Ik heb werkelijk met verbijstering deze klacht gelezen, en ik begrijp het punt niet zo. Als user heb ik me een tijd geergerd aan de luiheid van veel mensen, en ik sta nu min of meer bekend als de bedenker van de afkorting UTFS. Of ik daar nou wel of niet trots op moet zijn? Kweenie, en dat doet er ook niet toe
Inmiddels heb ik mensen er al vaak genoeg op gewezen dat UTFS en ander gebrul averechts werkt, en dat het de sfeer op het forum niet ten goede komt.
Zodoende was 1 van de _eerste_ dingen die ik deed toen ik mod werd, het schrijven van een nieuwe FAQ voor PMG. Daarin heb ik een aantal regels heel duidelijk uiteengezet, en newbie-vriendelijkheid maakt daar een groot deel van uit.
Zoals RickJansen al zei, ben ik juist 1 van de eerste mods die zich in z'n FAQ heel duidelijk tegen newbie onvriendelijk gedrag heeft uit gesproken, en een oproep heeft gedaan om de sfeer leuk te houden. Nou wil ik niet beweren dat dat mijn geweldige fantastische unieke idee is geweest, maar het gaat erom dat ik juist NIET voor newbie-onvriendelijk gedrag ben zoals jij beweert.
Waarom de signature? Die signature is heel lang mijn ondertitel op GoT geweest. Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar UTFS is gewoon zoiets als RTFM geworden. Ik wil alleen maar (en ik vind helemaal niet dat dat grof uitgedrukt is ofzo) wijzen op de waarde van de Search functie van GoT. Bijna alle antwoorden zijn met de Search te vinden. Natuurlijk kun je het forum wel opdoeken als je alles wat met de Search gevonden gaat sluiten, maar mensen moeten soms ook wat minder lui en gemakszuchtig zijn.
Ik heb het zinnetje weer in m'n signature gezet omdat ik nogsteeds van mening ben dat teveel mensen te weinig de Search gebuiken, en aan de andere kant is het ook weer een beetje sarcasme omdat ik als mod juist zo tegen newbie onvriendelijk gedrag ben. En dat terwijl ik als user soms tamelijk fanatiek was tegen 'luie' mensen. Nou is iemand die de Search niet gebruikt meteen lui, en zelfs dat heb ik in m'n FAQ geschreven.
Kortom: Je interpreteer mijn signature helemaal verkeerd. Lees de Algemene PMG FAQ eens door, en je zult zien dat mijn instelling heel anders is dan dat jij concludeert uit die signature.
Net zoals het icoontje van Havana (met het groffe onmenselijke geweld tegen collega Jotti

), is het meer met een glimlach bedoeld.