De sig van Exirion

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
De sig van Exirion:
Ik flame niet. Ik geef gewoon m'n mening.
Kritisch zijn is wat anders dan altijd maar kritiek leveren.
Always remember: UTFS, and thou shall find...
Vind ik niet echt een geweldige sig, zeker aangezien Exirion een mod is hier op dit forum. Het gaat mij dus om "Always remember: UTFS, and thou shall find..."
Omdat op een aantal delen van het forum een apart "Modbeleid m.b.t. UTFS/RTFF" is zie ik graag deze text uit zijn sig verwijdert zien.

Ik geloof dat verdere toelichting niet nodig is.

...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik geloof van wel :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt "iets in je sig zetten" als tip. Dat mag.

Je hebt "UTFS!!!! :r" roepen in een topic. Dat mag niet.

Makkelijk he? ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 13:51
Ik snap het niet? Wat maakt het uit dat hij dat erin heeft.. ik denk dat hij er gewoon mee bedoeld dat alles eigenlijk wel te vinden is. :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Was het niet Exirions (of was het Revolution) eigen idee, samen met Traag dat anti-UTFS beleid te starten?

Maakt ook weinig uit, als moderators zo'n beleid voeren horen ze niet aan te sporen tot het gebruik van zo'n afkorting, goed bedoelt of niet.

Als ik "STFU Motherfucker en use die FUCKING search es!" in mijn sig zet, is het dan wel okee? Nee toch? Want in princiepe is het precies hetzelfde als wat Exirion erin heeft staan.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:09 schreef RickJansen het volgende:
Was het niet Exirions (of was het Revolution) eigen idee, samen met Traag dat anti-UTFS beleid te starten?

Maakt ook weinig uit, als moderators zo'n beleid voeren horen ze niet aan te sporen tot het gebruik van zo'n afkorting, goed bedoelt of niet.

Als ik "STFU Motherfucker en use die FUCKING search es!" in mijn sig zet, is het dan wel okee? Nee toch? Want in princiepe is het precies hetzelfde als wat Exirion erin heeft staan.
Je kunt het ook opvatten als een vorm van humor.
Als ik in m'n sig zou zetten: 'RickJansen is een chronische zeikerd' dan zou je dat ook misschien met een glimlach bekijken. Als het in een post staat komt het toch heel anders over.

Maar in principe heb je gewoon gelijk natuurlijk. :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:13 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Je kunt het ook opvatten als een vorm van humor.
Als ik in m'n sig zou zetten: 'RickJansen is een chronische zeikerd' dan zou je dat ook misschien met een glimlach bekijken. Als het in een post staat komt het toch heel anders over.

Maar in principe heb je gewoon gelijk natuurlijk. :)
Neuh, sig of post maakt niks uit. Als ik "USA sucks, Taliban rules" in mijn signature zet, schokt dat netzoveel mensen, al dan niet meer (aangezien het dan meteen onder *al* je posts staat), als wanneer het in een post staat.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:17 schreef RickJansen het volgende:

Neuh, sig of post maakt niks uit. Als ik "USA sucks, Taliban rules" in mijn signature zet, schokt dat netzoveel mensen, al dan niet meer (aangezien het dan meteen onder *al* je posts staat), als wanneer het in een post staat.
Dat is een moeilijke, er zitten twee kanten aan dat verhaal.

Aan de ene kant heb je gelijk, de Taliban heerst in Afghanistan, en de USA zuigt het laatste beetje leven uit dat land.

Aan de andere kant zijn wij een westers land, en uiteraard tegen terrorisme, en de Taliban keurde die aanslagen goed. Dan zijn wij westerlingen natuurlijk niet zo gelukkig met zulke uitspraken.

Het blijft een twijfelachtige situatie vind ik.
Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn dat het niet echt serieus bedoeld is.

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb werkelijk met verbijstering deze klacht gelezen, en ik begrijp het punt niet zo. Als user heb ik me een tijd geergerd aan de luiheid van veel mensen, en ik sta nu min of meer bekend als de bedenker van de afkorting UTFS. Of ik daar nou wel of niet trots op moet zijn? Kweenie, en dat doet er ook niet toe ;)

Inmiddels heb ik mensen er al vaak genoeg op gewezen dat UTFS en ander gebrul averechts werkt, en dat het de sfeer op het forum niet ten goede komt.

Zodoende was 1 van de _eerste_ dingen die ik deed toen ik mod werd, het schrijven van een nieuwe FAQ voor PMG. Daarin heb ik een aantal regels heel duidelijk uiteengezet, en newbie-vriendelijkheid maakt daar een groot deel van uit.

Zoals RickJansen al zei, ben ik juist 1 van de eerste mods die zich in z'n FAQ heel duidelijk tegen newbie onvriendelijk gedrag heeft uit gesproken, en een oproep heeft gedaan om de sfeer leuk te houden. Nou wil ik niet beweren dat dat mijn geweldige fantastische unieke idee is geweest, maar het gaat erom dat ik juist NIET voor newbie-onvriendelijk gedrag ben zoals jij beweert.

