Toon posts:

ximian op debian patato

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mijn laatste windows systeem vervangen door linux deze wordt echter ook veel gebruikt door n00b huisgenoten en moet dus makkelijk te bedienen zijn.
Mijn server en eigen pc draaien onder slackware (server console en desktop pc onder windowmaker)
Deze n00p desktop wil ik onder debian gaan draaien met ximian erboven op ik dit programma niet echt (eigenlijk pas sinds 10 minuten) maar het lijtk me wel wat nu heb ik natuurlijk nog wat vragen:
-hoe installeeer ik dit het makkelijkst? eerst debian met alleen console en XFree86 erop en geen window of desktop manager en daarna via apt dit software pakket (voor zover ik het begrijp gnome, Evolution en star office) of is er een handigere methode
-is dit pakket uberhaupt wat of zegt iedereen gelijk al dat het niks is?
Eisen die gesteld zijn:
-outlook instellingen moeten worden overgenomen er staat op de website dat dit kan maar hoe doe ik dit)
-zelfde mogelijkheden als outlook (vooral op groepsbeheer)

website van het bedrijf: www.ximian.com

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Ik zou dan niet Debian Potato nemen, maar Woody.

Debian bestaat uit 3 branches:
• Stable (nu Potato): Zeer goed geteste, stabiele software. Dit is wat je op servers wilt, want het 'werkt gewoon'. De software in Potato is op het moment 2 jaar oud (daarom wil je het niet op je desktop gebruiken).
• Unstable (nu sid): Hier komen nieuwe programma's en nieuwe versies van bestaande programma's direct in, vaak zonder getest te worden. Het gevolg is dat je met Sid altijd het nieuwste van het nieuwste hebt (meestal ECHT het allernieuwste), maar de software in Sid bevat dus veel bugs. Ook belangrijke systeemonderdelen (libc bijvoorbeeld) kunnen bugs bevatten. Het is niet aan te raden om Unstable te draaien tenzij je weet wat je doet.
• Testing (nu Woody): Hier komen de programma's uit Sid in, nadat in Sid gebleken is dat ze geen ernstige bugs bevatten. Woody bevat over het algemeen behoorlijk nieuwe software, waardoor er nog wel wat bugs in voor zullen komen, maar hele ernstige bugs zouden het niet mogen zijn.

Potato is de beste keuze voor servers, Woody is een goede keus voor op de desktop, en Sid is voor als je de beta-tester wilt uithangen, of als je het leuk vindt met de allernieuwste (en mogelijk zeer buggy) software te spelen.

Woody is op het moment overigens gedeeltelijk 'frozen', dat houdt in dat de ontwikkeling ervan langzaamaan stopgezet wordt, en dat alle bugs eruitgegooid worden, zodat het straks de nieuwe Stable kan worden.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

woody is geen superkeuze als je ximian wilt, installeert namelijk niet vlekkeloos ...
en woody had de laatste dagen nogal wat bootfloppies probleempjes, je kan beter voor potato gaan, en dan achteraf als alles draait een apt-get -u dist-upgrade doen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
dus potato installeren dan ximian erop en dan upgraden naar woody? dat is de beste volgorde?
en is dat ximian wat?
en hoe zet ik me outlook bestanden over?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 24 oktober 2001 01:47 schreef ultimate het volgende:
dus potato installeren dan ximian erop en dan upgraden naar woody? dat is de beste volgorde?
en is dat ximian wat?
en hoe zet ik me outlook bestanden over?
yup, potato->ximian->woody
is in m.i. het beste, YMMV
Ximian is kewl jah, als die red-carpet server ook nog 'ns snel was :Z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
heb iemand dan nog info over m'n outlookbestanden?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op woody of sid wil je geen Ximian draaien! Zorgt nl voor veel dependency-problemen. Ximian draait heel mooi op potato hoor, en ik heb het een aantal maanden gedraaid op woody en later sid, maar ten einde raad heb ik Ximian verwijderd. Sid wordt namelijk beter geupdate dan Ximian, waardoor er soms Debian packages zijn die afhangen van spul dat nieuwer is dan wat bij Ximian zit... En in Woody zul je dat probleem soms ook hebben.

