hej mensen, telkens als ik mijn pc opstart hoor ik continu lange piepjes, dit wijst erop dat mijn geheugen of mijn videokaart kapot is. maar mijn geheugen heb ik op eeen andere pc getest en die bleek nog goed te werken. ook mijn videokaart werkt nog goed. wat kan het dan zijn? moederbord naar de filestijnen ofzo?
SORRY !!!!
WAT ZEG JE ?!?!!?!
'K KAN JE NIET VERSTAAN !!!!!
ps. waarschijnlijk is je proc naar de filisteinen
WAT ZEG JE ?!?!!?!
'K KAN JE NIET VERSTAAN !!!!!
ps. waarschijnlijk is je proc naar de filisteinen
onee?Op dinsdag 23 oktober 2001 19:21 schreef grimmyreaper het volgende:
mijn prc naar de filistijnen? dat is onmogelijk want dan hoor je helemaal geen piepjes.
haal em er maar eens uit...en dan de pc aan.
dan hoor je dus WEL BIEPJES..
maar meestal is dat 1 langerekte biep...
Geheugen eens checken... kan ook het probleem zijn
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
1 langgerekte biep? nee ik hoor continu lange piepjes achterelkaar, (houd niet op) en mijn gehuegen is het niet want die heb ik in een andere pc getest. dus wa kan het dan zijn?
Je geheugenbanken zijn verrot, of je hebt een veel te hoge timing ingesteld.
Probeer je FSB weer naar 100 te zetten (BIOS reset al gedaan?)
Probeer je FSB weer naar 100 te zetten (BIOS reset al gedaan?)
Verwijderd
alle bankjes een voor een uitproberen eventueel met andere reepjes. Opstarten met minimale config. Dus alleen cd-rom hdd geheugen videokaart en mobo met proc. cd-rom kan misschien ook nog weg weet ik niet eigenlijk.
Als het niet werkt heb ook ik erg het idee dat de cpu dood is.
Suc6
Als het niet werkt heb ook ik erg het idee dat de cpu dood is.
Suc6
wat voor een videokaart heb je, want een kt7a wil nog wel eens dwarsliggen met een asus v7700.
ik heb een elsa gts , maar daar ligt het allemaal niet aan, ik heb mijn cmos al gereset dmv de batterij op het mobo, en al mijn overige hardware heb ik al getest behalve mijn proc en mobo. dat mijn proc kapot is lijkt me erg sterk, dan blijft alleen het mobo nog over. het enige wat ik nog kan proberen is de bios resetten mbv die jumpers, maar wat reset ie dan? zet hij dan alles op de default instellingen ofzo?
ja, lijkt me een goed id.Op dinsdag 23 oktober 2001 23:37 schreef grimmyreaper het volgende:
ik heb een elsa gts , maar daar ligt het allemaal niet aan, ik heb mijn cmos al gereset dmv de batterij op het mobo, en al mijn overige hardware heb ik al getest behalve mijn proc en mobo. dat mijn proc kapot is lijkt me erg sterk, dan blijft alleen het mobo nog over. het enige wat ik nog kan proberen is de bios resetten mbv die jumpers, maar wat reset ie dan? zet hij dan alles op de default instellingen ofzo?
dan gaat alles naar default idd.
zou het kunnen dat je vidkaart er half inhangt?
heb ik ook eens gehad = biep biep
Verwijderd
meestal staat er in je mobo boekje wel een uitleg van een aantal 'piepjes'.
bijv bij een a7v van asus staat:
Long beeps in an endless loop : No DRAM installed or detected.
High frequency beeps when system is working: je cpu ligt te zonnebaden. of system running at lower frequency
One long beep follwed by 3 short beeps: no videocard found or videocardmemory bad.
Tis maar een voorbeeld.
mzzl
GreetZ
Dweezerroy
bijv bij een a7v van asus staat:
Long beeps in an endless loop : No DRAM installed or detected.
High frequency beeps when system is working: je cpu ligt te zonnebaden. of system running at lower frequency
One long beep follwed by 3 short beeps: no videocard found or videocardmemory bad.
Tis maar een voorbeeld.
mzzl
GreetZ
Dweezerroy
Pagina: 1