Waarom de signature? Die signature is heel lang mijn ondertitel op GoT geweest. Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar UTFS is gewoon zoiets als RTFM geworden. Ik wil alleen maar (en ik vind helemaal niet dat dat grof uitgedrukt is ofzo) wijzen op de waarde van de Search functie van GoT. Bijna alle antwoorden zijn met de Search te vinden. Natuurlijk kun je het forum wel opdoeken als je alles wat met de Search gevonden gaat sluiten, maar mensen moeten soms ook wat minder lui en gemakszuchtig zijn.

Ik heb het zinnetje weer in m'n signature gezet omdat ik nogsteeds van mening ben dat teveel mensen te weinig de Search gebuiken, en aan de andere kant is het ook weer een beetje sarcasme omdat ik als mod juist zo tegen newbie onvriendelijk gedrag ben. En dat terwijl ik als user soms tamelijk fanatiek was tegen 'luie' mensen. Nou is iemand die de Search niet gebruikt meteen lui, en zelfs dat heb ik in m'n FAQ geschreven.

Kortom: Je interpreteer mijn signature helemaal verkeerd. Lees de Algemene PMG FAQ eens door, en je zult zien dat mijn instelling heel anders is dan dat jij concludeert uit die signature.

Net zoals het icoontje van Havana (met het groffe onmenselijke geweld tegen collega Jotti >:)), is het meer met een glimlach bedoeld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:34 schreef Exirion het volgende:
Net zoals het icoontje van Havana (met het groffe onmenselijke geweld tegen collega Jotti >:)), is het meer met een glimlach bedoeld.
Exirion: dat weten wij, maar weet een newbie dat ook? ;)
En ik denk dat het daarom gaat, niet om de regulars.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Ik denk dat er nogal een verschil is tussen het anti-utfs beleid, en de sig van exirion..

anti-utfs beleid is er (volgens mij) gewoon op gericht om niet alleen maar topics te krijgen met als enige antwoord UTFS en slotje, maar toch gewoon een topic waar wel bruikbare informatie in staat.. (al dan niet door middel van links uit de search!)

Dat er nog steeds gewoon gebruik moet worden gemaakt van de search, en dat dit alleen maar gestimuleerd moet worden lijkt me dan ook duidelijk..

Verwijderd

Rick, je bent jarig? Gefeliciteerd!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

UTFS komt mij ook vrij grof over, waar hij ook staat.
Als we nu UTSF gebruiken, dat komt wat vriedelijker over.

* KroontjesPen The Search Function

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zou je met letters gaan goochelen?
Use The Fine Search
Use The Search Function...

What's next, STFU en UTSF?

Of gaan we ook users met de .sig "gebruik de neukende search" aanpakken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:46 schreef Twynn het volgende:
Ik denk dat er nogal een verschil is tussen het anti-utfs beleid, en de sig van exirion..

anti-utfs beleid is er (volgens mij) gewoon op gericht om niet alleen maar topics te krijgen met als enige antwoord UTFS en slotje, maar toch gewoon een topic waar wel bruikbare informatie in staat.. (al dan niet door middel van links uit de search!)

Dat er nog steeds gewoon gebruik moet worden gemaakt van de search, en dat dit alleen maar gestimuleerd moet worden lijkt me dan ook duidelijk..
Goedzo! Jij snapt het tenminste, het diepere en het doel van dat beleid :). Dat had ik van Rick trouwens ook wel verwacht. :{

Ik sta echt open voor klachten, en wil deze dan ook zeker in behandeling nemen, maar dit is echt zo'n onzin. Er staat gewoon een hintje in met exirion's zelfbedachte (toch?) afkorting. Inderdaad dat je met de search alles kan vinden. Als mensen het verschil tussen dat in je signature zetten en keihard "UTFS newbie!!" gaan lopen gillen in een post (jazeker, daar is het anti-utfs beleid voor bedoeld) dan ligt dat wat mij betreft aan die mensen zelf (want komop, denk even neutraal en logisch en eerlijk na).
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:16 schreef KroontjesPen het volgende:
UTFS komt mij ook vrij grof over, waar hij ook staat.
Als we nu UTSF gebruiken, dat komt wat vriedelijker over.

* JvS The Search Function
En dan in elke post alleen maar UTSF roepen, omdat daar de "fucking" niet inzit? Als je dat serieus meent, dan heb je het hele anti0-UTFS beleid niet begrepen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
oke nieuw regeltje in de FAQ voor de n00bs die hier net reggen:

UTFS staat voor Use The Function: "Search" :P

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 24 oktober 2001 09:52 schreef ikbenveldmuis het volgende:
UTFS staat voor Use The Function: "Search" :P
LOL :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1