toetsenbord >2 toetsen --> piep

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als ik met mn toetsenbord meer dan 2 toetsen tegelijk indruk gaat de pc-speaker piepen :( Het is niet bij alle toetsen maar wel bij bijv. 'pijltje-omhooog + pijltje-links + spatie'.. en laat dat nou net een combinatie zijn om in racespellen met de handrem door de bocht te gaan..

op mn vorige pc had ik hier geloof ik geen last van. Weet iemand of er ook wat aan te doen is? (bios instelling?) HEt is nl. superirritant :(

heb verder een msi k7t-turbo en een cherry PS/2 toetsenbord. Ik draai winXP.

Verwijderd

maybe de installatie van het toetsenbord :?
moet maar ff kijken bij de site van cherry . :P

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik heb 't ook eens uitgeprobeerd die combinatie, en bij mij begint ie ook te piepen :) Ik heb een MSI k7T-pro als mobo. Misschien dat het een of andere combinatie is voor het mobo.. Oja ik heb ook een cherry ps/2

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:39 schreef RooT het volgende:
Ik heb 't ook eens uitgeprobeerd die combinatie, en bij mij begint ie ook te piepen :) Ik heb een MSI k7T-pro als mobo. Misschien dat het een of andere combinatie is voor het mobo.. Oja ik heb ook een cherry ps/2
dan zal ik het wel verkeerd hebben. :?
maar goed misschien ook niet.

Verwijderd

Je hebt natuurlijk wel de snelheid waarop de scancodes worden uitgelzen (is idd in het bios te vinden), maar kan het toevallig ook niet zijn dat de herhaalvertraging in windows heel erg langzaam staat of zo?

ik zal eens even kijken welke BIOS instelling das was...(gaat nu wat lastig :) )

• Palomar
  • Niet online
het ligt volgens mij niet aan windows (had het onder win2K ook al). Ik had eerst een oud compaq toetsenbord en ik dacht dat het met die nieuwe cherry wel opgelost zou zijn.. niet dus.
Maar kan het ook aan het keyboard liggen? Ik had vroeger nl. op mn oude pc ook wel es zoiets. Toen heb ik het oude 286 keyboard vervangen voor een nieuwere en je kon wél die betreffende combinaties doen. Ik dacht dat zoiets nu ook het geval was en je kunt toch verwachten dat zo'n nieuwe cherry toch wel die combinatie zou kunnen doen :?

of is het toch een biosinstelling?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:53 schreef rick_h het volgende:
het ligt volgens mij niet aan windows (had het onder win2K ook al). Ik had eerst een oud compaq toetsenbord en ik dacht dat het met die nieuwe cherry wel opgelost zou zijn.. niet dus.
Maar kan het ook aan het keyboard liggen? Ik had vroeger nl. op mn oude pc ook wel es zoiets. Toen heb ik het oude 286 keyboard vervangen voor een nieuwere en je kon wél die betreffende combinaties doen. Ik dacht dat zoiets nu ook het geval was en je kunt toch verwachten dat zo'n nieuwe cherry toch wel die combinatie zou kunnen doen :?

of is het toch een biosinstelling?
Ik denk niet dat het aan het OS ligt maar eerder aan de BIOS config

/dev/null

• Palomar
  • Niet online
iemand nog een idee?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je kunt in het BIOS je keyboard-clock op 8 MHz en op 12 MHz instellen, probeer die instelling eens om te wisselen, voor beide snelheden valt namelijk wat te zeggen.

8 Mhz: makkelijker "bij te houden" voor de toetsenbordelectronica en de PC (als deze het druk heeft).

12 Mhz: meer data te versturen, waardoor het indrukken van veel toetsen waarschijnlijk een minder groot probleem is.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Palomar
  • Niet online
die optie zit volgens mij niet in mn (award) bios.. bedoel je misschien 'gate a20'? DIe heb ik al op normal en fast geprobeerd.. geen resultaat :(

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Op woensdag 24 oktober 2001 12:54 schreef Tony Vroon het volgende:
Je kunt in het BIOS je keyboard-clock op 8 MHz en op 12 MHz instellen, probeer die instelling eens om te wisselen, voor beide snelheden valt namelijk wat te zeggen.

8 Mhz: makkelijker "bij te houden" voor de toetsenbordelectronica en de PC (als deze het druk heeft).

12 Mhz: meer data te versturen, waardoor het indrukken van veel toetsen waarschijnlijk een minder groot probleem is.
Bij mij ook niet... en ik heb het idd ook nog wel eens wanneer ik een frusterend spelluke zit te spelen... 4 toetsen tegelijk en: PIEEEEEEEEEEEEP heel vervelend als het toch al slecht gaat ;)

Geniet maar tweak met mate

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

controleer je typematic rate setting in je bios :) Enable deze eens en kijk eens wat ie dan doet!

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 20:22 schreef uibeltje het volgende:
controleer je typematic rate setting in je bios :) Enable deze eens en kijk eens wat ie dan doet!
heb ik al gedaan :'(

ik denk haast dat het gewoon aan het toetsenbord ligt.. ik zal es een andere proberen..
Pagina: 1