Toon posts:

Access database probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie:

In Pand A hebben we een PC ingericht als Server. Hierop staat een Access database die door iedereen gewoon benadert kan worden. Vanaf alle PC's wordt data opgehaald uit de database en alles werkt goed. Verder staat er op de server een mapping naar een drive op een PC in Pand B. Deze mapping verwijst naar een andere Access database. Er is een account aangemaakt zodat via de mapping in de beveiligde directory te komen is.

Als ik nu vanaf de server in Pand A en via de mapping data ophaal werkt het gewoon. Maar als ik vanaf een client PC vanuit Pand A de data op wil halen, via de server en de mapping, dan werkt het niet ??? ;(

Wie kan mij uitleggen hoe het op te lossen is ??
Misschien is het geheel nog niet helemaal duidelijk, maar dan leg ik het nog wel een keer uit...

Verwijderd

Hoe heb je die mapping gemaakt?

Verwijderd

probleem is volgens mij dat de client de dbase lokaal gebruikt. De mapping naar de 2e database gebeurd dus via de client. De client moet dus zoiezo ook de mapping hebben en volgens mij ook de rechten om op die 2e server te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is het toch niet. Hebben we geprobeerd.
Ik ben bezig met het opzetten van een intranet mbv. het Digital Dashboard van Microsoft. Dus een aanroep voor een pagina loopt sowieso via de server. Ook zal die mapping gebruikt worden.

Verwijderd

Misschien moet je je probleem toch maar wat beter uitleggen? Het lijkt mij geen specifiek database probleem, daar Access eigenlijk geen echte database is (oei, als mijn collega's dit maar niet lezen...). Als je de dataabse op een server zet, om hem voor meerdere mensen benaderbaar te maken, is het gewoon een file-service, geen database-service. Waarschijnlijk kunnen de mensen in pand x ook geen andere bestanden benaderen. Mocht dat wel het geval zijn, wat is de foutmelding dan? He tzou dan namelijk ook nog iets van beveiliging kunnen zijn. Kortom, wees iets duidelijker:
- Is de database beveiligd?
- Kunnen andere bestanden wel benaderd worden?
- Hoe wordt de database gebruikt (voor een webservice, voor een c/s prog. en waar staat dan de client-prog?)

Groeten,

Joost