Toon posts:

Flash button met sample

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een button gemaakt waarbij je een geluidje hoort als je er op klikt. Het probleem is alleen dat hij het geluidje niet uit laat spelen en meteen de 'GET URL' uitvoert (die ik in de code heb staan tussen 'ON (RELEASE)').

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij pas verder gaat als het geluidje is afgespeeld? Moet ik dan met pauzes werken of is daar een optie voor in Flash?

Verwijderd

Ik denk dat de timeline wel aangeeft hoe lang het geluidje is, dan kun je daat je filmpje op aanpassen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:59 schreef Cheatah het volgende:
Ik denk dat de timeline wel aangeeft hoe lang het geluidje is, dan kun je daat je filmpje op aanpassen.
En als je comp dan niet snel genoeg is en de ingestelde framerate niet haalt?? Dan staat ie nog ff bij die button te kijken terwijl het geluid al is afgelopen.

Beste kun je denk ik ff kijken hoe lang je geluidje is en dan met behulp van een getTimer bepalen wanneer hij verder moet. Timer meet tijd en geen frames. Voor precieze code roep ik ff Seraph :)

Verwijderd

Topicstarter
Cheatah -> Dat klopt maar ik heb het geluidje dan ook niet in de hoofd tijdlijn gezet maar hij staat bij de tijdlijn als je de button edit. Hier heb je dan vier plaatsen waaronder de HIT waar het geluidje staat. Ik heb al geprobeerd de tijdlijn uit de rekken door frames (met F5) aan te maken maar zelfs dan speelt hij niet het hele geluidje af omdat hij meteen bij het loslaten van de muisbutton (ON 'RELEASE') naar de URL gaat. Dus dat is helaas geen oplossing..

Wat ik nodig heb is de code voor een pauze of de plek van de optie (net zoals in Visual Basic) dat hij geluidjes eerst uit laat spelen voordat hij naar de TARGET gaat.

Verwijderd

Als je nou in een sound bewerkingsprogje als Cooledit ofzow even kijkt hoe lang het geluidje precies is kun je het op de volgende manier het makkelijkst oplossen.

Uitgaande van Flash 5:
Stel het geluidje is 4.25 sec.:

Je maakt een controller mc'tje die checkt of de knop is gereleased of niet, en als de knop dan gereleased is moet hij een time gaan laten lopen van 4.25 sec. als hij daarmee klaar is moet hij die url pakken. Aaan het mc'tje geef je dus de volgende acties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
onClipEvent (enterFrame) {
    //checken of de knop gereleased is;
    if (_root.release==1) {
      //instellen timer;
      if (done!=1) {
        timer=getTimer()/1000+4.25;
        done=1;
      }
      //kijken wanneer tijd verstreken is, en dan de url uitvoeren;
      if (getTimer()/1000>=timer) {
        getURL ("http://www.url.com");
      } else {
      }
    }
}

Het enige dat je dan als acties voor de knop hoeft te geven is dat hij het geluidje gaat spelen en dat _root.release=1.

:)

Verwijderd

bij de weg, als het geluidje maar een tiende sec. ofzo is kun je natuurlijk ook het geluidje laten spelen bij on (press) en de geturl uitvoeren bij on (release)...
Pagina: 1