[VB] ActiveX (.ocx) Developer & Runtime licentie's

Pagina: 1
Acties:

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met VB6. ( laatste basicproggie was op m'n C64 :) ) Ik kan met behulp van resources op internet al m'n problemen oplossen. ( daarom val ik jullie nooit lastig hierover ) Alle Common-Controls heb ik nu wel onder de knie gekregen. Maar wanneer je uiteindelijk je het progje gaat installeren (gebruik Ghost-Installer) moet je alle gebruikte .OCX-bestanden kopieren en registreren. (Regsvr32 /s MSMAPI32.OCX bijvoorbeeld) op de des betreffende pc. (logisch) Maar hoe denkt Microsoft hierover ? Ik bedoel, mag ik ze zomaar klakkeloos de Microsoft .ocx'en kopieeren onder m'n eigen VB6 (Enterprise Edition) DeveloperLicentie. Is de gebruiker zelf verantwoordelijk voor z'n eigen windowslicentie zodat ie automatisch een RuntimeLicentie heeft ? Ik heb me rot gezocht... maar weinig concreet's kunnen vinden hierover...
Wie heeft voor mij het antwoord ?

Erik (een Technicus ,geen Jurist)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij is de runtime gewoon gratis en gratis te verspreiden, je kunt em toch ook gewoon downloaden van internet, of niet? dan mag jij em ook gewoon in ongewijzigde vorm met je apps mee distribueren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Voor zover ik weet kan je de .ocxjes die bij de klant zijn geinstalled niet gebruiken om te developen. Iets met licenties idd.

Runtime mag wel, maar als je een niet-developer-licenced control probeert te gebruiken, krijg je een melding over een ontbrekende license ofzo.

Bij VS Enterprise zitten al die licenses al, vandaar dat je er niets van merkt.

Ik weet niet of het helemaal klopt, maar iets dergelijks heb ik eens gehoord.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Als je bedoelt, de ocxjes die bij de standaart installatie zitten, die zijn zonder problemen te verspreiden.
Andere controls moet je bij de betreffende producent zijn. Sommige controls zijn runtime royalty free, andere betaal je per gebruiker. Sommige zijn gratis ;)
En je hebt (idd) ook nog de componenten waar een licence file bij zit, tenzij anders vermeld mag je de lic file niet verspreiden. Dat is jou licentie zodat je 'm binnen VB kunt gebruiken. Het meeleveren van de ocx die daarbij hoort is dan weer afhankelijk van de rest van de licentie.
(da's dus ongeveer mijn ervaring met diverse componenten. de meesten waren trouwens runtime royalty free, maar hadden een lic file om 'm binnen VB te kunnen gebruiken)

Exact expert nodig?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Topicstarter
Hee bedankt jongens... Kan ik met een gerust hart weer verder proggen... zou toch zonde zijn als je uren programeerd en later blijkt dat je geen licentie rechten.. heb... nogmaals THANX ;)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Check ook eens [program files]\Microsoft Visual Studio\VB98\redist.txt

Wow! Dus dat mag je allemaal gebruiken van MS :)

Verwijderd

Moet je daar tegenwoordig blij mee zijn ??
Pagina: 1