[mysql] Remote mysql database

Pagina: 1
Acties:

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Ik probeer het volgende, ik wil vanaf mijn localhost de mysqldatabase op mijn dedicated server aansturen. Ik krijg hem alleen niet juist verbonden.. Normaal verbind ik met localhost mijn username en password. ik heb localhost vervangen door het ip van de server maar nog steeds wil het niet werken,

ik heb de search al gebruikt, wie helpt mij?

aka Crypto T

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Was ik nog vergeten te vertellen, deze error krijg ik..

Warning: MySQL Connection Failed: Host 'asd-tel-ap02-d02-124.dial.freesurf.nl' is not allowed to connect to this MySQL server in C:\apache\htdocs\gratismp3s\members\charts.php3 on line 12

Het lijkt er dus op dat het toch een beveiligingsissue is. Hoe los ik dit op.

aka Crypto T

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:03 schreef troxx het volgende:
Was ik nog vergeten te vertellen, deze error krijg ik..

Warning: MySQL Connection Failed: Host 'asd-tel-ap02-d02-124.dial.freesurf.nl' is not allowed to connect to this MySQL server in C:\apache\htdocs\gratismp3s\members\charts.php3 on line 12

Het lijkt er dus op dat het toch een beveiligingsissue is. Hoe los ik dit op.
Niet ... sorry maar helaas.
Je zou de beheerder van de remote SQL-bak kunnen proberen zo gek te krijgen dat hij remote connecties toestaat, maar ik denk dat je kans daarop nihil is.

Verwijderd

Oeps, even niet gezien .. het is je eigen dedicated machine?
kijk dan hier even : Linkje
Maar gezien je hostmask zul je bijna alles wagenwijd open moeten gooien en ik zou je dat in ieder geval _absoluut_ niet aanraden.

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Ik heb een eigen dedicated server, ben dus eigen baas in huis... Hoe flik ik dit? En zijn er gevaren aan gebonden?
Het lijkt me dat ik gewoon de mysql port open moet gooien, maar hoe ik dit doe is me volstrekt onduidelijk.

aka Crypto T

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Tja, dit dacht ik al, dat dit niet save zou zijn... kan ik het niet alleen voor bepaalde ip ranges open gooien ofzo? (kep geen static ip, woon in the middle of nowhere).

Als dit niet mogelijk is blijf ik maar met script generated query's ctrl+c-en en ctrl+v-en...

aka Crypto T

Verwijderd

Heel gevaarlijk. :)
Je moet inderdaad je MySQL poort open gooien (3306 is dat standaard..) en connecties toestaan vanaf je hele isp zo'n beetje, aangezien je dynamisch een ip toegewezen krijgt (en die dus elke keer anders is)
Vervolgens knoop je een user/ip range in je users-tabel van MySQL en dan kan je het in principe allemaal rond krijgen.
Let wel, al je DB spul gaat "plain-text" over de lijn, dus een feest voor mensen met packet sniffers e.d. die zitten te wachten tot jij je wachtwoorden en (persoonlijke) info over de lijn gooit.

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Wat ik zou kunnen overwegen is een ssl verbinding?
Of is jouw advies gewoon: afblijven?

aka Crypto T

Verwijderd

Als je SQL server open staat, staat in principe meer dan alleen de DB waar je in werkt open.
In principe is MySQL niet het eerste het beste pakketje en echt niet elke scriptkiddie zal hem kunnen hacken ofzo hoor, maar voorkomen is echt beter dan genezen. :)

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Wijze taal exodus :)
Ik blijf wel lekker kloten met phpmyadmin data dumpjes.....

aka Crypto T

Pagina: 1