Object Naam van een OCX

Pagina: 1
Acties:

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb een progje gedownload wat het mogelijk maakt om barcodes te tekenen in access/word/vb etc.

Nu wil ik het ding gebruiken om serverside barcodes te genereren, echter ik weet niet hoe ik het ding moet aanspreken, tenminste onder welke naam, het lukt me wel om de ocx op de server te registreren. Zijn er misschien tooltjes die informatie over het ding kunnen opvragen?

Verwijderd

Je hebt verschillende mogelijkheden...

1) Documentatie van het component.
2) Regmon draaien terwijl je 'm registreerd.
3) Gewoon zelf even onder HKEY_CLASSES_ROOT neuzen naar iets van wat je zegt dat kan 'm best es zijn!
4) Oleview (zit standaard bij visual studio maar is ook via google wel los te vinden) maar das een beetje omslachtig ding..

in volgorde van handigheid :Y)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 14:12

Exterazzo

Qeasy

offtopic:
de 2 asp/vb goeroes hier online :)

Audentia

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:30 schreef Exterazzo het volgende:
offtopic:
de 2 asp/vb goeroes hier online :)
*uch...*

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

En anders kun je ook nog een VB project starten, control toevoegen. Object browser starten (F2). In de Project/Library combobox zal je 'm wel makkelijk kunnen vinden. Da's ook meteen de classname, de objecten verschijnen eronder, in de list met Classes. Easy :P

Exact expert nodig?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Via die ole inspector ben ik er achter gekomen, echter helaas kan ik het object wel initialiseren, echter zodra ik een propertie zet krijg ik melding catastrofal error :(

Helaas :( Maar maakt de uitdaging weer groter om het zelf te bouwen, overigens heb ik plannen om het in flash te gaan maken, heeft er iemand misschien duidelijke specs hoe barcodes werken? Ik heb wel eens 1 en ander in google gezocht maar hele duidelijke documenten ben ik niet tegen gekomen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij kun je hem in Win2K gewoon in de Component manager droppen, krijg je direct alle interfaces te zien. 'k Weet alleen niet of OCX daarin nog ondersteund wordt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1