2 Soundcards sync probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb twee soundblaster-achtige kaartjes samenwerken om zo vier sporen tegelijk op te kunnen nemen in Cubase VST. Op zich gaat dit prima, maar na een tijdje opnemen gaat de ene kaart uit sync lopen (sneller of trager) met de andere, zodat spoor 1en2 achter lopen op spoor 3en4.

Wat moet ik hieraan doen? (sync settings in Cubase of is het gewoon niet te verhelpen?)

Verwijderd

als je vier-sporen tegelijk wilt opnemen, is het hebben van 2-soundblasters niet echt een oplossing.....ik weet niet hoe je die sync-problemen op zou kunnen lossen maar ik zou je aanraden een semi-professionele geluidskaart met meerdere ingangen te kopen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Mag ik hier even op inhaken? Ik en nog iemand van de schouwburg zouden graag wat willen oefenen met mixen. Nou kan je moeilijk een hele band gaan regelen, en als vervanging dachten wij aan een computer met meerdere geluidskaarten. En dan met pro tools (ofzo) zo de signalen van een band simuleren. Gaat dat lukken?

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:31 schreef Jag het volgende:
Mag ik hier even op inhaken? Ik en nog iemand van de schouwburg zouden graag wat willen oefenen met mixen. Nou kan je moeilijk een hele band gaan regelen, en als vervanging dachten wij aan een computer met meerdere geluidskaarten. En dan met pro tools (ofzo) zo de signalen van een band simuleren. Gaat dat lukken?
hmmmzzz misschien is het handiger meerdere computers gebruiken gezien de cpu belasting van het ding? Is maar een id hoor, maar kan je er niet gewoon een mixer tussengooien?

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:31 schreef Jag het volgende:
daarvoor heb je geen meerdere geluidskaarten nodig, als je de band tenminste niet eerst wilt opnemen.....als je al de beschikking hebt over meerdere (aparte) sporen van een nummer, kun je die in een sequencer gooien (of pro-tools) en dan wat gaan oefenen met mixen.....maar daarvoor heb je gewoon 1 geluidskaart nodig, je uiteindelijk mix is immers gewoon een stereo signaal

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:38 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

daarvoor heb je geen meerdere geluidskaarten nodig, als je de band tenminste niet eerst wilt opnemen.....als je al de beschikking hebt over meerdere (aparte) sporen van een nummer, kun je die in een sequencer gooien (of pro-tools) en dan wat gaan oefenen met mixen.....maar daarvoor heb je gewoon 1 geluidskaart nodig, je uiteindelijk mix is immers gewoon een stereo signaal
Ik wil gewoon op een normale mixer oefenen, op een K3 of desnoods op een 01V of mijn eigen GL2. Dus ik wil het niet softwarematig doen. Bovendien wil ik er nog fx bij gebruiken, compressors enzo.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Jag, ik kan prima (zij het onder Win2K) meerdere geluidskaarten gebruiken om op te nemen, dus het lijkt me geen probleem om de outputs tegelijk te gebruiken. Probleem bij Cubase VST is alleen dat je behalve de Master output alleen een tweede output-bus hebt, dus maar max. vier aparte sporen tegelijk. Zal niet echt je bedoeling zijn als je wilt oefenen met multitrack mixen. Als het met ProTools wel kan, dan moet het prima gaan.

Maar nu over mijn probleem (daar startte ik dit topic voor immers...): ik weet dat het best gaat, maar ik moet ze gewoon in Sync laten lopen, zou het met ProTools beter gaan, of is het echt een hardwareprobleem? Graag iemand met ervaring met een zelfde probleem...

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Je kunt twee losse el cheapo geluidskaartjes naar mijn weten niet in sync laten lopen. Hiervoor zul je gewoon 1 kaart met meer in/out moeten hebben.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden: ik heb nu twee identieke SB PCI 128's en mijn buffers wat vergroot en nu geen sync problemen meer! Nu kan ik eindelijk lekker mijn drumkit gaan mixen. Weet iemand trouwens betere programma's voor mulittrack mixen van audio? Dan bedoel ik m.n. de kwaliteit/diversiteit aan FX en dynamics processors.
Pagina: 1