Oftewel, als je potato draait, gooi er dan Ximian op. Draait perfect. Als je sid hebt, zeker geen Ximian - sid op zich doet het nl nog beter dan Ximian. En woody hangt daar ongeveer tussen in, hoewel ik gebruik van Ximian daar gewoon af zou raden. Maarja. Het is jouw feestje. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:54 schreef deadinspace het volgende:
Debian bestaat uit 3 branches:
• Stable (nu Potato): Zeer goed geteste, stabiele software. Dit is wat je op servers wilt, want het 'werkt gewoon'. De software in Potato is op het moment 2 jaar oud (daarom wil je het niet op je desktop gebruiken).
• Unstable (nu sid): Hier komen nieuwe programma's en nieuwe versies van bestaande programma's direct in, vaak zonder getest te worden. Het gevolg is dat je met Sid altijd het nieuwste van het nieuwste hebt (meestal ECHT het allernieuwste), maar de software in Sid bevat dus veel bugs. Ook belangrijke systeemonderdelen (libc bijvoorbeeld) kunnen bugs bevatten. Het is niet aan te raden om Unstable te draaien tenzij je weet wat je doet.
• Testing (nu Woody): Hier komen de programma's uit Sid in, nadat in Sid gebleken is dat ze geen ernstige bugs bevatten. Woody bevat over het algemeen behoorlijk nieuwe software, waardoor er nog wel wat bugs in voor zullen komen, maar hele ernstige bugs zouden het niet mogen zijn.
Weet je zeker dat dit klopt? Volgens mij gaat het zo:

• Stable (nu Potato): Duidelijk.
• Testing (nu Woody): De 'volgende' versie van Debian, komen geen nieuwe packages meer in, alle bestaande packages worden nu op stabiliteit en veiligheid getest en over een paar maanden gereleased.
• Unstable (nu sid): De unstable brance, alle splinternieuwe shit hier.

Correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 09:03 schreef mithalph het volgende:

Ximian is kewl jah, als die red-carpet server ook nog 'ns snel was :Z
Al eens een mirror geprobeerd ??
Ik haal gemiddeld 150-300kb/s van een server in lyon

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 09:20 schreef ultimate het volgende:
heb iemand dan nog info over m'n outlookbestanden?
Ja, print ze uit en attachements save je gewoon op disk.

Dit is de M$-method. Ze zijn gemakelijk om naar over te schakelen (Word,Excell,... kan x aantal documentformaten openen, maar het kan er maar 1 schrijven), maar denk er niet aan om daarachter naar iets anders te switchen want je gaat zware conversie problemen hebben. Dit is een van hun manieren om customer-binding te doen. Voor sommige zijn de conversie problemen een te grote kost dus blijven ze bij M$.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Kan je het niet via Eudora doen? Die kan toch Outlook importeren? En zijn er geen Linux mailclients die .mbx kunnen lezen? Kan 't niet in 1 stap ...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 24 oktober 2001 09:54 schreef wouzer het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit klopt? Volgens mij gaat het zo:

• Stable (nu Potato): Duidelijk.
• Testing (nu Woody): De 'volgende' versie van Debian, komen geen nieuwe packages meer in, alle bestaande packages worden nu op stabiliteit en veiligheid getest en over een paar maanden gereleased.
• Unstable (nu sid): De unstable brance, alle splinternieuwe shit hier.

Correct me if i'm wrong.
Mja, en wat is het grote verschil met wat ik schreef? Je omschrijft Woody anders, maar ik merkte onderaan mijn post ook op:
Woody is op het moment overigens gedeeltelijk 'frozen', dat houdt in dat de ontwikkeling ervan langzaamaan stopgezet wordt, en dat alle bugs eruitgegooid worden, zodat het straks de nieuwe Stable kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van xiamiam staat dat ze outlook bestenden kunnen inlezen maar van welke bestanden moet ik dan een back up maken?
Pagina: 1