan, of staat er nog iets revolutionairs te wachten op een of ander gebied? Of iets minder revolutionair, maar wel leuk om eventjes af te wachten. Een sterke prijsdaling, ik noem maar wat...

Ik vraag het maar eventjes, want straks heb ik hetzelfde als met m'n auto...
* Cyberjunkie rijdt rond in een auto die na 4 maanden het predikaat "oude type" kon dragen... |:(
(okay, wist ik, maar ongeduldig en nu spijt)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik denk zelf: wacht even tot de Athlon XP en GeForce 3 wat goedkoper zijn.

Maar goed, je kunt natuurlijk altijd blijven wachten...

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

wachten is een zonde morgen kun je al dood zijn bij wijze van spreken

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Verdere prijsverlagingen kan je denk ik wel vergeten.
Nieuwe intwikkelingen staan altijd wel op stapel maar naar mijn weten niets dat zo revolutionair is dat je opeens hopeloos achter zal lopen met de PC die je nu koopt.

2 maanden wachten dalen sommige prijzen mischien maar er komen ook weer andere producten voor terug die je dan wilt hebben maar net nieuw zijn. Op die manier blijf je altijd wachten natuurlijk.

Ik persoonlijk (volledig niet gestaafd door het marktsentiment op dit moment) verwacht dat er binnenkort weer heel wat nieuwe pctjes verkocht zullen worden en de prijzen wel wat aan gaan trekken. Maar dat is een tijdsbestek van een jaar ofzo.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 12:47
Nou, neem nou geen FlatScreen.

Neem dan een 19 of zelfs een 21 Inch monitor met beeldbuis.

Je computer:

AMD Athlon XP op 1800 Mhz nemen, met DDR geheugen, een GeForce 3 Ti. En een Creative Audigy met een 5.1 speker setje. Een ifeelmouse van logitech een een draadloose muis, een scanner, en een super printer. Een force Feedback Joystick, (*bijv een Microsoft SideWinder2 Force Feedback).

Je moet maar even kijken wel moederbord geschikt is.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Nu kopen ! Prijzen van ram, cpu zijn momenteel laag...

Mother, will they like this song?

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik zou gaan voor een Athlon XP en als je een gamer bent ook een GF3. En als je nog lang wilt w8ten op een 0,13 micron processor de Athlon XP en als je nog langer wilt w8ten, een 64 bit systeempje. >:)

• Cyberjunkie
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:03 schreef maartenb het volgende:
Nou, neem nou geen FlatScreen.
Neem dan een 19 of zelfs een 21 Inch monitor met beeldbuis.
Geen ruimte voor op m'n bureau. Ik heb nu een 15" 8-)
En trouwens, hoe krijg ik zonder TFT een budget vol van 7500,-?
Maar goed, daar zijn al topics over geweest...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gewoon een mooie AMD kopen. je hebt een hardstikke mooie gevulde systeemkast voor slechts 2100 piekjes

/dev/null

Verwijderd

Ik zou zeker geen GeForce3 nemen de prijs/kwaliteit verhouding van een GeForce2 (bijv. Pro) is 100 keer beter

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:56 schreef Cyberjunkie het volgende:
Ik vraag het maar eventjes, want straks heb ik hetzelfde als met m'n auto...
* Cyberjunkie rijdt rond in een auto die na 4 maanden het predikaat "oude type" kon dragen... |:(
(okay, wist ik, maar ongeduldig en nu spijt)
Waar maak je je druk over? Is nieuw per definitie beter? Als dat je gedachte gang is ben je volgens mij verkeerd bezig.

Maar goed.. je vraag.. Tja.. prijzen zullen waarschijnlijk blijven dalen komende 2 maanden, zal niet veel veranderen. Als je zo nodig steeds het nieuwe type moet hebben, koop dan nu een Athlon XP op een P4 s478, die zullen voorlopig nog wel tot de nieuwste serie behoren.

Verwijderd

Waarom zou je zoiets uitstellen, er wordt altijd wel iets nieuws uitgevonden, gewoon nu doen...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Gezien je budget zou ik zeker ook gaan voor 2 schijven van elk de helft van wat je in totaal wil aan 7200 tpm in RAID op een Abit RAID mobo. Dan zet je er nog een disk bij die 1 sprong groten is dan de helft van je RAID array. Dus

(Ik wil in totaal 80G hebben denk jij bijvoorbeeld)

2x40G @ 7200 in RAID 0
1x60G @ (5400||7200) gewoon.

Dit is de beste speed/backup possibility combinatie die je kan hebben. Ik zou ook persoonlijk voor Maxtors gaan of voor IBM MAAR dan moet je die wel goed koelen !!!
Als je daar geen zin in hebt : Maxtor of WD.

Verwijderd

Ik mag kiezen wat ik wil. Dit gaat mijn killah pc worden:

Coolermaster 210 kast blauw
Abit i850b mobo RAID
Intel P4 Northwood @ 2,2ghz
1gig 1066 RDRAM
HD 2x WD1000BB met 8mb cache(1 voor DVD rippen en 1 voor iso dump,bijv handig bij lan party) op RAID-0(warpspeed!)
Soundblaster Audigy Platinum ex
Asus V8200 GeForce 3 ti500 deluxe(als de GeForce4 er nog niet is :))

Ik heb al een Creative DTT2500 speakerset en een iiyama 17" monitor. Ik krijg alles voor inkoopprijzen, maar eigenlijk maakt het niet uit want ik krijg alles van mijn ouders. :)

Verwijderd

damn.........als ik 7500 mocht uitgeven kocht ik gewoon die ouders van jou :7

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 00:13 schreef Swordfish het volgende:
Ik mag kiezen wat ik wil. Dit gaat mijn killah pc worden:

Coolermaster 210 kast blauw
Abit i850b mobo RAID
Intel P4 Northwood @ 2,2ghz
1gig 1066 RDRAM
HD 2x WD1000BB met 8mb cache(1 voor DVD rippen en 1 voor iso dump,bijv handig bij lan party) op RAID-0(warpspeed!)
Soundblaster Audigy Platinum ex
Asus V8200 GeForce 3 ti500 deluxe(als de GeForce4 er nog niet is :))

Ik heb al een Creative DTT2500 speakerset en een iiyama 17" monitor. Ik krijg alles voor inkoopprijzen, maar eigenlijk maakt het niet uit want ik krijg alles van mijn ouders. :)
[zeik mode]
Verwend kreng, zie het al voor me, jij zit de hele dag op je luie reet achter je computer ipv dat je een baantje zoekt en je rijke pappie en mammie :r jouw zooi laten betalen :r
[/zeik mode]

En nu ga ik slapen, word moe van zulke mensen, beetje andermans ogen uitsteken, bah! :(

edit:
Ik had je jonger ingeschat...

• Cyberjunkie
Op woensdag 24 oktober 2001 00:18 schreef Dweezerroy het volgende:
damn.........als ik 7500 mocht uitgeven kocht ik gewoon die ouders van jou :7
Ouders? m'n baas is zo gul, niet m'n ouders

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik zou nog ff wachten op de Readon 8500 in combinatie met een dual athlon met een leuke raid opstelling.

Als je geluk hebt kun je misschien nog net een echte IDE raid kaartje kopen. :o

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je kunt blijven wachten natuurlijk. Dan houdt het nooit op.
Heb je net een nieuwe PC aangeschaft dan komt er over 2 weken weer een snellere :(

Ik zou gewoon de snelste kopen van die tijd en ziet maar wanneer je het vervangen :)

dikzak

Pagina: 1