Ik heb een bestand op de server staan, wat ik voor het gemak even test.php noem, en dat ziet er zo uit:
nu heb ik een scriptje gebouwd wat alle tekst tussen de "tags" //top en ///top weghaald. En dat stukje wil ik juist ergens anders gaan gebruiken. Ik heb het dus in een string opgeslagen. Maar hoe kan ik dat stukje dan later weer gebruiken.
Ik kan niet zeggen print("$parsed");, want dan krijg ik gewoon de output op de site te staan.
Dus de vraag is:
Hoe kan ik een PHP script, wat in een string staat, later toch weer als PHP gebruiken.
Iemand enig idee?
edit:
Even de rest van de code bijgeplakt:
$top is dus de string geworden met de php die ik later ergens anders wil gebruiken...
code:
1
2
3
4
5
6
| <?
//top
setcookie("test","test");
///top
echo "cookie geplaatst...";
?> |
nu heb ik een scriptje gebouwd wat alle tekst tussen de "tags" //top en ///top weghaald. En dat stukje wil ik juist ergens anders gaan gebruiken. Ik heb het dus in een string opgeslagen. Maar hoe kan ik dat stukje dan later weer gebruiken.
Ik kan niet zeggen print("$parsed");, want dan krijg ik gewoon de output op de site te staan.
Dus de vraag is:
Hoe kan ik een PHP script, wat in een string staat, later toch weer als PHP gebruiken.
Iemand enig idee?
edit:
Even de rest van de code bijgeplakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| //laad de pagina in een string:
$file = join('', file($include));
//zoeken of de "top" tag is gebruikt.
$zoekstring = "//top";
$gevonden = strstr($file,$zoekstring);
if(isset($gevonden))
{
// dit gaat hij dus uitvoeren als de //top tag ook werkelijk in het script staat...
$toppart = explode("//top",$file);
//hier haalt hij nog even de laatste / over die bij "explode" nog niet weg was gehaald..
$topnum = strlen($toppart[1]) - 1;
$top = substr($toppart[1], 0, $topnew);
} |
$top is dus de string geworden met de php die ik later ergens anders wil gebruiken...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>