Hoe kom ik een Laptop in via de LPT-poort als ....

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
... ik geen goed werkende software op die Laptop heb staan (zoals bijvoorbeeld Windows wat niet goed draait, of één of ander ander communicatie programmaatje voor communicatie via de LPT-poort zoals bijvoorbeeld FastLynx). Verder is nog van belang:

a. De diskette-drive werkt niet meer (ben ik ook nog aan het oplossen)
b. Er zit geen CD-rom speler in, dus ik kan geen programma's installeren
c. Ik heb wel een externe CD-rom speler (een ParaDrive) voor op de printerpoort, maar ik moet 'm wel eerst installeren met een floppy in een floppydrive die niet werkt |:(.
d. Ik heb natuurlijk wel een goed werkenede normale PC 8-) (en daarmee wil ik dus graag even op de schijf van die Laptop gluren en kopiëren :)).

Nou ... de search leverde niet zoveel op (probeer maar een goede steekwoorden te vinden voor dit probleem :(). En ik heb al vaker gehoord dat dit mogelijk moet zijn (toch :?), alleen nooit geweten hoe.

Plzz help !!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

wat voor laptop?

en het gemakkelijkst.

netwerkkaartje pcmcia, standaard drivers gebruiken en downloaden maar.
of uploaden :)

maar meer info over het soort laptop, de software (os) en de spullen die je mogelijk zelf al hebt kunnen het voor ons gemakkelijker maken.

Akita

• Wouter!
Dat is het probleem nou juist, zoals ik al zei draait Windows dus niet goed en kan ik 'r niet zoveel mee. Netwerkkaartje zit er wel in, maar de drivers zijn dus niet geïnstalleerd. En ik kan GVD niks installeren omdat die floppy-drive het niet doet :(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

kortom je zoekt dus een spies dezelfde laptop waarop je dus ff je hdd in kan proppen en de software kan op installen en dan weer trug zetten in je eigen laptoppie??

btw ik heb gehoord dat er converterz zijn zodat je een laptop hdd ook op een pc kan aansluiten sekers weet ik het alleen niet meer..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• redguy
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Je noemde zelf het proggie Fastlynx..

Als je daar nog een dos versievan hebt (misschien kan de windows versie dat ook, heb het al heel lang niet gebruikt) en je kunt ook de seriele poort gebruiken dan ben je klaar.

Fastlynx had namelijk een niet zo bekende optie. via wat simpele dos commandootjes op de laptop kun je fastlynx zichzelf laten uploaden over de seriele poort. Dan heb je verbinding en klaar ben je..

IP Rocks

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Arrg heb slechte ervaringen met een directe kabelverbindingen. Als je de mogelijk eventueel hebt tot een netwerk met kaarten en een kabel, dan kan je dat beter doen. Veel sneller, en kan je zovaak in- en uitpluggen als je wilt, zonder dat de computer uit hoeft te staan

/dev/null

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:23 schreef I_Stealth_I het volgende:
Arrg heb slechte ervaringen met een directe kabelverbindingen. Als je de mogelijk eventueel hebt tot een netwerk met kaarten en een kabel, dan kan je dat beter doen. Veel sneller, en kan je zovaak in- en uitpluggen als je wilt, zonder dat de computer uit hoeft te staan
Beter lezen jongen... Er kan op het moment niks geinstalleerd worden op de laptop...

Hij heeft ook absoluut niet het idee om deze verbinding vaak te gebruiken...

Tsja... Je kan in MS-DOS een lpt verbinding maken met een andere PC. Ik neem aan dat je nog wel in een DOS root kan komen? HOe je dat precies moet aanpakken weet ik niet.. Ik zla wel even met je mee zoeken op Inet.

Verwijderd

Het enige wat ik zo 1.2.3 kan vinden is dit:
http://www.easydos.com/intersvr.html

Maar of het werkt weet ik niet..

Veel succes!

• Wouter!
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:16 schreef redguy het volgende:
Je noemde zelf het proggie Fastlynx..

Als je daar nog een dos versievan hebt (misschien kan de windows versie dat ook, heb het al heel lang niet gebruikt) en je kunt ook de seriele poort gebruiken dan ben je klaar.

Fastlynx had namelijk een niet zo bekende optie. via wat simpele dos commandootjes op de laptop kun je fastlynx zichzelf laten uploaden over de seriele poort. Dan heb je verbinding en klaar ben je..
Die mogelijkheid heb ik inderdaad ook gevonden vanmiddag. Nu moet ik alleen morgen effe een passende seriële kabel vinden (lees: kopen) of zo'n adapterje waar ReseTTim het over heeft (want die schijnen idd te bestaan).

Tnx all 8-)

• Wouter!
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:40 schreef Fatal_Error het volgende:
Het enige wat ik zo 1.2.3 kan vinden is dit:
http://www.easydos.com/intersvr.html

Maar of het werkt weet ik niet..

