ik heb 1 pc met win98 se en 1 pc met win XP pro , op de pc met winXP heb ik 2 netwerkkaarten, 1 voor chello en 1 voor het netwerk, ik heb op bijde pc's sygate home geinstalleerd maar het werkt nog niet, hoe kan dat n0u? in netwerkomgeving kunnen ze elkaar niet eens zien. ik weet ook niet hoe je hden kunt delen in xp.
Kijk voor de gein ook eens in de search en FAQ.
Kun je wel pingen?
Heb je een hub of niet?
Gebruik je een straight cable of Cross?
Zijn de netwerkprotocollen wel geinstalleerd?
Heb je wel een juist subnetmask gebruikt?
Heb je ze wel in dezelfde workgroep zitten?
Iets meer info graag
Delen gaat met je rechter muisknop en dan sharing aanklikken.
Kun je wel pingen?
Heb je een hub of niet?
Gebruik je een straight cable of Cross?
Zijn de netwerkprotocollen wel geinstalleerd?
Heb je wel een juist subnetmask gebruikt?
Heb je ze wel in dezelfde workgroep zitten?
Iets meer info graag
Delen gaat met je rechter muisknop en dan sharing aanklikken.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Win xp is van zichzelf al een server dus daar heb je eigenlijk geen proxyprog. voor nodig.
Zo heb ik het staan.
XP als proxy en 98 als client.
Dan is het heel simpel.
Wizzard delen op xp (dan stelt hij alles goed in).
Vervolgens de internetverbinding delen.
Firewall aanzetten, computer erop aansluiten en met behulp van de dhcp server in xp heb je op elke computer (met automatisch ip) internet en netwerk verbinding.
Zo heb ik het staan.
XP als proxy en 98 als client.
Dan is het heel simpel.
Wizzard delen op xp (dan stelt hij alles goed in).
Vervolgens de internetverbinding delen.
Firewall aanzetten, computer erop aansluiten en met behulp van de dhcp server in xp heb je op elke computer (met automatisch ip) internet en netwerk verbinding.
Kijk voor de gein is in de search en de FAQ.
Staat alles in over internetdelen.
Staat alles in over internetdelen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Lijkt wel een beetje op mijn probleem. Ik heb er al een thread over lopen dus even in het kort... mijn XP doos zit in dezelfde workgroup als mijn Win98SE machines (2x) en mijn Win2K laptop (1x). Deze 3 kunnen elkaar browsen, pingen, shares connecten etc. Echter ze zien de XP bak niet en de XP bak ziet hun ook niet.
Pingen tussen de XP en overige bakken lukt alleen op IP niveau.. de computername van de XP bak wordt niet geresolved en XP kan ook niet de namen van de andere bakken resolven.
Ik word gek.
Pingen tussen de XP en overige bakken lukt alleen op IP niveau.. de computername van de XP bak wordt niet geresolved en XP kan ook niet de namen van de andere bakken resolven.
Ik word gek.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
tazz --> hosts file aanmaken 
Enneh, even voor alle duidelijkheid, shares onder XP gaat op dezelffde manier als voor win2k, dus lees de FAQ even na
Enneh, even voor alle duidelijkheid, shares onder XP gaat op dezelffde manier als voor win2k, dus lees de FAQ even na
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1