Toon posts:

avi of mpg

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik heb een vraagje over avi en mpg
ik wil weten welke van die 2 een mooier beeld-
kwaliteit heeft of zie je die verschil niet
thnx

Verwijderd

Hangt natuurlijk van de kwaliteit encoding af, ik vind zelf mpeg's beter.

Ervanuitgaande dat je met die avi's geen DivX bedoeld.

Verwijderd

mpg heeft volgens mij een betere beeldkwaliteit, maar is meestal ook groter

Verwijderd

Topicstarter
nee
ik bedoel geen divx gewoon
avi

Kan niemand me ff een screenshot laten zien van een mpg en avi kan ik de verschikl zien
thnx

Verwijderd

[edit]
nm :)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 18:14

Potatoman

koniwa

avi is nogal algemeen he, er zijn een heleboel codecs
Avi standaard kan je ongecomprimeerd doen, beter dan dat kan niet, maar dan is het wel 2gb voor een paar minuten video...

The cyclographing developer

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:28 schreef Potatoman het volgende:
avi is nogal algemeen he, er zijn een heleboel codecs
Avi standaard kan je ongecomprimeerd doen, beter dan dat kan niet, maar dan is het wel 2gb voor een paar minuten video...
Klopt maar het voordeel is dat je die avi's dan zelf kan comprimeren naar wat jij zelf wilt :)
Ik heb bijv. 'maar' een P200 dus DivX is voor mij niet interessant, dus zou ik gaan voor MPEG.
Ook voor MPEG geldt dat je de compressionrate kan laten varieren voor hogere kwaliteit/filesize en andersom.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

volgens mij mpg
corrcet me if i'm wrong

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:05 schreef DMX het volgende:
volgens mij mpg
corrcet me if i'm wrong
You're corrected...

Moving Picture Experts Group :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:22 schreef MREn het volgende:
Hangt natuurlijk van de kwaliteit encoding af, ik vind zelf mpeg's beter.

Ervanuitgaande dat je met die avi's geen DivX bedoeld.
mpg's beter ?!?!?

AVI kan ook mpg4 (divx) zijn.

het woord zegt het al, mp4 dus dit is veel beter, nieuwer enz dan "gewoon" mpg.

Voordeel is wel dat MPG in elke PC afgespeelt kan worden, en dat je voor MPG4 een codec nodig hebt.

maar als jij GOED codeerd, kan je op 700MB DVD qualiteit halen met AVI (divx 4.02)

zou je dezelfde film in mpg coderen, ook 700MB in totaal, dan is het beeld gewoon :r

oftewel: met MPG KAN je wel goede qualiteit halen, maar dan neemt dat ZOOOO veel meer ruimte in dan divx, dat het niet lonent is om MPG in hoge qualiteit te gebruiken.

Dus, neem gewoon Divx, dan kan je zoals gezegt een film van 1.5 uur op een 700MB cdtje kwijt :)

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Mpegjes lonen zeker wel!! Brand er 'n VCD van, pleur 'm in je home DVD/Dolby setje, en genieten maar.. probeer dat maares met DivX?

Ja, ik weet 't, je kan ook je PC op je TV aansluiten en weet ik allemaal wat niet meer... IMHO is gewoon T.V. kijken 't fijnst.. niet telkens opstaan om op spatie te rammen om je film te pauseren omdat je naar de plee moet.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:16 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

maar als jij GOED codeerd, kan je op 700MB DVD qualiteit halen met AVI (divx 4.02)
Ik heb er helaas nog geen 1 gezien... Het is wel aardig maar het is geen DVD (rgb aangesloten op een standalone Philips Matchline 930 DVD op een Sony wide) kwaliteit...

Het ziet er wel aardig uit.. zeker in verhouding tot de grote van het bestand :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AVI is zeer goede kwaliteit als het ongecomprimeerd is. Het is dan wel zeer groot (4 gig voor 20 min).
MPG is daarentegen een stuk kleiner, maar ook wat mindere kwaliteit, dit zie je bijvoorbeeld bij bewegingn, MPG gaat vaak blokjes maken, dat is bij AVI minder.
MPG is ook makkelijk naar VCD te fikken

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Het gaat er volgens mij om welke (Avi met DivX gecodeert en mpeg2) compressiemethode op DEZELFDE bitrate (dat ze evenveel ruimte in beslag nemen) de beste kwaliteit geeft.

Leg dat dan eens uit, ipv. dat gedoe eromheen....

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Een 2CD SVCD (mpeg dus) is over het algemeen een stuk beter als een 2CD Divx (avi dus).

Verwijderd

een 2 cd svcd ...dan heb je ongeveer 30 minuten film ofzo :)

DivX is het beste, zolang de mensen die de film overzetten weten wat ze doen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op woensdag 24 oktober 2001 19:32 schreef GODFLESH het volgende:
een 2 cd svcd ...dan heb je ongeveer 30 minuten film ofzo :)

DivX is het beste, zolang de mensen die de film overzetten weten wat ze doen.
Heb jij wel eens een SVCD gezien eigenlijk?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ik heb dvd-rips gezien van 700 mb die erg goed waren. dvd-rips van 1400 mb zijn geweldig....

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 20:04 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik heb dvd-rips gezien van 700 mb die erg goed waren. dvd-rips van 1400 mb zijn geweldig....
ik sluit me hierbij aan :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is dit een wazige discussie, waarbij de topicstarter niet eens weet wat-ie vraagt.

Als hij ongecomprimeerd avi en mpg1 vergelijkt, en je gaat dan uit van een gelijke bestandsgrootte, dan is MPG veel en veel mooier. Die compressie is er niet voor niets hoor.

Als je ongecomprimeerd avi en mpg1 vergelijkt op pure kwaliteit (dus beide dezelfde reso, framerate, #kleuren etc), dan wint avi het met een neuslengte voorsprong, omdat mpg1 er artifacten tegenaan kan gooien. Wel is de bestandsgrootte van de mpg1 bestanden tot wel 20 keer zo klein (gokje).

Mpeg2 op een lekkere DVD bitrate (variabel 1 tot max 10mbps) is trouwens gewoon net zo mooi als avi. Dit, omdat DVD video gewoon ontwikkeld is om echt goed te zijn (een enkele gare productie/luie producer daar gelaten).

De kwaliteitsverschillen tussen avi met mp4 compressie en een mpg1 film zijn erg afhankelijk van de instellingen die gebruikt zijn. Een mpg4 film heeft in ieder geval veel meer potentie om mooier te worden, maar het kan ook echt ontzettend lelijk worden (als iemand zijn hand over het beeld zwaait en er blijft 3 seconden een smeer achter die beweging hangen, dan geef ik de voorkeur aan een mpg1 film die wat minder scherp is :o).

Zo tevreden? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1