Veel succes!
Hmmz ... wordt wel wat lastig volgens mij, maar toch bedankt joh!!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Hang die HD tijdelijk in een andere laptop. Kopieer dan de drivers voor je netwerkkaart naar de HD. HD weer terug stoppen in de laptop waar hij uit kwam. Drivers voor netwerkkaart installeren en gaan met die banaan!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Wouter!
Op woensdag 24 oktober 2001 00:50 schreef MadMax het volgende:
Hang die HD tijdelijk in een andere laptop. Kopieer dan de drivers voor je netwerkkaart naar de HD. HD weer terug stoppen in de laptop waar hij uit kwam. Drivers voor netwerkkaart installeren en gaan met die banaan!
Ik ga dan toch maar voor de upload functie van Fastlinx en dan vervolgens weer aan de printerpoort hangen. Daarna effe de hele Win98SE CD-rom naar D: (van die laptop) overpompen (met +/- 50 kb/s ... maar ik heb alle tijd :)). En dan Windows weer opnieuw doen (ik ga 'm dus laten denken dat de D: partitie de CD-rom speler is ... zou toch moeten werken :?). Of misschien effe in m'n PC, maar of ie daarna goed in de Laptop functioneert vraag ik me af.

Ik ken btw. zo niemand bij wie ik 'm effe in de laptop kan drukken :(

• Hoicks
  • Laatst online: 21:59

Hoicks

Techno!

Op woensdag 24 oktober 2001 01:13 schreef ThaWout het volgende:

[..]

(ik ga 'm dus laten denken dat de D: partitie de CD-rom speler is ... zou toch moeten werken :?).
Windows 9x installeren vanaf je hd goes just fine. Of het met win2k/XP of winme ook zo werkt weet ik niet.

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
je kan bij de meeste computer winkels (die ook laptops verkopen)

een verloopje kopen om je 2.5" hdd aan te sluiten op een gewone PC

(als je dat nog nooit hebt gedaan vraag even of ze het voordoen (want als je het verkeerdom aansluit kost het je je harddisk))

ik heb zelf ook zo'n ding kost meestal iets van FL50,-

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Wouter!
Op woensdag 24 oktober 2001 09:46 schreef Barracuda_1 het volgende:
je kan bij de meeste computer winkels (die ook laptops verkopen)

een verloopje kopen om je 2.5" hdd aan te sluiten op een gewone PC

(als je dat nog nooit hebt gedaan vraag even of ze het voordoen (want als je het verkeerdom aansluit kost het je je harddisk))

ik heb zelf ook zo'n ding kost meestal iets van FL50,-
Hmmz ... kan toch maar op één manier :? Middenin op de onderste rij pins mist namelijk 1 pin :). Maar ik denk toch dat ik ga voor de upload mogelijkheid van Fastlynx, dat lijkt me het veiligst en eenvoudigst.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Probeer via iemand aan 3Com Etherlink III PCMCIA te komen. Dit kaartje wordt door Windows standaard gedetecteerd, je hebt dus geen drivers nodig.
Dan kun je met 10Mbit je drivers en alles regelen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Het is jammer dat je niet in de buurt van Amsterdam woont, ik heb namenlijk destijds bij abgcomputers een adaptersetje gekocht voor 25 piek, opdat je je laptopharddisk in een gewone pc kunt gebruiken, dan had je ff langs kunnen komen en het hele spul overzetten op je laptop harddisk.

(of gewoon in mijn spare-laptop zetten en vanaf daar het benodigde overzetten middels de cd-rom of diskette-drive)

Anywayz, je hebt van microsoft twee programmatjes genaamd interlink.exe en intersvr.exe (ff uit me hoofd, kan ook iets anders gespeld moeten worden) en daar kan je in DOS, via een NULMODEMKABEL aan je printerpoort ook data overzetten.

In de client (je laptop in dit geval) start je in dos interlink.exe en op de server (een gewone computer met de andere zijde van je nulmodemkabel bevestigd aan de printerpoort) start je intersvr.exe middels je autoexec.bat.

De grap is dat je nu in windows explorer op de pc (zover ik me kan herineren, is al een tijdje geleden namenlijk) gewoon een extra schijf krijgt toebedeeld die windows ziet als een soort netwerkschijf.

Zodra je dat werkend hebt kun je beginnen met data overpompen naar je laptop harddisk.

Ik heb deze situatie vorig jaar in de vakantie meegemaakt, iemand had zijn laptop-harddisk totaal geformateerd, dus ook de installatie bestanden van windows98.

Overigens, de installatie van al mijn besturingssystemen op al mijn machines voer ik uit van de harddisk, dit schijnt alleen met Windows XP niet te kunnen maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd....

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande informatie, probeer anders ff je diskdrive te repareren dan kun je in ieder geval opstarten vanaf diskette!

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Pagina: 1